Dit hele proces is dus een grote puinhoop geweest. Nadat ik contact had opgenomen met Volvo Customer Care, nam ik contact op met de verkopende dealer, zodat ik kon zeggen dat ik dat had gedaan en al mijn basis was gedekt. Ik belde en vroeg naar de servicemanager, zodat ik hen op de hoogte kon brengen van de situatie en hen kon vragen of ze mijn auto konden onderhouden als ik de reis zou maken. De servicemanager zei dat ze natuurlijk bereid en in staat waren om mijn auto in onderhoud te nemen, maar was het ook oneens met de filosofie van de lokale dealer "je hebt het hier niet gekocht, je kunt het hier niet laten onderhouden". De servicemanager zei dat ze hun regionale servicemanager op de hoogte zouden stellen van dit probleem en dat de planner vervolgens contact met mij zou opnemen om een service in te plannen. Nou, dat is niet helemaal gebeurd.
Ik kreeg een telefoontje van de regionale servicemanager die me informeerde dat ze mijn lokale dealer hadden geadviseerd om de service zo snel mogelijk uit te voeren en een leenauto te verstrekken, zelfs als dat betekende dat de lokale dealer een auto moest huren van Enterprise/Hertz om de gebrekkige ervaring op mijn oorspronkelijke afspraakdatum goed te maken. Ik informeerde deze regionale servicemanager dat ik al een niet zo vriendelijk telefoontje had ontvangen van de lokale servicemanager die me informeerde over mijn nieuwe afspraakdatum, maar dat ik geen details kreeg over een aflevertijd, een leenauto of een rit naar huis voordat hij de telefoon op me gooide. Nogmaals, er werden excuses aangeboden en de details van de nieuwe afspraak werden me verstrekt. Ik uitte dat ik niet veel vertrouwen had in deze dealer en de service/zorg die ze zouden verlenen als ik mijn auto daarheen zou brengen en dat ik mijn auto naar de verkopende dealer wilde brengen in de hoop op een betere klantenservice-ervaring. Ik kreeg veel tegenstand en aarzeling van deze regionale servicemanager en ze moedigden me sterk aan om de lokale dealer een nieuwe kans te geven. Omdat ik echt klaar was met deze hele situatie en probeerde beleefd en hoffelijk te blijven ondanks de toenemende frustratie, stemde ik ermee in om door te gaan met de afspraak bij de lokale dealer.
De afleverdag was 9 augustus en ik behandelde alle drie de problemen die ik ervoer met mijn C40 Ultimate met de serviceadviseur, waarvan de serviceadviseur er twee in mijn bijzijn kon bevestigen. Snel vooruit naar vandaag, ik kreeg een telefoontje van de serviceadviseur dat de technicus het probleem met mijn parkeersensoren kon repliceren, evenals de andere twee problemen die al waren bevestigd, maar ze weten niet hoe ze het moeten oplossen, omdat alle parkeersensoren werken en opnieuw zijn gekalibreerd, maar het probleem blijft bestaan. Ze wachten op feedback van Volvo over hoe ze dit probleem moeten oplossen. Ik ben dankbaar en erkentelijk dat de dealer de tijd neemt om daadwerkelijk de kern van de problemen met mijn auto te achterhalen.
Ik ben ook dankbaar dat ik een leenauto heb gekregen, want zes dagen, vanaf vandaag, zonder vervoer zou een beproeving voor ons zijn. Ik betaal echter maandelijks aan Volvo voor een elektrische auto om te voorkomen dat ik helemaal benzine hoef te kopen. Ik betwijfel of mijn lokale dealer, of veel andere dealers trouwens, EV-leenauto's hebben. Ik ben in conflict over het zoeken naar compensatie voor de brandstofkosten uit eigen zak, omdat ik dankbaar ben dat de dealer ijverig werkt om de problemen op te lossen en het feit dat ik een leenauto heb gekregen. Maar aan de andere kant van die medaille betaal ik een behoorlijke leasebetaling voor een EV en heb ik niet de kosten van premium benzine. Als deze reparatie veel langer duurt, voel ik me misschien verplicht om compensatie van Volvo te zoeken. Heeft iemand met een XC40/C40 Recharge compensatie gevraagd of ontvangen voor het feit dat hun auto buiten gebruik was vanwege een storing of lange reparatietijd?