Volvo XC40 Forum banner

Verwarmingsprobleem

7.1K views 5 replies 5 participants last post by  SeattleCat  
#1 ·
Hallo,
ik heb problemen met de verwarming in mijn XC40 Recharge sinds ik hem een jaar geleden heb ontvangen.
Eerst werkte de stoelverwarming aan de passagierskant niet, wat door mijn dealer is vervangen. Daarna werkte de voetverwarming aan de bestuurderskant niet, wat resulteerde in koude voeten na lange ritten. Dit duurde 3 bezoeken aan de dealer voordat ze het probleem eindelijk erkenden en een onderdeel vervingen. Hoewel dat nu werkt, lijkt de warmte voornamelijk uit de zijroosters te komen, waarbij de centrale roosters (vooral achterin) nauwelijks warmte afgeven - de dealer beweerde dat dat normaal was.
Maar het ergste van alles is dat er constant koude lucht komt uit een opening aan de linkerkant (onder het stuurwiel), waar een soort datakabel is geplaatst en tussen de deur en de bestuurdersstoel, wat betekent dat mijn linker bovenbeen na een tijdje bevriest …

Nog iemand die zo'n probleem ervaart?

Veel dank,
Robert

#2 ·
Ik weet zeker dat iemand anders de koude lucht heeft genoemd die ergens onder het dashboard uitblaast. Ik geloof dat ze daar wat schuim in hebben gestopt, maar het klinkt als een soort slecht afgedichte doorvoer of gat in de carrosserie dat niet goed is afgedicht. Met betrekking tot de andere problemen (ongelijke warmteverdeling in de verschillende ventilatieopeningen) lijkt het erop dat het een probleem is met de mengkleppen/actuators. Mijn ouders hadden een vergelijkbaar probleem waarbij er geen warmte uit de ventilatieopeningen aan de passagierskant kwam, en we kwamen tot die conclusie. Ik denk niet dat ze al naar de dealer konden gaan om het te laten repareren.

#3 ·
Hier is het oudere draadje over het koude tochtprobleem:

#5 ·
Hier is het oudere draadje over het koude tochtprobleem:

Heel erg bedankt!
Ik weet nu tenminste dat ik me het niet verbeeld…

#4 ·
Hoi,
Ik heb problemen met de verwarming in mijn XC40 Recharge sinds ik hem een jaar geleden heb ontvangen.
Eerst werkte de stoelverwarming van de passagier niet, wat door mijn dealer is vervangen. Daarna werkte de voetverwarming aan de bestuurderskant niet, wat resulteerde in koude voeten na lange ritten. Dit kostte 3 bezoeken aan de dealer, voordat ze het probleem eindelijk erkenden en een onderdeel verwisselden. Hoewel dat nu werkt, lijkt de warmte voornamelijk uit de zijroosters te komen, waarbij de centrale roosters (vooral achterin) nauwelijks warmte afgeven - de dealer beweerde dat dat normaal was.
Maar het ergste van alles is dat er constant koude lucht komt uit een opening aan de linkerkant (onder het stuurwiel), waar een soort datakabel is geplaatst en tussen de deur en de bestuurdersstoel, wat betekent dat mijn linkerdij na een tijdje bevriest …

Nog iemand die zo'n probleem ervaart?

Veel dank,
Robert
Ik heb veel tijd besteed aan het uitzoeken waar de koude lucht vandaan komt...het zit eigenlijk in de thread die improvius noemde..
Ik heb schuim onder het stuurwiel geplaatst, want wat er gebeurt is dat de warme lucht van de roosters door de afdekkingen onder het stuurwiel stroomt en afkoelt voordat hij de afdekking verlaat...de dealer moest erkennen dat dit in feite een probleem is...
Voor mij is het nu beter, maar ik ben nog steeds niet echt blij met de situatie, want ik heb nog steeds de indruk dat de auto slecht geïsoleerd is waar de motorkapontgrendeling zit...voorverwarmen maakt een enorm verschil, moet ik zeggen...
Er was een andere gebruiker in het forum die vermeldde dat de deuren niet goed geïsoleerd waren...ik weet niet zeker wat de dealer heeft gedaan om dit probleem op te lossen...
Het zou kunnen dat ik dit probleem ook heb, maar de dealer is niet echt behulpzaam...of wil niet helpen.

#6 ·
Als u een optie (afstand) heeft, kunt u naar een andere serviceafdeling gaan.

Ik haat mijn verkoopafdeling maar hou van mijn serviceafdeling.

Ik hoop dat u een alternatieve optie heeft.