Gisteren kreeg ik mijn XC40 Recharge terug na de infotainment reset-fout, en nadat ik hem drie keer had binnengebracht, hebben ze eindelijk de infotainment-eenheid vervangen en het lijkt nu te werken. Hij is niet meer gereset sinds ik hem terug heb, dus dat is bemoedigend. Ik wacht echter nog een week zonder dat hij reset om het een overwinning te verklaren.
Nu de keerzijde: sinds ik mijn auto terug heb, is hij niet opgeladen. Momenteel doe ik gewoon de zeer langzame lading in mijn garage terwijl ik wacht op de ChargePoint die niet op voorraad is. Meestal is het geen groot probleem omdat mijn woon-werkverkeer niet zo ver is en ik hem 's avonds en 's nachts kan opladen om hem opgeladen te houden. Maar gisteravond heb ik mijn auto opgeladen, en vanmorgen toen ik hem wilde rijden, vertoonde hij geen verandering. Ik dacht er niets van en dacht gewoon dat ik hem kon opladen als ik thuiskwam en dat het dan wel goed zou komen. Nou, nu lijkt hij nog steeds helemaal niet op te laden, sterker nog, het lijkt erop dat hij de afgelopen uren, terwijl hij zou moeten opladen, daadwerkelijk in lading is afgenomen. Ik heb geen idee waarom.
Ik heb zelfs geprobeerd hem naar een EVgo snellaadstation te brengen om te zien of dat zou helpen, maar de stomme machine herkende mijn account niet en bleef zeggen dat het niet bestond. Dus ik verspilde 10 kostbare kilometers aan lading en een half uur van mijn tijd om het voor niets aan de praat te krijgen.
Ik moet wel vermelden dat het hier ook extreem heet is. Ik woon in St. Louis en op dit moment is de hitte-index 107. Misschien heeft dat er invloed op? Ik weet het niet zeker. Maar heeft iemand ooit ervaringen als deze gehad waarbij hij niet oplaadt? Ik ben nu een beetje bang dat mijn batterij leeg raakt en ik strand of dat ik hem niet uit mijn garage kan krijgen.