Ja, hij is dood gegaan, maar het was mijn schuld. Ik had de kinderen met de deur open in de auto laten zitten terwijl we buiten met vrienden bleven kletsen. We hebben lang gekletst en ondertussen stond de airco aan en ik denk dat Spotify aan het spelen was. Ik dacht er niet veel over toen ik in de auto stapte en gewoon de versnelling in 'D' zette. Maar het bestuurdersdisplay toonde een heleboel fouten. Totdat hij uiteindelijk moeite had om aan te blijven en de auto veel klikte. Ik wist dat het de 12V was.
Ik belde de wegenwacht en legde uit dat het een EV is met een lege 12V. Gelukkig duurde het niet lang voordat de man arriveerde. Ik legde hem uit dat we de panelen eraf moesten halen en dat de batterij eronder zit. Toen pakte hij zijn Noco starthulp en de auto kwam weer tot leven.
Ik denk dat al mijn onderzoek naar EV's voordat ik deze auto kocht en dit forum me op deze dag hebben voorbereid. Ik heb zelfs een starthulp gekocht voor deze auto voor lange roadtrips. Maar ik heb hem thuis gelaten!
Conclusies voor mij:
Ik belde de wegenwacht en legde uit dat het een EV is met een lege 12V. Gelukkig duurde het niet lang voordat de man arriveerde. Ik legde hem uit dat we de panelen eraf moesten halen en dat de batterij eronder zit. Toen pakte hij zijn Noco starthulp en de auto kwam weer tot leven.
Ik denk dat al mijn onderzoek naar EV's voordat ik deze auto kocht en dit forum me op deze dag hebben voorbereid. Ik heb zelfs een starthulp gekocht voor deze auto voor lange roadtrips. Maar ik heb hem thuis gelaten!
Conclusies voor mij:
- Ik vind het stom hoe een EV met een enorme batterij de 12V leeg kan laten lopen.
- Het infotainmentsysteem en de airco gaan aan als de kinderen erin gaan.
- Mechanische deurgrepen en een motorkap zijn handig.
- Een schroevendraaier nodig om de plastic pinnen los te maken. Er waren een paar pinnen die ik niet met mijn vingers kon indrukken.