Volvo XC40 Forum banner
21 - 26 of 26 Posts
Hoi allemaal, even een update. Ik heb hem dus de hele nacht en een deel vanochtend laten opladen en hij kwam maar van 10% naar 15%. Het lijkt erop dat hij na een tijdje stopt met opladen en ik ga kijken en hem "wakker maken" en hij initialiseert opnieuw en laadt weer op. Ik heb hem vandaag naar het EVgo-oplaadstation gebracht en hem opgeladen tot meer dan 50%, dus dat hielp. Het ging echter langzamer dan verwacht, zou een snellaadstation niet sneller moeten gaan? Het was een CCS-aansluiting en in 47 minuten laadde het een totale energie van 33,940 kWh op, waardoor mijn auto van ongeveer 14% naar 50% ging. Klinkt dat goed?

Hoe dan ook, ik had gehoopt dat hij thuis verder zou opladen, maar het lijkt niet meer omhoog te gaan. Ik heb mijn ampèregrens op 12 ingesteld als iemand een beter idee heeft waar ik hem op moet zetten. Zijn er nog andere instellingen of iets anders om te controleren? Ideeën wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik kan niet elke dag naar het snellaadstation om op te laden en het duurt waarschijnlijk nog een paar weken voordat ik mijn ChargePoint krijg, en dan moet ik een elektricien laten installeren, wie weet hoe lang dat duurt.
Ik weet dat toen ik met 120V oplaadde, het ongeveer 3 mi/uur opladen was en als je in de auto zit en accessoires gebruikt, is het bij mij gedaald tot 1mi/uur. Uiteindelijk zijn 32-40 ampère de juiste weg. Zelfs als je geen EVSE hebt, haal dan een NEMA 14-50 stopcontact en gebruik de Volvo-kabel.
Week één toen ik de auto kreeg, had ik de 120V de hele tijd aangesloten. Dat weekend heb ik mijn NEMA 14-50 afgemaakt en de Volvo-kabel op de 14-r0 gebruikt en kreeg 38-40A. Een paar dagen later had ik mijn Wallbox en laadde ik met 40 ampère.

Eén ding om te onthouden is dat de Bolov ook niet efficiënt is met opladen, hij heeft gemakkelijk 4-5% verlies bij het opladen.

Thuis vertrouw ik op de ChargePoint Flex om de stroom in mijn garage te beperken. Het is bedraad voor 60 ampère, maar ik laad met 32 om de batterij te sparen.
60 ampère bij 240V (maar eigenlijk 11kW beperkt door de interne oplaadelektronica van de auto) is niets voor de batterij. De laadsnelheid belast de batterij pas merkbaar als je ongeveer 1C of hoger nadert (75kW voor de XC40).

Gisteren kreeg ik mijn XC40 Recharge terug na de infotainment reset-fout, en nadat ik hem drie keer had binnengebracht, hebben ze eindelijk de infotainment-eenheid vervangen en het lijkt nu te werken. Hij is niet meer gereset sinds ik hem terug heb, dus dat is bemoedigend. Ik wacht echter nog een week zonder dat hij reset om het een overwinning te verklaren.

Nu de keerzijde: sinds ik mijn auto terug heb, is hij niet opgeladen. Momenteel doe ik gewoon de zeer langzame lading in mijn garage terwijl ik wacht op de ChargePoint die niet op voorraad is. Meestal is het geen groot probleem omdat mijn woon-werkverkeer niet zo ver is en ik hem 's avonds en 's nachts kan opladen om hem opgeladen te houden. Maar gisteravond heb ik mijn auto opgeladen, en vanmorgen toen ik hem wilde rijden, vertoonde hij geen verandering. Ik dacht er niets van en dacht gewoon dat ik hem kon opladen als ik thuiskwam en dat het dan wel goed zou komen. Nou, nu lijkt hij nog steeds helemaal niet op te laden, sterker nog, het lijkt erop dat hij de afgelopen uren, terwijl hij zou moeten opladen, daadwerkelijk in lading is afgenomen. Ik heb geen idee waarom.

Ik heb zelfs geprobeerd hem naar een EVgo snellaadstation te brengen om te zien of dat zou helpen, maar de stomme machine herkende mijn account niet en bleef zeggen dat het niet bestond. Dus ik verspilde 10 kostbare kilometers aan lading en een half uur van mijn tijd om het voor niets aan de praat te krijgen.

Ik moet wel vermelden dat het hier ook extreem heet is. Ik woon in St. Louis en op dit moment is de hitte-index 107. Misschien heeft dat er invloed op? Ik weet het niet zeker. Maar heeft iemand ooit ervaringen als deze gehad waarbij hij niet oplaadt? Ik ben nu een beetje bang dat mijn batterij leeg raakt en ik strand of dat ik hem niet uit mijn garage kan krijgen.
Onderzoek Electrify America DC-opladen bij jou in de buurt. Verschillende locaties vermeld voor MO. Geweldige opladers en, tenminste aan de oostkust, is opladen GRATIS!

Wow, krijg je je ChargePoint zo snel?! Nu voel ik me beroofd. Ik kocht mijn auto op 3 juni, kreeg de promocode pas op 2 juli, bestelde hem toen en hij was niet op voorraad en er stond dat hij binnen 4-5 weken verzonden zou worden. Hij is nog steeds niet verzonden. Nog steeds "in behandeling". Ik vraag me af hoe je de rij hebt kunnen overslaan! :ROFLMAO:
Mijn dealer heeft het papierwerk denk ik in misschien 4-5 dagen ingediend. Ik kreeg de auto op 28 juni, ChagePoint arriveerde gisteren 4 augustus.

Heb je hem al opgeladen bij een openbare lader? Zo niet, bel ze dan. Ze kunnen de controle over de lader overnemen en hem laten werken. Uit frustratie en ze kunnen je zelfs gratis opladen :). Als je nog geen account hebt, is Electrify America goed. Maar ook zonder account kun je altijd met creditcard betalen. Zeker, het kost iets meer, maar het is nog steeds goedkoper dan benzine :)

21 - 26 of 26 Posts