Volvo XC40 Forum banner

Czy ładujesz swojego XC40 Recharge do 100%?

Tags
charging
16K views 11 replies 12 participants last post by  arijaycomet  
#1 ·
Jestem nowym właścicielem XC40 Recharge.
Samochód mówi mi, że zaleca ładowanie tylko w zakresie 80-90% pojemności.
Wybieram się w daleką podróż i chcę, żeby na starcie było 100%.
Czy ktoś kiedykolwiek lub konsekwentnie ładuje swój samochód do 100%?
Czy ważniejsze jest, aby NIE ładować do 100% w upalne dni?
Rozumiem, że to kwestia ciepła?
Z góry dziękuję,

#2 ·
This is a heat thing, I gather?
Myślę, że to bardziej kwestia chemiczna. Powtarzające się ładowanie akumulatora do 100% może skutkować szybszą degradacją jego pojemności/żywotności. Albo tak słyszałem, tak naprawdę nie znam się na inżynierii, która za tym stoi. Powinno być w porządku, aby robić to od czasu do czasu na długie podróże.

Ładuję swój do 90%, ale rzadko jeżdżę tym samochodem w długie trasy.

#5 ·
Volvo zaleca 90% i tak robię. Nie ładuję go codziennie. Maksymalnie 2-3 razy w tygodniu. Zazwyczaj w piątek wieczorem, żeby był gotowy na weekend, a następnie w niedzielę lub poniedziałek wieczorem, żeby przetrwać tydzień. Jeśli uda mi się zatrzymać samochód wystarczająco długo, podejrzewam, że 3 razy w tygodniu. Nie mam nic przeciwko temu, żeby bateria spadła poniżej 50%, a następnie uruchomić ładowanie w środku tygodnia. Moim celem jest poczucie komfortu w zakresie rozładowywania baterii od 90% do 30%-40% przed naładowaniem.

Jeśli miałbym leasing, mógłbym przejść na 100%, ale nawet przy ładowaniu w domu, po przekroczeniu 80% prędkość ładowania spada.

Planuję również zatrzymać samochód na długo, więc staram się zminimalizować cykl ładowania i w tym filmie są ciekawe dane dotyczące sposobu ładowania i rozładowywania baterii oraz jego wpływu na degradację.

Film dotyczy czegoś więcej niż tylko Tesli, a degradacja i cykle ładowania pojawiają się w okolicach 15:00.

#6 ·