Volvo XC40 Forum banner
21 - 40 of 41 Posts
Ik vraag me af of het ooit mogelijk zal zijn om de laadsnelheid/ampère via de app te wijzigen? Hebben andere EV's deze functionaliteit voor hun apps?
BMW i4 maakt wijzigingen aan de stroomlimiet via de app mogelijk. Ik wed dat anderen dat ook doen. Als we de laad-SoC-limiet kunnen wijzigen, dan ben ik het ermee eens dat we ook de stroomlimiet moeten kunnen instellen.

Blijf feedback sturen naar Volvo!!!!

Ik vraag me af of het ooit mogelijk zal zijn om de laadsnelheid/ampère via de app te wijzigen? Hebben andere EV's deze functionaliteit voor hun apps?
Tesla heeft de laadsnelheid in de app

Eerlijk gezegd heb ik de beperkte app-functie geaccepteerd. Is niet ideaal, maar het werkt oké. Er zijn zoveel voor de hand liggende functies over het hoofd gezien, maar met mijn slimme evse kan ik de meeste laadscenario's aan met een beetje wiskunde (de laadampère berekenen, deze instellen samen met de laadtimer stelt me in staat om op x% op y tijd te laden)

Tesla heeft laadsnelheid in de app

Echt waar, ik heb me neergelegd bij de beperkte app-functie. Is niet ideaal, maar het werkt oké. Er zijn zoveel voor de hand liggende functies over het hoofd gezien, maar met mijn slimme evse kan ik de meeste laadscenario's aan met een beetje wiskunde (de laadampère berekenen, deze instellen samen met de laadtimer stelt me in staat om op x% te laden op y tijd)
TIL dat ik de ampèrewaarde op mijn lader kan wijzigen met behulp van de app. Dus ik kan de maximale ampère op de auto instellen en vervolgens de lader dienovereenkomstig aanpassen in de app. Ik had nog nooit opgemerkt dat dit een optie was voor ChargePoint-laders.

Hoe dichter je het accupakket op 50% houdt, hoe meer levensduur je krijgt. Als je weg kunt komen met 80% of zelfs 70%, krijg je een veel langere levensduur uit het accupakket, hoewel je zou kunnen betogen dat andere dingen eerst kunnen falen voordat het accupakket faalt als je het te veel koestert. Omdat de auto niet de meest efficiënte is op roadtrips, is zelfs 10 mijl extra bereik fijn om te hebben als de auto eenmaal 100.000 mijl op de kilometerteller heeft.

Is het logisch om de auto voor dagelijks gebruik op 50% te houden? Als je vanuit huis werkt, misschien. Als je pendelt, waarschijnlijk niet.

Hoe dichter je het accupakket op 50% houdt, hoe meer levensduur je krijgt. Als je weg kunt komen met 80% of zelfs 70%, krijg je een veel langere levensduur uit het accupakket, hoewel je zou kunnen betogen dat andere dingen eerst kunnen falen voordat het accupakket faalt als je het te veel koestert. Omdat de auto niet de meest efficiënte is op roadtrips, is zelfs 10 mijl extra bereik mooi om te hebben als de auto 100.000 mijl op de kilometerteller heeft.

Is het logisch om de auto voor dagelijks gebruik op 50% te houden? Als je vanuit huis werkt, misschien. Als je pendelt, waarschijnlijk niet.
Echt behulpzaam - bedankt!

Discussion starter · #31 ·
Ik wacht nog steeds op de release van 5.43 op Android.
Ik heb gisteren geüpdatet naar 5.43.1 op Android, maar de aanpassing van het laadniveau is nog steeds niet aanwezig.
Ik hoop dat het gewoon verschijnt zodra ze de schakelaar omzetten om Android-gebruikers deze functie te laten gebruiken.

Heb dit net gevonden in het startscherm in het oplaadgedeelte van de app. Nooit gedacht om daar te kijken! Het lijkt goed te werken. Maar toch zal ik mijn adem niet inhouden. Ik ben in het Verenigd Koninkrijk.

Discussion starter · #40 ·
Hoe ironisch dat de auto Android ingebouwd heeft, maar veel functies beperkt. In plaats daarvan gaat alle liefde uit naar de iPhone (CarPlay, laadniveau en snellere updates). Ik durf te wedden dat de productmanager waarschijnlijk een iPhone heeft en denkt dat Android-gebruikers tweederangsburgers zijn.

21 - 40 of 41 Posts