Een week geleden op zondag uit mijn oprit gereden naar de Rockies-wedstrijd. Rechter voorband duidelijk lek. De band naar de bandenwinkel gebracht. Onherstelbaar - snee in de zijwand. Een nieuwe band gratis gekregen van de Volvo-dealer omdat mijn vrouw verstandig en tegen mijn bezwaren in had aangedrongen op een wegenrisicodekking. Ik herinner me niet dat ik iets heb geraakt, zoals een kuil of vuil op de weg. De band gemonteerd en toen de auto rondgelopen om de bandenspanning te controleren. Achterband rechts slechts 20 psi. Afgenomen en er zaten twee exact dezelfde schroeven in de band, langs dezelfde lijn op 8 inch afstand. Naar de bandenwinkel gebracht. Onherstelbaar omdat de ingebedde schroeven te dicht bij de zijwand zaten. Dus morgen ga ik naar de dealer om weer een band te halen onder wat nu mijn favoriete dekking is. Ben ik paranoïde om te denken dat een ICE-fanaticus mijn banden heeft aangevallen terwijl ik de dag voordat ik de eerste lekke band vond op een golfbaan geparkeerd stond? Lijkt gek, maar zoals het gezegde luidt, zelfs paranoïden hebben vijanden.