Volvo XC40 Forum banner

Achteruitrij-pieptoon

2 reading
3.2K views 4 replies 4 participants last post by  shawkinaw  
#1 ·
Vanmorgen zag ik een 40 Recharge achteruitrijden en een aanzienlijk luider piepgeluid maken dan normaal. Ik weet dat dit een haat-liefdeverhouding is met veel EV-bezitters. Ik vind het leuk en ben het ermee eens dat het geluid nodig is. Twee vragen: waar komt het geluid vandaan (achteraan)? Kan het geluid harder gezet worden? Blijkbaar!

Ga naar mijn dealer!

#2 ·
Vanmorgen zag ik een 40 Recharge achteruit rijden en een aanzienlijk luider piepgeluid maken dan normaal. Ik weet dat dit een haat-liefdeverhouding is met veel EV-bezitters. Ik vind het leuk en ben het ermee eens dat het geluid nodig is. Twee vragen: waar komt het geluid vandaan (achteraan)? Kan het geluid harder worden gezet? Blijkbaar!

Ik ga het mijn dealer vragen!
Ik gok dat er een luidspreker onder de bumper of in de wielkast zit. Ik vermoed dat het geluid niet instelbaar is, aangezien het een veiligheidsvoorziening is en waarschijnlijk decibelspecificaties heeft. Ik vermoed dat de dealer het antwoord wel weet, maar laat ons weten wat je ontdekt!

#4 ·
Er zit zeker een luidspreker net onder de voorruit aan de passagierskant
Dat is geen externe luidspreker, dat is de "Air Woofer" voor interne audio: https://fb.watch/f5Vc3SNrrI/

De externe luidspreker heet blijkbaar de "geluidssimulator", maar het is onduidelijk waar deze is gemonteerd, waarschijnlijk onder of in de bumper.