Volvo XC40 Forum banner

Play Store-apps worden niet gedownload

13K views 12 replies 8 participants last post by  SagaPer  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb mijn XC40 nu een week en hij laat me geen apps downloaden zoals Spotify of ChargePoint.

Ik kon mijn Google Maps en Assistant zonder problemen updaten.

Nog iemand die dit probleem heeft of heeft gehad? Gedachten over oplossingen?

#2 ·
Hoi allemaal,

Ik heb mijn XC40 nu een week en hij laat me geen apps downloaden zoals Spotify of ChargePoint.

Ben je ingelogd op je Google-account in Instellingen in het centrale display? Ik heb de ChargePoint-app zonder problemen gedownload, maar dat was zes weken geleden.

#3 ·
Heeft u zich aangemeld bij uw Google-account in Instellingen in het centrale display? Ik heb de ChargePoint-app zonder problemen gedownload, maar dat was zes weken geleden.
Ik ben aangemeld bij mijn Google-account. Ik kan de app selecteren die ik wil downloaden, maar hij downloadt niet daadwerkelijk. Er staat alleen 'in behandeling' en de download begint niet.

#6 ·
Enkele suggesties:

Probeer het morgen opnieuw

Zorg ervoor dat de auto is verbonden met wifi thuis. Downloads via de LTE-verbinding van de auto zijn tergend traag en Google Play duurt eeuwen om verbinding te maken.

Maak verbinding met bluetooth en gebruik je telefoon als verbinding.

En zorg ervoor dat je in de instellingen toestemming hebt gegeven aan Google om toegang te hebben tot alle telefoon- en andere contacten. Als je geen toegang verleent, kun je Google Play niet gebruiken.

#9 ·
Vanmorgen heb ik het infotainmentsysteem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Nadat ik dat had gedaan en alles opnieuw had ingesteld, heb ik nu beschikbare apps kunnen downloaden. Ik hoop dat het niet opnieuw nodig is, maar ik ben blij met Spotify en ChargePoint.
Voor mij heb ik het moeilijk en geen succes met Google Play. Het laat me helemaal niet inloggen. Dit probleem is alleen voor de 2e gebruiker. Voor de beheerder - dat is geen probleem.

#11 ·
Ik heb hetzelfde probleem en heb VOLVO bezocht en ze bekijken mogelijke oplossingen. Ik heb de afgelopen 3 weken alle mogelijkheden geprobeerd, behalve fabrieksinstellingen.
Hoi WillemL, ik heb hetzelfde probleem en Volvo Australia lijkt het niet op te kunnen lossen. Heb je het probleem opgelost en, zo ja, weet je hoe? Ik waardeer alle informatie die je zou kunnen delen. Bedankt 🙏

#13 ·
Hoi allemaal,

De versnellingspook moet in de stand Parkeren (P) staan om de Play Store te laten werken met downloaden en installeren.