Volvo XC40 Forum banner

Hoe scherm te spiegelen met een Android-telefoon?

7.9K views 9 replies 8 participants last post by  Gilles  
#1 ·
Hallo,

Is het iemand gelukt om zijn Android-telefoon te gebruiken om zijn scherm te spiegelen? Ik heb een Samsung Ultra S23 en hoewel ik de telefoon etc. kan aansluiten, is het super irritant dat er geen volledige Android Auto-ondersteuning lijkt te zijn op een Google-apparaat.

Als iemand daar een dongle kent die je kunt kopen om dit te laten werken OF er een speciale truc is om het met een kabel of instellingen aan de praat te krijgen, zou ik het zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt,

#3 ·
Als iemand daar een dongle kent die je kunt kopen om dit te laten werken OF er een speciale truc is om het met een kabel of instellingen te laten werken, zou ik het zeer op prijs stellen.
Er is geen upgrade of instelling om Android Auto in te schakelen, de auto heeft het simpelweg niet, ook al heeft hij wel Apple CarPlay. In de discussie waarnaar fvc linkte, wordt melding gemaakt van Android Auto-naar-CarPlay-adapters die zouden kunnen werken, je zou er zelf een moeten proberen.

#4 ·
Ik heb net mijn 2016 S90 door Volvo laten upgraden om met Android Auto te werken. Wees ervan bewust dat de upgrade ofwel Apple Carplay ofwel Apple Carplay en Android Auto gecombineerd kan zijn. Vreemd genoeg hebben beide dezelfde prijs, dus het is een no-brainer. Het is niet goedkoop, maar de moeite waard omdat je dan de eigen, onhandige navigatie van Volvo niet meer nodig hebt. Het werkt ook met dezelfde spraakknop in het stuurwiel.

#5 ·
Ik heb net mijn 2016 S90 door Volvo laten upgraden om met Android Auto te werken. Wees ervan bewust dat de upgrade ofwel Apple Carplay kan zijn, ofwel Apple Carplay en Androud Auto gecombineerd. Vreemd genoeg hebben beide dezelfde prijs, dus het is een no-brainer. Het is niet goedkoop, maar de moeite waard omdat je dan de eigen, onhandige navigatie van Volvo niet nodig hebt. Het werkt ook met dezelfde spraakknop in het stuurwiel.
Bedankt voor de suggestie - maar dit forum is voor XC40 RECHARGE (elektrische) auto's. Ongeacht hoe het werkt voor uw benzineauto uit 2016, is "Android Auto" phone-mirroring NIET beschikbaar voor XC40 RECHARGE auto's. Het is onbekend (maar onwaarschijnlijk) dat het hier ooit beschikbaar zal zijn, aangezien veel van dezelfde Android-apps native kunnen draaien op het Google AAOS-besturingssysteem van de auto (inclusief Google Maps als het ingebouwde navigatiesysteem van de auto).

#6 ·
Er zijn apparaten (zoals Carlinkit 4.0) die in de Apple CarPlay-stekker van de auto worden gestoken en een draadloze Android Auto-interface bieden waarmee je telefoon verbinding maakt. En dan gaat het scherm van je telefoon naar de auto. Sommige apparaten bieden pure schermspiegeling. Andere bieden een "app in de auto"-modus. Carlinkit heeft een vreemde verhouding waardoor cirkels als ovalen verschijnen op mijn C40. Ik heb een goedkoop apparaat van AWESAFE (Amazon.fr) dat daar heel goed voor werkt - sorry, het is de Amazon France-link - ik ben in Frankrijk. Daarmee kun je je Apple- of Android-scherm mooi spiegelen.

#7 ·
Ik ben niet zeker van een specifieke dongle, maar misschien wilt u controleren of er een update is voor uw telefoon of of er instellingen zijn die u kunt aanpassen om volledige Android Auto-ondersteuning in te schakelen. Soms is het een kwestie van sleutelen aan instellingen of wachten op software-updates om de compatibiliteit te verbeteren.

#8 ·
Ik ben niet zeker van een specifieke dongle, maar misschien wilt u controleren of er een update is voor uw telefoon of dat er instellingen zijn die u kunt aanpassen om volledige Android Auto-ondersteuning in te schakelen. Soms is het een kwestie van sleutelen aan instellingen of wachten op software-updates om de compatibiliteit te verbeteren.
Volvo Cars met AAOS (zoals recente C40 en XC40) ondersteunen absoluut geen Android Auto. Ongeacht wat voor soort update u op uw telefoon uitvoert... de AAOS Volvo's ondersteunen alleen Apple CarPlay. U heeft extra hardware nodig om verbinding te maken met uw auto met Android Auto.