Volvo XC40 Forum banner

Eén flat, twee flats

8.2K views 26 replies 16 participants last post by  vantablack  
#1 ·
Een week geleden op zondag uit mijn oprit gereden naar de Rockies-wedstrijd. Rechter voorband duidelijk lek. De band naar de bandenwinkel gebracht. Onherstelbaar - snee in de zijwand. Een nieuwe band gratis gekregen van de Volvo-dealer omdat mijn vrouw verstandig en tegen mijn bezwaren in had aangedrongen op een wegenrisicodekking. Ik herinner me niet dat ik iets heb geraakt, zoals een kuil of vuil op de weg. De band gemonteerd en toen de auto rondgelopen om de bandenspanning te controleren. Achterband rechts slechts 20 psi. Afgenomen en er zaten twee exact dezelfde schroeven in de band, langs dezelfde lijn op 8 inch afstand. Naar de bandenwinkel gebracht. Onherstelbaar omdat de ingebedde schroeven te dicht bij de zijwand zaten. Dus morgen ga ik naar de dealer om weer een band te halen onder wat nu mijn favoriete dekking is. Ben ik paranoïde om te denken dat een ICE-fanaticus mijn banden heeft aangevallen terwijl ik de dag voordat ik de eerste lekke band vond op een golfbaan geparkeerd stond? Lijkt gek, maar zoals het gezegde luidt, zelfs paranoïden hebben vijanden.

#2 ·
Nee, ze zijn er niet op uit om je te pakken.
P. S. Hoe was de wedstrijd van de Rockies?

#4 ·
Begon vorige week zondag uit mijn oprit te rijden naar de Rockies-wedstrijd. Rechter voorband duidelijk plat. De band naar de bandenwinkel gebracht. Onherstelbaar - snede in de zijwand. Kreeg een nieuwe band gratis van de Volvo-dealer omdat mijn vrouw verstandig en tegen mijn bezwaren in had aangedrongen op pechverzekering. Herinner me niet dat ik iets ben tegengekomen zoals een kuil of vuil op de weg. De band gemonteerd en daarna de auto rondgelopen om de bandenspanning te controleren. Achterband rechts slechts 20 psi. Afgenomen en er zaten twee exact dezelfde schroeven in de band, langs dezelfde lijn op 8 inch afstand. Naar de bandenwinkel gebracht. Onherstelbaar omdat de ingebedde schroeven te dicht bij de zijwand zaten. Dus morgen ga ik naar de dealer om nog een band te halen onder wat nu mijn favoriete dekking is. Ben ik paranoïde om te denken dat een ICE-fanaticus mijn banden heeft aangevallen terwijl ik de dag voordat ik de eerste lekke band vond op een golfbaan geparkeerd stond? Lijkt gek, maar zoals het gezegde luidt, zelfs paranoïden hebben vijanden.
Het lijkt onwaarschijnlijk dat je over die schroeven bent gereden, aangezien ze in de zijwanden zaten.

#5 ·
Het hebben van niet-herhaalbare lekke banden is iets waar ik bang voor ben, dus ik heb het uitgebreide banden/wielenplan genomen dat de dealer aanbood. Voor $500 is de auto 5 jaar lang verzekerd. Eén beschadigd wiel of één beschadigde band kan veel meer kosten.

• Like
Reactions: MMK
#8 ·
Onze auto's zien eruit als ijsauto's, tenzij iemand het beter weet. Waarschijnlijk niet gericht op de EV.
Een van de belangrijkste redenen waarom ik mijn XC40 heb gekocht. Hij heeft de "incognito"-modus standaard ingeschakeld. :cool:

#10 ·
Net vorige week de snee in de zijwand gehad. Geen idee hoe het gebeurde. Had geen bandenbescherming, maar Discount Tire verkocht me het vierbandenplan voor iets minder dan $250 en nu ben ik gedekt voor de levensduur van de banden. Had vanmorgen nog een andere lage waarde, dus ik houd het in de gaten.
Wat is het "Four-Tire Plan" dat Discount Tire aanbiedt? U kunt TOT 4 gloednieuwe banden vervangen ALS ze niet te repareren zijn?
Ik denk dat dat mijn optie is, aangezien ik ver voorbij de "Dealer Offer" van $500 voor 4 jaar ben - dat is een goede deal. Ik heb er op dat moment niet eens over nagedacht, omdat ik ERVAN OVERTUIGD was dat de Dealer me in elke hoek te pakken wilde nemen, gezien de algehele slechte ervaring die ik heb gehad tijdens het hele aankoopproces - ik wilde gewoon weg, de auto uitrijden en ze nooit meer zien, VOORAL na die eerste (en laatste) ontmoeting met de remproblemen!

#21 ·
Voor de goede orde, na het bekijken van deze video van de XC40 P8 offroad, heb ik het gevoel dat die banden niet zo delicaat zijn.
Er zit niet veel afstand tussen het rubber en de velg. Vergeet offroaden, ik vraag me af of over een verkeersdrempel of een kuil te snel rijden metaal zou kunnen raken en het wiel zou kunnen kromtrekken.

Image