Volvo XC40 Forum banner

Parkeerhulpsysteem - Reiniging vereist

3 reading
14K views 21 replies 6 participants last post by  Thora  
#1 ·
Hallo!

Iemand een aanhoudende melding "Reiniging vereist" voor het parkeerhulpsysteem? Ik begon de melding onregelmatig te krijgen direct na de release en installatie van 2.7, ik weet niet zeker of dat er iets mee te maken heeft of niet. Ik krijg de melding nu regelmatig en heb gemerkt dat als de auto koud is, direct uit de garage in de ochtend, ik deze melding niet krijg, maar als de auto warm is of buiten in de zon heeft gestaan, ik de melding onmiddellijk krijg nadat ik de auto in de versnelling heb gezet. Nogmaals, ik weet niet zeker of de software-updates of de temperatuur iets met de fout te maken hebben, slechts enkele observaties die ik heb gedaan. Ik heb de sensoren gecontroleerd en zie geen schade zoals steenslag of iets dergelijks, het kan een defecte sensor zijn.

Ik heb hier een afspraak staan voor het einde van de maand, wilde alleen even kijken of iemand anders inzicht heeft in dit specifieke probleem.

Bedankt!

#2 ·
Ik denk dat je gelijk zou kunnen hebben met het identificeren van een defecte sensor. Als er visueel geen ophoping van vuil of een andere vaste stof is die de ultrasone sensor zou kunnen blokkeren, dan zou ik zeker een probleem vermoeden. Als het vaker voorkomt op koelere ochtenden, dan komt er misschien wat vocht of condens in de sensor zelf of in de connector. Ik weet niet zeker wat voor soort onderhoud je zelf zou kunnen uitvoeren om het te repareren of te controleren, maar ik wens je veel succes bij de dealer!

Je zou kunnen proberen te zien welke sensor het is door een vriend te vragen om ze één voor één te blokkeren en te kijken welke een verminderde functionaliteit hebben. Misschien wordt het probleem duidelijker als het is teruggebracht tot één sensor.

#3 ·
Ik denk dat je gelijk zou kunnen hebben met het identificeren van een defecte sensor. Als er visueel geen ophoping van vuil of een andere vaste stof is die de ultrasone sensor zou kunnen blokkeren, dan zou ik zeker een probleem vermoeden. Als het vaker voorkomt op koelere ochtenden, dan kan er wat vocht of condensatie in de sensor zelf of de connector komen. Ik weet niet zeker wat voor soort onderhoud je zelf zou kunnen uitvoeren om het te repareren of te controleren, maar ik wens je veel succes bij de dealer!

Je zou kunnen proberen te zien welke sensor het is door een vriend te vragen om ze één voor één te blokkeren en te kijken welke sensoren die verminderde functionaliteit hebben. Misschien wordt het probleem duidelijker als het is teruggebracht tot één enkele sensor.
Dit is iets wat degenen onder ons in koude klimaten regelmatig zien als ze bedekt zijn met ijs of sneeuw (verwarmde voorsensoren zouden fijn zijn). Maar bij afwezigheid van zoiets of duidelijke schade zou het klinken alsof er een fout is.

#4 ·
Ik heb het gevoel dat het waarschijnlijk een defecte sensor is, of dat het systeem opnieuw gekalibreerd moet worden, aangezien de warmere temperaturen effect lijken te hebben op de sensoren. Duimen voor een positieve service-ervaring, want de vorige was problematisch.

#6 ·
Ik heb het gevoel dat het waarschijnlijk een defecte sensor is, of dat het systeem opnieuw moet worden gekalibreerd, aangezien de warmere temperaturen effect lijken te hebben op de sensoren. Duimen voor een positieve service-ervaring, want de vorige was problematisch.
Hebben we parkeerhulp?

#9 · (Edited)
Nou, ik zou vanochtend mijn auto bij de Volvo-dealer moeten afleveren, maar toen ik daar aankwam, kwam de servicemanager uit zijn kantoor en vertelde me dat ze mijn afspraak annuleerden en me geen toekomstige afspraken in zijn werkplaats zouden toestaan, omdat ik mijn voertuig niet via die dealer had geleased. Hij zei dat hij de ruimte in zijn werkplaats alleen voor zijn klanten reserveert. Hij verwees me voor toekomstige servicebehoeften naar de verkopende dealer.

Ik heb mijn Volvo geleased in een stad op ongeveer twee uur afstand, omdat ze de kleur hadden die ik wilde en mijn lokale dealer was niet bereid om een dealerruil te doen om die kleur te verkrijgen. Het lijkt erop dat ik in december 2022 de verkeerde beslissing heb genomen om bij een andere dealer te leasen.

Ik heb nog nooit een voertuig geleased, is het verkeerd om een voertuig te leasen van een dealer waar je het niet wilt laten onderhouden? Wat als ik het voertuig bij een dealer had geleased en naar een andere stad of staat was verhuisd, hoe zou ik dan service krijgen? Als ik fout zit, kan ik dat accepteren. Leven, leren, het beter doen… Dat is alles wat je kunt doen. Of speelt deze dealer niet eerlijk?

#10 ·
Nou, ik zou vanochtend mijn auto bij de Volvo-dealer moeten afleveren, maar toen ik daar aankwam, kwam de servicemanager uit zijn kantoor en vertelde me dat ze mijn afspraak annuleerden en me geen toekomstige afspraken in zijn werkplaats zouden toestaan, omdat ik mijn voertuig niet via die dealer had geleased. Hij zei dat hij de ruimte in zijn werkplaats alleen voor zijn klanten reserveert. Hij verwees me naar de verkopende dealer voor toekomstige servicebehoeften.

Ik heb mijn Volvo geleased in een stad op ongeveer twee uur rijden, omdat ze de kleur hadden die ik wilde en mijn lokale dealer was niet bereid om een dealerruil te doen om die kleur te verkrijgen. Het lijkt erop dat ik in december 2022 de verkeerde beslissing heb genomen om bij een andere dealer te leasen.

Ik heb nog nooit een voertuig geleased, is het verkeerd om een voertuig te leasen van een dealer waar je het niet wilt laten onderhouden? Wat als ik het voertuig bij een dealer had geleased en naar een andere stad of staat was verhuisd, hoe zou ik dan service krijgen? Als ik fout zit, kan ik dat accepteren. Leven, leren, het beter doen… Dat is alles wat je kunt doen. Of speelt deze dealer niet eerlijk?
Ik heb nog nooit een voertuig "geleased" in mijn hele rijleven, dus ik ben niet op de hoogte van leasebeleid.

Het lijkt me echter dat je er beter aan doet om een relatie op te bouwen met je oorspronkelijke dealer waar je je C40 hebt geleased, omdat je een andere kleur wilde en zij je gaven wat je nodig had. Zo niet, dan speel je in op de grillen en de chique houding van deze manager en waarom zou je dat willen? Ja, de meeste mensen beseffen niet dat niet alle dealers over het algemeen in jouw voordeel zullen spelen. Je hebt niet echt veel service nodig voor je C40, dus plan die serviceafspraken ruim van tevoren via de Volvo Cars-app en plan die rit van 2 uur. Noodgevallen rechtvaardigen zeker een andere aanpak.

Mijn 0,02c!

#12 ·
Ik heb contact opgenomen met Volvo Customer Care, en in eerste instantie gaven ze aan dat dealers onafhankelijk eigendom zijn en opereren en zaken kunnen doen zoals ze willen. Maar toen ik mijn leaseovereenkomst ter sprake bracht, waarin staat dat ik verantwoordelijk ben voor het onderhouden van het voertuig, en vroeg hoe ik het voertuig zou moeten onderhouden als mijn dichtstbijzijnde dealer weigert service te verlenen. Wat moet ik redelijkerwijs anders doen? Die vraag leidde ertoe dat mijn zaak werd geëscaleerd en ik kreeg de feedback dat geen gecertificeerd Volvo-servicecentrum service kan weigeren aan een voertuig van het merk Volvo dat onder de fabrieksgarantie valt of nog gratis onderhoud heeft, buiten die garanties/gratis services om zijn de servicecentra onafhankelijk eigendom en opereren ze buiten Volvo North America en kunnen ze naar eigen goeddunken handelen.

Ik kreeg een nare telefoontje van de servicemanager van mijn lokale dealer die me vertelde dat ik een afspraak had op 9 augustus. Hij vertelde me niet hoe laat, zei verder niets en hing de telefoon op. Ik denk niet dat ik die afspraak zal nakomen, want ik wil niet op die manier behandeld worden. Ik heb opnieuw contact opgenomen met Volvo over de feedback die ik van de servicemanager heb gekregen. Als dit niet wordt opgelost, zal ik moeten kijken welke acties er ondernomen kunnen worden om uit mijn leasecontract te komen zonder boete, omdat ik het gevoel heb dat ik ervan wordt weerhouden om mijn Volvo te laten onderhouden zonder onredelijke inspanning. Ik begrijp dat Volvo-dealers alleen verspreid kunnen zijn over grote metropoolgebieden en het zou anders zijn als ik een Volvo zou leasen/kopen en ver weg van een dealer zou verhuizen, wat een onredelijke hoeveelheid inspanning van mijn kant zou veroorzaken om service te krijgen, maar dat is niet wat er gebeurt. Ik heb het voertuig geleased van een naburige dealer, in de verwachting dat ik service kon krijgen van mijn lokale dealer. Mijn vorige Hyundai die ik in New Jersey kocht en liet onderhouden in Oklahoma, waar ik woon, daar hebben ze nooit een probleem van gemaakt. Ik heb niet het gevoel dat mijn verwachtingen onredelijk zijn.

@BigVikC40Dadda Ik ben blij dat je de Volvo-app hebt genoemd om afspraken te plannen, want zo heb ik deze specifieke afspraak gemaakt met de dealer die weigerde mijn voertuig te onderhouden. De servicemanager verklaarde dat zijn personeel de afspraken die in de app zijn gemaakt 'niet kon verdragen' en verklaarde dat hij al zijn afspraken telefonisch met dit team gaat laten maken. Ik begrijp niet precies zijn redenatie, maar hij maakte er een punt van om zijn ongenoegen te uiten over klanten die afspraken maken met behulp van de app. Ook lijkt een rit van twee uur enkele reis een beetje onredelijk als ik de lokale dealer het dichtst bij mij in de buurt zou moeten kunnen bezoeken. Wat maakt het uit of ik de auto op de maan heb gekocht/geleased en service nodig had bij dit specifieke servicecentrum? Wat als iemand uit Phoenix, Arizona hier op vakantie was en een of andere service nodig had, is hij dan perfect gerechtvaardigd om die klanten weg te sturen? Ik had een bevestigde afspraak die ik een paar weken geleden heb gemaakt, ik denk niet dat ik onbereikbare verwachtingen had, behalve dat ik service aan mijn voertuig zou moeten krijgen. Ik waardeer je input, maar als Volvo van me eist dat ik het naar de verkopende dealer breng voor service in plaats van de lokale dealer het dichtst bij mij in de buurt, zal ik moeten kijken welke acties er ondernomen kunnen worden om de lease zonder boete te annuleren.

@mikebritton15 Ik was nog niet eens uit mijn auto toen de servicemanager uit zijn kantoor kwam en me vertelde dat hij mijn afspraak annuleerde. Ik reed een uur de stad in, arriveerde 15 minuten voor mijn geplande afspraak, allemaal voor niets. Het zou niet uit moeten maken waar ik het voertuig heb gekocht. Wat gebeurt er als iemand verhuist met zijn voertuig of met zijn voertuig op reis is en service nodig heeft? Ik hoop zeker dat andere eigenaren die naar Oklahoma zijn verhuisd of mogelijk doorreisden, niet zijn geweigerd om service te krijgen bij deze dealer. Het is echt onaangenaam en heeft ervoor gezorgd dat we waarschijnlijk nooit meer naar Volvo zullen kijken in de toekomst. Het is jammer, ik vind mijn C40 echt leuk en ik wil de lease niet vroegtijdig beëindigen. Hopelijk kan dit probleem worden opgelost.

#13 ·
Ik ben het volledig eens met alles wat u heeft gezegd. Zodra het is ingepland, is het dat. Het andere probleem van Volvo is dat ze zich niet bemoeien met de manier waarop dealers worden gerund, is BS. Tot op zekere hoogte zie ik wel in hoe dat logisch is, maar er moet een minimumnorm zijn voor ze allemaal om dit te laten werken. Het annuleren van een geplande service op het moment van de service nadat je de reis hebt gemaakt, is compleet f***ed up

#14 ·
Dit hele proces is dus een grote puinhoop geweest. Nadat ik contact had opgenomen met Volvo Customer Care, nam ik contact op met de verkopende dealer, zodat ik kon zeggen dat ik dat had gedaan en al mijn basis was gedekt. Ik belde en vroeg naar de servicemanager, zodat ik hen op de hoogte kon brengen van de situatie en hen kon vragen of ze mijn auto konden onderhouden als ik de reis zou maken. De servicemanager zei dat ze natuurlijk bereid en in staat waren om mijn auto in onderhoud te nemen, maar was het ook oneens met de filosofie van de lokale dealer "je hebt het hier niet gekocht, je kunt het hier niet laten onderhouden". De servicemanager zei dat ze hun regionale servicemanager op de hoogte zouden stellen van dit probleem en dat de planner vervolgens contact met mij zou opnemen om een service in te plannen. Nou, dat is niet helemaal gebeurd.

Ik kreeg een telefoontje van de regionale servicemanager die me informeerde dat ze mijn lokale dealer hadden geadviseerd om de service zo snel mogelijk uit te voeren en een leenauto te verstrekken, zelfs als dat betekende dat de lokale dealer een auto moest huren van Enterprise/Hertz om de gebrekkige ervaring op mijn oorspronkelijke afspraakdatum goed te maken. Ik informeerde deze regionale servicemanager dat ik al een niet zo vriendelijk telefoontje had ontvangen van de lokale servicemanager die me informeerde over mijn nieuwe afspraakdatum, maar dat ik geen details kreeg over een aflevertijd, een leenauto of een rit naar huis voordat hij de telefoon op me gooide. Nogmaals, er werden excuses aangeboden en de details van de nieuwe afspraak werden me verstrekt. Ik uitte dat ik niet veel vertrouwen had in deze dealer en de service/zorg die ze zouden verlenen als ik mijn auto daarheen zou brengen en dat ik mijn auto naar de verkopende dealer wilde brengen in de hoop op een betere klantenservice-ervaring. Ik kreeg veel tegenstand en aarzeling van deze regionale servicemanager en ze moedigden me sterk aan om de lokale dealer een nieuwe kans te geven. Omdat ik echt klaar was met deze hele situatie en probeerde beleefd en hoffelijk te blijven ondanks de toenemende frustratie, stemde ik ermee in om door te gaan met de afspraak bij de lokale dealer.

De afleverdag was 9 augustus en ik behandelde alle drie de problemen die ik ervoer met mijn C40 Ultimate met de serviceadviseur, waarvan de serviceadviseur er twee in mijn bijzijn kon bevestigen. Snel vooruit naar vandaag, ik kreeg een telefoontje van de serviceadviseur dat de technicus het probleem met mijn parkeersensoren kon repliceren, evenals de andere twee problemen die al waren bevestigd, maar ze weten niet hoe ze het moeten oplossen, omdat alle parkeersensoren werken en opnieuw zijn gekalibreerd, maar het probleem blijft bestaan. Ze wachten op feedback van Volvo over hoe ze dit probleem moeten oplossen. Ik ben dankbaar en erkentelijk dat de dealer de tijd neemt om daadwerkelijk de kern van de problemen met mijn auto te achterhalen.

Ik ben ook dankbaar dat ik een leenauto heb gekregen, want zes dagen, vanaf vandaag, zonder vervoer zou een beproeving voor ons zijn. Ik betaal echter maandelijks aan Volvo voor een elektrische auto om te voorkomen dat ik helemaal benzine hoef te kopen. Ik betwijfel of mijn lokale dealer, of veel andere dealers trouwens, EV-leenauto's hebben. Ik ben in conflict over het zoeken naar compensatie voor de brandstofkosten uit eigen zak, omdat ik dankbaar ben dat de dealer ijverig werkt om de problemen op te lossen en het feit dat ik een leenauto heb gekregen. Maar aan de andere kant van die medaille betaal ik een behoorlijke leasebetaling voor een EV en heb ik niet de kosten van premium benzine. Als deze reparatie veel langer duurt, voel ik me misschien verplicht om compensatie van Volvo te zoeken. Heeft iemand met een XC40/C40 Recharge compensatie gevraagd of ontvangen voor het feit dat hun auto buiten gebruik was vanwege een storing of lange reparatietijd?

#16 ·
Dat is ook wat ik denk. Als we er nu een maand mee bezig zijn en ze proberen het nog steeds uit te zoeken, kan dat mijn mening veranderen. Ik geef ze gewoon de tijd, want ik ben blij dat ze alle zorgen konden dupliceren en aan een oplossing werken. Hopelijk blijven de dingen de goede kant op gaan. 😁

#17 ·
Dat is ook wat ik denk. Als we er nu een maand mee bezig zijn en ze proberen het nog steeds uit te zoeken, kan dat mijn mening veranderen. Ik geef ze gewoon de tijd, want ik ben blij dat ze alle zorgen konden dupliceren en aan een oplossing werken. Hopelijk blijven de dingen de goede kant op gaan. 😁
Het allerbeste - houd ons op de hoogte van de uiteindelijke prognose!

#18 ·
Vandaag mijn C40 opgehaald omdat ze alle parkeersensoren aan de voorkant hebben vervangen en verklaarden dat het probleem zich niet meer voordeed. Ik stapte in de auto om de servicelaan uit te rijden en de foutmelding wordt alweer weergegeven. Ik liet het zien aan de adviseur die verklaarde dat ze al alles hebben gedaan wat ze kunnen om het probleem op te lossen en deze reparatie als afgesloten beschouwen.
Tien dagen en ik ben terug bij af, best frustrerend. Suggesties over hoe verder te gaan?

#19 ·
Op maandag 21/8 kon ik contact opnemen met de regionale servicemanager en met hem de reparaties bespreken die zijn uitgevoerd en dat het probleem nog steeds aanwezig is op mijn voertuig. Ik informeerde de regionale servicemanager dat de servicedealer het gevoel heeft dat ze alle reparatiemogelijkheden hebben uitgeput, waar hij het niet mee eens was, aangezien het voertuig nog steeds dezelfde foutmelding weergeeft. Ik heb vanmorgen een terugbelverzoek ontvangen van de regiomanager met de mededeling dat er aanstaande maandag een nieuwe afspraak is om deze foutmelding verder te diagnosticeren en op te lossen. Ik ben dankbaar dat dit contactpersoon in staat is geweest om de servicedealer te betrekken bij het verder onderzoeken van mijn voertuig.

Afkomstig van talrijke Hyundai- en Honda-voertuigen, verwachtte ik een hoger serviceniveau en klantenservice van een premiummerk als Volvo. Ik begrijp dat de ervaring bij mijn lokale dealer niet de norm lijkt te zijn voor het merk Volvo, aangezien veel forumleden positieve service-ervaringen hebben gedeeld bij veel servicecentra. Toen dit allemaal begon, bevonden mijn partner en ik ons in de beginfase van het bekijken van opties om ons derde voertuig te vervangen dat we voornamelijk gebruiken voor roadtrips. We hadden de Volvo XC90 sterk overwogen, omdat we zo blij zijn met de C40, maar deze hele beproeving met de lokale dealer heeft ons volledig weggejaagd van het merk Volvo. Ik wil niet een van die "dit is mijn eerste en ook mijn laatste" mensen zijn, maar deze negatieve service-ervaring met mijn lokale dealer doet precies dat. De C40 is mijn eerste Volvo en ik kan eerlijk zeggen dat ik er echt van geniet. De C40 is zo leuk om in te rijden, zo comfortabel, ik geniet echt van de eenvoud van het infotainmentsysteem en ik vind de manier waarop de C40 eruitziet echt leuk, het is zo uniek! We hebben uiteindelijk besloten om de Volvo XC90 van onze shortlist te halen en onlangs een bestelling op maat geplaatst bij een ander merk.

Jaren geleden werkte ik in de bankwereld en herinnerde ik mijn personeel er regelmatig aan dat een klant die het gevoel had dat hij niet goed werd behandeld, graag zijn zaken naar de bank ernaast zou brengen. Ik heb het gevoel dat dit een uitstekend voorbeeld is van dit advies dat ik lang geleden predikte. Ik ben niet boos op het product, ik begrijp dat er dingen misgaan en gerepareerd moeten worden, maar ik ben erg teleurgesteld over de klantenservice die ik heb ontvangen van wat ik beschouwde als een premiummerk.

#20 ·
Op maandag 21/8 kon ik contact opnemen met de regionale servicemanager en met hem de reparaties bespreken die zijn uitgevoerd en dat het probleem nog steeds aanhoudt bij mijn voertuig. Ik informeerde de regionale servicemanager dat de dealer het gevoel heeft dat ze alle reparatiemogelijkheden hebben uitgeput, waar hij het niet mee eens was, aangezien het voertuig nog steeds dezelfde foutmelding weergeeft. Ik heb vanmorgen een terugbelverzoek ontvangen van de regiomanager, die me informeerde over een nieuwe afspraak aanstaande maandag om deze foutmelding verder te diagnosticeren en op te lossen. Ik ben dankbaar dat dit contactpersoon in staat is geweest om de dealer te betrekken om verder onderzoek te doen naar mijn voertuig.

Afkomstig van talrijke Hyundai- en Honda-voertuigen, verwachtte ik een hoger serviceniveau en klantenservice van een premiummerk als Volvo. Ik begrijp dat de ervaring bij mijn lokale dealer niet de norm lijkt te zijn voor het merk Volvo, aangezien veel forumleden positieve service-ervaringen hebben gedeeld bij veel servicecentra. Toen dit allemaal begon, bevonden mijn partner en ik ons in de beginfase van het bekijken van opties om ons derde voertuig te vervangen dat we voornamelijk gebruiken voor roadtrips. We hadden de Volvo XC90 sterk overwogen, omdat we zo blij zijn met de C40, maar deze hele beproeving met de lokale dealer heeft ons volledig weggejaagd van het merk Volvo. Ik wil niet een van die "dit is mijn eerste en ook mijn laatste" mensen zijn, maar deze negatieve service-ervaring met mijn lokale dealer doet precies dat. De C40 is mijn eerste Volvo en ik kan eerlijk zeggen dat ik er echt van geniet. De C40 is zo leuk om in te rijden, zo comfortabel, ik geniet echt van de eenvoud van het infotainmentsysteem en ik vind de manier waarop de C40 eruitziet echt leuk, het is zo uniek! We hebben uiteindelijk besloten om de Volvo XC90 van onze shortlist te halen en onlangs een bestelling op maat geplaatst bij een ander merk.

Jaren geleden werkte ik in de bankwereld en herinnerde ik mijn personeel er regelmatig aan dat een klant die het gevoel had dat hij niet goed werd behandeld, graag zijn zaken naar de bank ernaast zou brengen. Ik heb het gevoel dat dit een uitstekend voorbeeld is van dit advies dat ik lang geleden predikte. Ik ben niet boos op het product, ik begrijp dat er dingen misgaan en gerepareerd moeten worden, maar ik ben enorm teleurgesteld over de klantenservice die ik heb ontvangen van wat ik beschouwde als een premiummerk.
Ga zo door en zorg ervoor dat je deze mensen verantwoordelijk houdt voor hun slechte service. Je hebt steun van de RSM. Ik ben het volledig eens met het sentiment rond de liefde voor de C40. De meesten van ons, zo niet allemaal, zullen empathie hebben met je authenticiteit en servicesituatie. Na een paar jaar op dit autoforum te hebben gezeten, is het veel van ons duidelijk geworden dat de after-sales service van Volvo in de VS sterk verschilt. Het allerbeste en houd ons op de hoogte van de uiteindelijke uitkomst.

#21 ·
Mijn C40 is EINDELIJK gerepareerd. Eindelijk!

Bij de eerste reparatiepoging verklaarde de serviceadviseur dat ze alle parkeersensoren aan de voorkant van mijn voertuig hadden vervangen en dat mijn probleem niet was opgelost, aangezien de foutmelding bleef aanhouden. Na aandringen/pleiten voor verdere diagnose werd mijn voertuig uiteindelijk een tweede keer bekeken. Mij werd verteld dat het de parkeersensoren achter of de voorruit kon zijn. Ik weet niet zeker wat tot de diagnose heeft geleid, maar het bleken uiteindelijk de parkeersensoren voor te zijn.

Toen de serviceadviseur belde om me te vertellen dat mijn voertuig klaar was om opgehaald te worden, verklaarde hij dat ze de parkeersensoren voor hadden vervangen en dat het probleem leek te zijn opgelost. Ik zei: "Moesten ze ze allemaal opnieuw vervangen?" waarop hij antwoordde dat ze de eerste keer slechts één ervan willekeurig hadden vervangen en dat ze deze keer de overige drie aan de voorkant hadden vervangen. Logischer, waarom het probleem bleef aanhouden toen ze slechts één van de parkeersensoren willekeurig vervingen in plaats van ze gewoon allemaal te vervangen. Ik weet zeker dat er een "methode in hun waanzin" is, maar het zal waarschijnlijk iets zijn dat ik nooit zal begrijpen. Ik ben gewoon blij dat het probleem eindelijk lijkt te zijn opgelost.

Aan het einde zal deze service-ervaring met de lokale dealer me ervan weerhouden om in de toekomst geïnteresseerd te zijn in het merk Volvo. Ik heb in het verleden minder dan uitstekende service van andere merken ervaren en ze hebben ofwel hun best gedaan om het goed te maken, hun fout toegegeven en we zijn er allemaal overheen gekomen, of ik ben gewoon naar een andere lokale dealer voor dat merk gegaan. Oklahoma City heeft slechts één Volvo-dealer en ik heb het gevoel dat ze dat feit gebruiken als reden om je te behandelen zoals ze willen. De consument heeft niet veel keuze als je niet tevreden bent met de klantenservice die deze lokale dealer biedt. Dit is echt een domper, want ik ben erg blij met mijn C40 en over het algemeen onder de indruk van mijn eerste Volvo-product. Het is gewoon de potentiële drama en het geren niet waard om het merk Volvo te blijven volgen. Ik ben gewoon blij dat mijn C40 is gerepareerd en dat ik tot het einde van mijn lease van het voertuig kan blijven genieten.