Krijg de laatste tijd steeds vaker deze fout, meestal bergop of bergaf. Heeft iemand anders dit bericht ervaren?
Hm... Koelvloeistofniveau is niet het geval. Lijkt op een softwarefout. Het vreemdste is het ontbreken van foutcodes.Ben naar de dealer geweest, ze konden geen codes zien, hebben een druktest gedaan en geen lekken gevonden, en zagen dat het koelmiddel helemaal niet laag was... dus zeker wat de volgende stap is.
Wat betekent "een servicecode ophalen"? Mijn C40 staat nu al 2 weken met hetzelfde probleem in de garage!!! Ik ben meer dan gefrustreerd.Update: Ze hebben geen lekken in het koelsysteem gevonden en ze konden een servicecode ophalen (VCU1-P2BE07B Koelvloeistofniveau Circuit). Ze hebben de koelvloeistof bijgevuld, omdat deze iets onder de vullijn stond, en ze denken dat er misschien gewoon lucht in de leiding zat. Het is interessant, want dat is precies wat anderen hierboven hebben gemeld.
Ook wilde ik mijn frustratiecommentaar verduidelijken, omdat ik eerlijk en nauwkeurig wil zijn. Sinds ik de auto in augustus 2021 kocht, heb ik hem 6 keer in de garage gehad voor problemen (geen onderhoud). Met uitzondering van het probleem met de 12+ dagen durende boordlader, wat pijnlijk was om mee te werken met de lokale Volvo Service-afdeling, heb ik het gevoel dat ze sindsdien alles in het werk hebben gesteld om mijn geplande bezoeken te vervroegen en me voor bijna al deze bezoeken een soort leenauto te bezorgen. Mijn probleem is de betrouwbaarheid van (in ieder geval mijn) Volvo. Ik ben weggegaan bij Tesla, ook al had het een grotere actieradius, betere oplaadmogelijkheden en een beter oplaadnetwerk vanwege kwaliteitsproblemen, in de hoop dat Volvo beter zou zijn, en ik ben gewoon ontevreden geweest. Ik had echt op beter gehoopt, gezien de auto ongeveer $ 60.000 kost.
Auto gekocht in augustus 2021:
1e Servicebezoek: oktober 2021 voor LTE Motem/TCAM-problemen en oplaadproblemen (kon de ingangsstroomsterkte niet wijzigen en trok bij het aansluiten geen stroom. Resulteerde in een totale software-upgrade en vervanging van de boordlader
2e Servicebezoek: december 2021 voor de servicecampagne voor de antenneafdekking en vervanging van de banden (aangezien dit technisch gezien een garantie-item omvatte, heb ik het onder deze categorie gehouden)
3e Servicebezoek: mei 2022 voor de terugroepactie van het gaspedaal (onderdelen in backorder), meer TCAM-problemen. De oplossing was een totale software-upgrade
4e Servicebezoek: september 2022 voor de melding Remlichtstoring. De oplossing was niet doorslaggevend. Ze vonden één DTC-bericht, maar konden het niet dupliceren. Er werden geen acties ondernomen, behalve me te vragen het te controleren.
5e Servicebezoek: oktober 2022 voor de foutmelding Collision Avoidance: De oplossing was dat ze een VIDA-foutcode vonden en de ASDM-software opnieuw laadden.
6e Servicebezoek: november 2022 voor storing in het koelsysteem: Oplossing zoals hierboven vermeld.
Niet meegeteld in mijn cijfers omdat ik deze als standaard onderhoud beschouw.
Augustus 2021: Trekhaak/dakdrager geïnstalleerd. band geplakt
Augustus 2022: 20.000 mijl service en terugroepactie gaspedaal (onderdelen kwamen binnen) en software-upgrade
Het zou goed moeten gaan. Mijn vrouw reed met haar C40 minstens 3 weken rond met de melding die kwam en ging, voordat ze naar de dealer ging. Ze heeft een dagelijkse pendel van 60 mijl, dus dat is heel wat rijden voordat de dealer het oploste.Ik kreeg vandaag een paar keer de koelvloeistofmelding. Ik heb het al een paar keer gehad dat het even verscheen en meteen weer verdween. Vandaag bleef het hangen voordat het verdween. De dealer gebeld en ze kunnen me pas volgende week vrijdag ontvangen. Moet ik me zorgen maken? Of moet het goed gaan tussen nu en dan voor normaal gebruik (ongeveer 70 mijl per dag)? Ik moet wel met mijn auto blijven rijden, want ik heb geen reserve 😝
Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is dat er lucht in het koelsysteem vast komt te zitten tijdens het vullen in de fabriek, en het duurt even voordat het eruit komt... en als dat gebeurt, waarschuwt de koelvloeistofniveausensor in het reservoir de bestuurder. Je zou denken dat de assemblagefabriek een koelvloeistofvulprocedure zou hebben die ervoor zorgt dat de juiste hoeveelheid koelvloeistof erin gaat en dat de vastzittende lucht volledig wordt verwijderd, maar ik denk dat het koelsysteem van EV's wat complexer is dan dat van ICE-auto's vanwege de koelplaten voor de batterijen etc.de ingenieur in mij wil vragen waar de koelvloeistof in een gesloten systeem is gebleven... maar goed.
Je zou zelf het koelvloeistofpeil kunnen controleren, maar dan moet je wel een paar plastic onderdelen rond de frunk demonteren. Het wordt sowieso een gedoe. Je kunt het waarschijnlijk een tijdje negeren, maar je zult uiteindelijk naar de dealer moeten om het te laten repareren.Ik heb deze fout constant gezien op mijn XC40 Recharge, de dealer is een eind weg en de auto is pas 2 maanden oud. Suggesties? Ik wil niet helemaal daarheen rijden als het gewoon een gevoelige sensor is!
Hoe hebben ze het probleem gediagnosticeerd / hoe lang heeft het in de werkplaats geduurd om het te vinden?FYI, I got this message for the first time on Thanksgiving and it became regular in early January. It turned out I had a "loose AC hose." So apparently this light can actually be a problem.