Geweldig nieuws voor @SeattleCat. Nog niet zo'n big deal voor degenen onder ons in andere delen van het land.
Mijn man zou me misschien helemaal van Target kunnen verbannen als ze opladen toevoegenAls dit onze kant op komt... dan zit ik in de problemen. Weer een reden voor mijn vrouw om naar Starbucks te gaan! Als ze ook Target doen, dan ben ik SOLZe zal zeggen dat ze naar Target moet om "op te laden" terwijl de auto opgeladen in de garage staat.😫
We zijn op onze roadtrip naar zooooo veel Walmarts geweest …. En ze stoppen ze altijd in de hoek van de parkeerplaats alsof ze zich schamen dat we er zijn.Ik vraag me af of Starbucks ook subsidieert......... Ik zou ZEKER stoppen voor koffie, vooral tijdens roadtrips.
Niet anders dan hier, merk ik dat de meeste EA-superchargers in steden zich in Walmart Centers bevinden - slim.
Maar als Starbucks ze heeft, zou ik zeker koffie gaan drinken!
Het laatste hierover!Geweldig nieuws voor @SeattleCat. Niet zo'n big deal (nog) voor degenen onder ons in andere delen van het land.
![]()
Volvo And Starbucks Announce New EV Fast Charging Network
The Swedish automaker plans to begin the installation of the DC chargers this summer and to have the job done by the end of the year.www.motor1.com
Het laatste nieuws hierover!
De volledige lijst van gemeenschappen die EV-opladers zullen hebben bij Starbucks-locaties langs de route omvat:
- Seattle, WA
- Issaquah, WA
- Yakima, WA
- Hermiston, OR
- La Grande, OR
- Nampa, ID
- Twin Falls, ID
- Uintah, ID
- Sandy, UT
- Provo, UT
- Grand Junction, CO
- Glenwood Springs, CO
- Silverthorne, CO
- Idaho Springs, CO
- Broomfield, CO
Hoewel bestuurders van elke EV die is uitgerust met een standaard CCS1- of CHAdeMO-aansluiting deze stations tegen betaling kunnen gebruiken, krijgen bestuurders van Volvo Cars het extra voordeel dat ze gratis of tegen voorkeurstarieven toegang hebben tot deze stations.
Zeker vooruitgang. Ik vroeg me af wat de laatste stand van dit project was. Bedankt @bogiesan!BIJGEWERKT vanaf 05-07-2023: Starbucks-vestigingen in Hermiston en LaGrande, Oregon, hebben onlangs hun nieuwe Volvo-ChargePoint-eenheden online gezet! Gebeurde in april en mei van dit jaar. De eerste eenheden gingen kort na de oorspronkelijke aankondiging in augustus 2022 in Provo, Utah, online. (Ik ga naar La Grande rijden, alleen maar om een foto te maken van mijn C40 met de oplaadpaal met merknaam.)
![]()
Find an EV Charger at Starbucks stores from Seattle to Denver
As part of our commitment to a sustainable future, Starbucks is working with Volvo Cars to install EV charging stations at Starbucks stores.stories.starbucks.com
Uintah, Utah, heeft aangekondigd dat hun Volvo-station eraan komt, maar heeft de status sinds maart niet meer bijgewerkt:
Starbucks, Volvo team to install new EV charging station in Uintah area
UINTAH — With growing calls among some for increased use of electric cars, a pair of corporate giants have teamed to install a charging station in Weber County, aiming to make it easier for electric cars traveling the Denver-Seattle corridor. It’s one of scores of charging stations sprouting...www.standard.net
Vreemd genoeg hebben ChargePoint, Starbucks en Volvo geen eigen persberichten uitgebracht of een PR-campagne gevoerd over een van deze nieuwe opladers.
Hier is de oorspronkelijke lijst met voorgestelde locaties aan deze belangrijke westelijke snelwegcorridor die Salt Lake City, Denver, Boise en Seattle verbindt (online ChargePoint/Volvo/Starbucks-eenheden in vetgedrukt = vijf locaties, 20 palen).
- Seattle, Wash. (onbekende status)
- Issaquah, Wash. (geen voortgang)
- Yakima, Wash. (geen voortgang)
- Hermiston, Ore. (vermeld als online)
- La Grande, Ore. (vermeld als online)
- Nampa, Idaho (geen voortgang)
- Twin Falls, Idaho (vermeld als online)
- Unitah, Utah (status onbekend)
- Sandy, Utah (status onbekend)
- Provo, Utah (vermeld als online)
- Grand Junction, Colo. (binnenkort)
- Glenwood Springs, Colo. (vermeld als online)
- Silverthorne, Colo. (geen voortgang)
- Idaho Springs, Colo. (geen voortgang)
- Broomfield, Colo. (geen voortgang)
Die prijs van 0,48c en 0,45c/kWh is wel duur. Waarom zet Volvo ons niet op een gratis plan van 1-2 jaar, vooral voor deze nieuw gebouwde Volvo-laders, of was het ChargePoint die de beslissing over de prijzen heeft genomen? Ik weet dat het prijsmodel erg afhankelijk is van de staat en de postcode, dus zijn de laders aan de westkust duurder dan in de meeste delen van het land?Ik vind de toevoeging van nieuwe laders wel leuk, ik ben dit weekend gestopt bij zowel de Provo, UT, als de La Grande, OR. De tarieven lijken vast te staan, ongeacht wie er oplaadt, namelijk 0,48/kWh en 0,45/kWh. Wat is er gebeurd met "bestuurders van Volvo Cars krijgen het extra voordeel van toegang tot deze stations zonder kosten of tegen voorkeurstarieven"?
In La Grande ben ik gewoon naar de EA gegaan, omdat het tarief goedkoper is en de lader sneller.
Op een gegeven moment, wanneer dit netwerk in gebruik wordt genomen, zou ik dit graag een C40 roadtrip willen maken en het prachtige Utah, Colorado, Idaho en Washington onderweg willen zien!🙂Op de FB heeft een bijdrager foto's geplaatst van de nieuwe Starbucks/Volvo/ChargePoint-installatie in Broomfield, Colorado. Dat zijn er zes van de vijftien. Opnieuw, vreemd dat er geen persberichten zijn uitgebracht door een van de drie bedrijven. Dit nieuwste station staat blijkbaar niet online en de foto impliceert dat het nog niet in gebruik is genomen.
Log into Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.www.facebook.com
- Seattle, Wash. (onbekende status)
- Yakima, Wash. (geen voortgang)
- Hermiston, Ore. (vermeld als online)
- La Grande, Ore. (vermeld als online)
- Nampa, Idaho (geen voortgang)
- Twin Falls, Idaho (vermeld als online)
- Unitah, Utah (status onbekend)
- Sandy, Utah (status onbekend)
- Provo, Utah (vermeld als online)
- Grand Junction, Colo. (binnenkort)
- Glenwood Springs, Colo. (vermeld als online)
- Broomfield, Colo. (voltooid maar niet in gebruik genomen)
Bedoeld om dit te versturen @bogiesan was druk met het gewone werkleven van mij… heb deze update doorgestuurd naar ChargePoint. Wat handig van Volvo? 😅. Is dit geen partnerschap? Ik heb het gevoel dat als ik naar ChargePoint schrijf, ze me naar Starbucks zullen sturen en ze me terug zullen sturen naar Volvo… genoeg gezegd.Deze thread omhoog halen om te kijken of BigVik iets van Volvo heeft gehoord of dat we aanvullende informatie hebben over de overige negen locaties op de lijst.
Vaak eindigen 150 palen in mijn omgeving met een maximum van 60, zelfs bij ideale socs. Het is al ruim een jaar geleden dat ik lokaal 140's heb gekregen.Waardeer de updates @bogiesan! Toont aan hoe slecht gecoördineerd deze inspanning werkelijk is. 62KW-palen gaan niet veel verschil maken, behalve dat we langer moeten wachten om op te laden. Het zou fijn zijn om te zien of C/XC40-eigenaren in deze staten (Utah, Idaho, Colorado, Washington) een aantal van deze Volvo-opladers kunnen testen.
Waardeer de updates @bogiesan! Toont aan hoe slecht deze inspanning echt is gecoördineerd. 62KW-palen gaan niet veel verschil maken, behalve dat we langer moeten wachten om op te laden. Het zou fijn zijn om te zien of C/XC40-eigenaren in deze staten (Utah, Idaho, Colorado, Washington) een aantal van deze Volvo-opladers kunnen testen.... en bovendien maken geen van de drie bedrijven enig lawaai over deze nieuwe opladers. Als ik bijvoorbeeld zoek naar "Starbucks/Volvo in Twin Falls ID", krijg ik een radiostationbericht uit maart 2022. De website gewijd aan de Bridgeview Starbies in Twin Falls vermeldt het opladen van elektrische voertuigen niet als een voorziening in hun winkel. Ik snap het niet. Ik zou dit ding bij elke gelegenheid uitmelken, maar ze lijken te wachten tot de corridor volledig is uitgebouwd
Starbies, Twin Falls ID (oplader of niet?)
Lokale krant: Starbies-opladers
Ik heb net naar de mediarelaties van Volvo (Russell Datz) geschreven om te zien of ze/hij ons iets meer kan vertellen.Dus ik heb geprobeerd de Starbucks-oplaadstations in Seattle op te zoeken en ben er tot nu toe niet in geslaagd ze te vinden.
De meeste plaatsen vermelden het als Seattle … er zijn veel starbies in Seattle.
Zou iemand een bron kunnen linken waarmee je ze kunt vinden / me kunnen vertellen waar het is?
Bedankt.
Dus ze hebben hier in Seattle 2 x 125 + 2 x 62 gedaan.Speculatie van mijn kant, ik geloof dat de drie bedrijven een enorm PR-evenement/aankondiging zullen hebben, maar pas nadat de corridor volledig is gebouwd, getest en gecontroleerd. ChargePoint wil veel zakelijke en truckstop-achtige opladers verkopen. Starbucks wil dat je koffie en gebak koopt terwijl je wat kW's zuigt. En Volvoe wil de eer voor de visie. Er is een nadeel voor ons in het Westen om de lanceerbasis te zijn voor dit experimentele netwerk/corridor. We krijgen oudere stijl en kleinere palen, terwijl de tweede generatie corridor profiteert van alle mislukkingen. Ik moet erop wijzen dat het plaatsen van 4x150+kW palen veel gecompliceerder en duurder is dan het plaatsen van 4x62,5kW palen. Een orde van grootte meer geld en veel meer vergunningen en bestemmingsplannen. De 62,5kW palen kunnen mogelijk rechtstreeks worden aangesloten op de bestaande commerciële nutsvoorzieningen van de winkels, terwijl de grotere oplaadeenheden nieuwe elektrische feeders en een enorme transformator vereisen, ervan uitgaande dat een nabijgelegen substation überhaupt de capaciteit heeft.
Ja, die staat eigenlijk recht voor het Starbucks HQ-gebouw - dus ik denk dat het kwalificeert als "een Starbucks". 😀Nou, nog geen daadwerkelijk rapport, maar ik heb het station gevonden. U
Geweldig. Hopelijk worden deze beter onderhouden. Ging naar een beruchte (in mijn ogen) slechte ea in Seattle die zelden meer dan 1/3 werkte en alle 3 waren dood![]()
Public charging now available through the Volvo Cars App!
www.xc40forum.com
Zag deze thread niet voordat ik het bovenstaande plaatste, maar het station in La Grande, OR is best chique, en een welkome optie voor de Electrify America-laders verderop in de straat.
Nog niet alle Starbucks/Volvo-laders zijn voltooid en online.Als je in het Westen woont en thuis de score bijhoudt, lijkt het erop dat sommige van de Volvo/Starbucks/ChargePoint-installaties 2x125kW + 2x62kW zijn, terwijl andere 4x62kW zijn (ik vermoed dat de palen met een lagere capaciteit zich in kleinere steden bevinden of het resultaat zijn van technische of vergunningsbeperkingen op de locaties).
Als ik een reis van Denver naar Seattle probeer te plannen met behulp van verschillende online planners, verschijnen deze nieuwe laders niet altijd. Ik probeer echter nog steeds uit te zoeken hoe deze apps werken, dus ik gebruik mogelijk niet de juiste filters om ernaar te zoeken.
Klopt, maar ik dacht dat de in gebruik genomen eenheden in de databases van de routeplanningsapps zouden moeten verschijnen. Maar misschien begrijp ik de interfaces en filters van de apps niet om Volvo/Starbies correct weer te geven. Er is bijvoorbeeld meestal een filter voor ChargePoint, maar dat toont niet altijd Starbucks-winkels waarvan bekend is dat ze actieve CP-palen hebben.Niet alle Starbucks/Volvo-laders zijn al af en online.
Het zou een geweldige kans zijn als een stel van ons bij elkaar zouden komen en van Broomfield naar Seattle zouden rijden en al deze Volvo Starbucks-laders zouden testen nadat @bogiesan zijn online productierapportage-updates heeft afgerond! 😎. Gecaffeïneerd en dronken van Starbucks tijdens het rijden door de mooiere landschappen van CO, UT, ID, WA 🤩🔥2023.10.06 UPDATE met nieuwe informatie van VOLVO: Ik kwam een artikel tegen in de krant van Yakima WA dat aangaf dat een van hun Starbies-winkels hun Volvo-branded 62kW-laderbank in gebruik had genomen. Nampa ID is blijkbaar in aanbouw of is mogelijk ook online, maar nog niet officieel in gebruik genomen. Ik heb de winkel nog niet bezocht, ook al is het maar 15 minuten rijden van mijn huis. Ik ga er snel heen. Volvo-klantcommunicatie stuurde me deze lijst met daarop elf van de vijftien winkels die hun laderbanken met succes hebben geïnstalleerd. Partijen verwachten dat de hele route eind 2023 voltooid, in gebruik genomen en zwaar gepromoot zal zijn. Ik heb familie in Colorado Springs, dus Boise/Salt Lake City/Denver (en terug) is een roadtrip waar ik me komende zomer echt op kan verheugen.
- Seattle, Wash. (online)
- Yakima, Wash. (online)
- Hermiston, Ore. (online)
- La Grande, Ore. (online)
- Nampa, Idaho (in aanbouw, misschien)
- Twin Falls, Idaho (online)
- Uintah, Utah (online)
- Sandy, Utah (online)
- Provo, Utah (online)
- Grand Junction, Colo. (online)
- Glenwood Springs, Colo. (online)
- Broomfield, Colo. (online)
Een ijsje op een laadplek! Ironisch genoeg krijgen we een boete als we op een laadplek blijven staan, maar als een ijsje het doet, gebeurt dat niet omdat het niet is ingelogd.Ik was gisteren in Broomfield CO, dus ik ben langs de Starbucks/Volvo-laders gegaan om ze te proberen.
Het goede nieuws:
Er zijn twee laders en ze zijn volledig operationeel. Ik kreeg 65KW bij een testlading.
Het slechte nieuws:
Het was niet gratis. $0,45/KW met een toeslag als je blijft staan nadat het opladen is voltooid. FWIW, ik activeerde de sessie met mijn ChargePoint-kaart in plaats van de Volvo Cars-app omdat mijn app geen laadstations meer toont. (Ik heb al meer dan een maand een ticket openstaan bij Volvo hierover zonder oplossing.) Ik heb ervoor gezorgd dat de Volvo Connection actief is binnen de Chargpoint-app, maar het genereert geen speciale prijzen bij deze lader. De Starbucks bevindt zich ook op een locatie waar sowieso al niet genoeg parkeerplaatsen zijn. Toen ik er was, was de parkeerplaats vol en werd een van de twee laderplaatsen bezet door een ICE-voertuig.
Misschien komt Volvo zijn belofte van gratis opladen voor Volvo-eigenaren na zodra de hele route voltooid is.
Hehe... daarom zei ik dat we 'de sticker zouden moeten laten zien' - ik doe het niet en de meeste EV-eigenaren ook niet. In de lader zitten lijkt voldoende aanwijzing dat ik in de laadplaats mag staan. De speciale kentekenplaat is een betere optie.Is die sticker iets wat veel staten hebben?
Ik was er altijd van uit gegaan dat de elektrische stekker in mijn auto de sticker was, maar aangezien je erover sprak, besef ik dat dit zou veronderstellen dat een agent / ticketpersoon net zo goed is in het herkennen van een ev als wij.
En het aantal keren dat mensen (vooral een jaar of 2 geleden) een gesprek zouden beginnen met “Is dat een ev?” Ik denk dat een sticker nodig zou kunnen zijn.
Ik haat autostickers, maar zou bereid zijn er een te hebben om een ev te promoten en te identificeren
Bedankt voor de info.