Volvo XC40 Forum banner

Oplaadschema's instellen

2 reading
3.2K views 8 replies 5 participants last post by  hickstony825  
#1 · (Edited)
Ik heb een XC 40 hybride. Ik steek hem in en gebruik de timerfunctie in de app om het opladen om 2 uur 's nachts te laten beginnen en om 7 uur 's ochtends te laten eindigen om te profiteren van goedkopere elektriciteit.
Tot voor kort was er geen probleem.
Nu, als ik hem insteek, wordt het lampje meteen groen. Ik denk dat dat mijn schuld is, omdat ik de stroom heb ingeschakeld voordat ik hem instak, in plaats van hem in te steken voordat ik de stroom inschakelde?
Hoe dan ook, aangezien ik me er pas nu van bewust ben dat dit de reden zou kunnen zijn waarom hij meteen aan het opladen was, heb ik de geplande tijd verwijderd in de hoop het gewoon opnieuw te doen.
Maar nu, als ik de start- en eindtijden instel, is de blauwe opslagknop grijs, dus ik kan geen nieuw schema instellen. Op deze pagina wordt ook gevraagd om een laadlocatie in te stellen, die nodig is om een schema in te stellen, maar als ik erop klik, zie ik alleen 'Geen recente laadlocatie'.
Ik hoop dat dit logisch is. Iemand een idee wat het probleem kan veroorzaken?
Bedankt
Tony

#2 ·
Als het net als de EV-versie is, zeggen de instructies dat je de laadkabel in de muur moet steken en inschakelen (als je stopcontacten schakelaars hebben zoals wij in AUS hebben) VOORDAT je de kabel in de auto steekt. Hierdoor kan de laadkabel de controle op aarde etc. op het stopcontact uitvoeren.

Het enige wat ik kan bedenken met het laadschema in de app is dat het op de een of andere manier de verbinding met de auto is verloren of dat de auto of app de verbinding met de server is verloren. Kun je een laadschema instellen op de IHU van de auto in plaats van de app? Dat is misschien het proberen waard.

#3 ·
Als het is zoals de EV-versie, zeggen de instructies dat je de laadkabel in de muur moet steken en aanzetten (als je stopcontacten schakelaars hebben zoals wij in AUS hebben) VOORDAT je de kabel in de auto steekt. Hierdoor kan de laadkabel de controle op aarde etc. op het stopcontact uitvoeren.

Het enige wat ik kan bedenken met het laadschema in de app is dat de verbinding met de auto op de een of andere manier is verbroken of dat de auto of de app de verbinding met de server is kwijtgeraakt. Kun je een laadschema instellen op de IHU van de auto in plaats van de app? Dat is misschien het proberen waard.
Bedankt hiervoor Greg, ik kan nu begrijpen waarom dingen veranderden omdat ik de stroom aanzette voordat ik instak, wat ik normaal gesproken niet doe.
Wat betreft het niet kunnen toevoegen van een locatie voordat de app "Geen recente laadlocaties" weergeeft, heb ik met Volvo gesproken, screenshots verzonden en ze komen bij me terug. Ik heb geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat veranderde niets,

Nogmaals bedankt voor je hulp.
Tony

#4 ·
Ik wil echter wel opmerken dat er met 3.1.9 nu een kleine waarschuwingsmelding op die instellingenpagina's staat dat het schema niet wordt toegepast bij het proberen van een DC-snellaadbeurt. Dat is een grote overwinning, zou die frustrerende incidenten die ik heb gehad hebben opgelost, maar om daadwerkelijk locaties zoals thuis en op het werk in te stellen, zou best wel fijn zijn.

#6 ·
Update. Ik heb het probleem opgelost.
1 - Ik heb de Volvo-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (dit maakte op zichzelf geen verschil).
2 - Ik heb mijn telefoon uit de auto verwijderd en opnieuw gekoppeld.
3 - Ik heb de auto kort opgeladen zodat de app mijn huis als locatie herkende.
4 - Ik heb de oplaadtijd in de app ingesteld om 's nachts op te laden en de locatie van mijn huis kwam als optie naar voren.

De auto laadde 's nachts op zoals geprogrammeerd.

Ik heb ook het scherm in de middenconsole gereset, maar ik weet niet zeker of dit enig verschil maakte.

Bedankt voor ieders hulp.

#7 ·
Update. Ik heb het probleem opgelost.
1 -Ik heb de Volvo-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (dit maakte op zichzelf geen verschil).
2 - Ik heb mijn telefoon verwijderd en opnieuw gekoppeld aan de auto.
3 - Ik heb de auto kort opgeladen zodat de app mijn huis als locatie herkende.
4 - Ik heb de laadtijd in de app ingesteld om 's nachts op te laden en de locatie van mijn huis kwam als optie naar voren

De auto laadde 's nachts zoals geprogrammeerd.

Ik heb ook het scherm in de middenconsole gereset, maar ik weet niet zeker of dit enig verschil maakte.

Bedankt voor ieders hulp.

Tony
Ik ben benieuwd wat u bedoelt met "de locatie van mijn huis kwam als optie naar voren" in de app. Het enige dat ik ooit in de app heb gezien, is het huidige locatieadres van de auto... niets te maken met thuis, niets te maken met opladen op een specifieke locatie... alleen de laadtimer (start- en eindtijd) en het instellen van een laadschema is helemaal niet afhankelijk van de locatie van de auto. Misschien is het een nieuwe functie in de app waar u naar verwijst, of misschien ben ik in de war en lees ik iets in uw opmerking.