Volvo XC40 Forum banner
21 - 40 of 83 Posts
Nog een gedachte: meer bereik zou fijn zijn geweest op mijn recente reis, maar ik denk dat het oplaadnetwerk de komende paar jaar voldoende zal verbeteren, zodat het niet zo'n groot probleem zal zijn.

Mijn hart was 6 maanden lang op Tesla gericht - had een map met ALLE gedrukte materialen die je je kunt voorstellen, talloze uren YouTube...... toen reed ik erin.....raakte in een depressie van 48 uur vanwege hoe teleurgesteld ik was (komend van 2 Audis ervoor)...gaf de hele map de volgende dag aan mijn collega. Een paar dagen later stapte ik in de P8 zonder veel materiaal of video's...en binnen 30 minuten rijden was het liefde op het eerste gezicht! Kortom, test ze indien mogelijk ALLEMAAL... je zult merken dat je door middel van eliminatie heel, heel snel verrast zult zijn door wat je in 20 minuten meteen zou uitsluiten! Duik met de overgebleven weinigen DIEP in wat je wel en niet kunt leven. Wat ik waardeer aan P8:
  • De ICE-versie is al een paar jaar uit, dus je weet waar je aan toe bent.
  • Gezien de accessoires voor ICE, is het gemakkelijker om accessoires voor P8 te vinden (90% ervan)
  • De OPD is zoooo soepel.....
  • Alle interne knoppen en bedieningselementen zijn nog steeds vertrouwd, een veel gemakkelijkere overgang van ICE naar EV, niet zo intimiderend
  • De carrosserie en stevigheid van de auto zijn gebouwd als een TANK....letterlijk.....gecombineerd met het gewicht, ik kan er niet overheen hoe comfortabel ik me voel als ik tussen 18-wielers zit en er dan in een fractie van een seconde langs vlieg met de banden die zich vastgrijpen op de weg EN de stevige besturing ervan
  • Het zonnedak (ik heb I5 niet bestudeerd om te weten of ze er een hebben). Tesla had er geen, en als ik me goed herinner, ook geen IPace
  • De stijl van de carrosserie lijkt tijdloos te zijn.....
Bovenstaande zijn de belangrijkste die in me opkomen.....

Discussion starter · #23 ·
Bedankt voor de opmerkingen tot nu toe; wat ik erg interessant vind, is dat perspectief alles is: een voorbeeld... het XC40-ontwerp is ~5 jaar oud, voor een ICE-auto. Eén perspectief is: wow, het is oud en niet geoptimaliseerd voor een EV; een ander perspectief is: dat is geweldig, het is een bewezen, stabiel platform dat potentiële problemen minimaliseert.....interessant.

Ja, voor elke mogelijke functie/gebruik/mogelijkheid vind je mensen die ervan houden/haten, leuk vinden/niet leuk vinden, er niet om geven. Zoek voor context de threads over het boren van gaten in de voorbumper om de kentekenplaten te monteren en het ontbreken van Apple CarPlay. Voor sommigen is het einde van de wereld getuige geweest, voor anderen maakt het ze gewoon niet uit, ze hebben andere heuvels om voor te sterven.

Als ik voor de beslissing stond om te kiezen tussen de XC40 Recharge en de Ionic5, zou ik op papier denken dat ik naar de Ionic5 zou neigen. Ik zou echter zeker een proefrit nodig hebben en dieper in de functies duiken voordat ik een beslissing zou kunnen nemen. We hebben een C40 en ik vind hem geweldig, zolang je met zijn bereik kunt leven (de C40 is de auto van mijn vrouw en ze weigert een Hyundai te rijden, dus de Ionic5 kwam nooit in aanmerking).

Een vraag voor de OP is of je op een locatie woont met koude winters (onder 40F). Zo ja, dan zou ik voorstellen om voor zoveel mogelijk bereik te gaan als al het andere ongeveer gelijk is, vooral als dit het primaire voertuig gaat worden. Ik wist dat het bereik van EV's in de winter een klap krijgt voordat ik afgelopen herfst in mijn eerste EV stapte, maar ik was nog steeds verrast door hoeveel het kon raken. Een daling van 50% van het bereik is heel reëel op plaatsen als Minnesota in de winter.

• Like
Reactions: MMK
Als ik voor de beslissing stond om te kiezen tussen de XC40 Recharge en de Ionic5, zou ik op papier denken dat ik naar de Ionic5 zou neigen. Ik zou echter zeker een proefrit nodig hebben en dieper in de functies duiken voordat ik een beslissing kan nemen. We hebben een C40 en ik vind hem geweldig, zolang je met zijn bereik kunt leven (de C40 is de auto van mijn vrouw en ze weigert een Hyundai te rijden, dus Ionic5 kwam nooit in aanmerking).

Een vraag voor de OP is of je op een plek woont met koude winters (onder 40F). Zo ja, dan zou ik voorstellen om zoveel mogelijk bereik te nemen als al het andere ongeveer gelijk is, vooral als dit het primaire voertuig gaat worden. Ik wist dat het bereik van EV's in de winter een klap krijgt voordat ik afgelopen herfst in mijn eerste EV stapte, maar ik was nog steeds verrast door hoeveel het kon incasseren. Een daling van 50% van het bereik is heel reëel op plaatsen als Minnesota in de winter.
Ja, de bereikafname is waar (vooral hier in MN en vergelijkbare klimaten). Dat gezegd hebbende, presteerde de XC40 vergelijkbaar met onze oude Bolt, dus ik denk niet dat problemen met het winterbereik merkspecifiek zijn......

Ja, de actieradius is inderdaad minder (vooral hier in MN en vergelijkbare klimaten). Dat gezegd hebbende, presteerde de XC40 vergelijkbaar met onze oude Bolt, dus ik denk niet dat problemen met de actieradius in de winter merkspecifiek zijn......
Ja, ik had het over EV's in het algemeen, niet specifiek over Volvo. Ik heb de enorme actieradiusvermindering in de winter in MN geleerd in mijn Model Y. In zijn korte periode met koude temperaturen leek de C40 ongeveer hetzelfde te presteren.

• Like
Reactions: cinnamontoast
Toen ik naar de Volvo-dealer ging, wilde ik de Volvo eigenlijk niet leuk vinden - ik dacht dat het een leuke manier zou zijn om een uurtje of zo te doden. Ik heb een hekel aan Google, de actieradius is matig, de oplaadsnelheid is zozo, geen carplay, geen telefoon als sleutel, ... lange lijst. Ik was er eigenlijk alleen maar om mijn negativiteit te bevestigen.

MAAR VERDOMME. Ik kon niet geloven hoeveel ik het leuk vond nadat ik ermee had gereden.

Eén ding voor mij is welk ontwerp beter zal verouderen? Ik vind het leuk wat Kia/Hyundai doen, maar hun ontwerpen houden het misschien niet 3-5 jaar vol, terwijl de Volvo naar mijn mening sierlijker zal verouderen.

Ik wilde de hogere achter-/laadruimte van de SUV-stijl, zodat mijn honden er gemakkelijker in en uit konden en beter pasten. Gelukkig hebben mijn huidige Duitse herders een normale grootte, dus ze passen. Mijn vorige 3 waren 34" op de schouder en konden nauwelijks staan in mijn oude 4Runner, die veel hoger is in de laadruimte. Bovendien is de hogere hoogte van het voertuig veel gemakkelijker voor mijn rug bij het in- en uitstappen. Ik verkoop mijn Porsches en geef mijn Audi weg omdat ze nu te laag voor me zitten. Ik vind de Hyundai wel leuk en zou hem als tweede EV overwegen.

Ik denk ook dat er maar een paar echte SUV EV's zijn, Volvo c/XC40, ID.4 en Q4 E-Tron, die momenteel iets als SUV-bodemvrijheid en rijhoogte bieden. Ik hou van de hoogte van de Volvo's en het feit dat ze door het lage zwaartepunt niet als een typische SUV rijden, maar meer als een luxe sedan. De Volvo voelt (althans voor mij) van binnen het meest premium aan. De Audi zou de volgende zijn, maar die capacitieve aanraakknoppen doen hem pijn.

Discussion starter · #36 ·
Bedankt voor de suggestie; wat ik enigszins frustrerend vind, is dat de fabrikanten niet lijken te begrijpen dat sommigen van ons liever meer bereik hebben dan 0-60 prestaties.

Bedankt voor de suggestie; wat ik enigszins frustrerend vind, is dat de fabrikanten niet lijken te begrijpen dat sommigen van ons liever meer bereik hebben dan 0-60 prestaties.
Die opmerking zelf zou je aan het denken moeten zetten over de Volvo. Volvo is een geweldige auto, maar als lange afstand je zorg is, wil je misschien ergens anders kijken.

Hoe snel of hoeveel ben je bereid te wachten?
Zou je Rivian of Fisker overwegen?

Discussion starter · #38 ·
Die opmerking zelf zou je aan het denken moeten zetten over de Volvo. Volvo is een geweldige auto, maar als een groot bereik je zorg is, wil je misschien ergens anders kijken.

Hoe snel of hoeveel ben je bereid te wachten?
Zou je Rivian of Fisker overwegen?
Bedankt voor de reactie; eigenlijk verkeer ik in een constante staat van onderzoek en analyse. Dit hele proces is gericht op het vinden van het beste compromis, gezien de hoge mate van verandering. Het omvat duidelijk veel variabelen; zoals ik in mijn oorspronkelijke bericht heb gezegd, gebruik ik een beslissingsmatrixtool om te helpen bij het organiseren en prioriteren van elke factor.

Ja, het bereik van de XC40 is niet ideaal, maar bijvoorbeeld in vergelijking met de I5 is het slechts 25 mijl...geen groot verschil. En aangezien ik wat tijd heb (tot ongeveer een jaar vanaf nu), heb ik de 'luxe' om van het proces te genieten.

Een paar van mijn eigen gedachten en inzichten.
1.) Nabijheid voor service moet een factor zijn. Als er iets misgaat, is een lange autorit voor ophalen en terugbrengen een probleem. Ik heb geleerd dat 1,5 uur rijden naar een dealer te veel ongemak is. Mijn Volvo-dealer biedt geen reguliere conciërgeservice aan.
2.) De Volvo-vorm is geweldig. Het is een subcompacte SUV. Hij heeft de kortste wielbasis van een luxe SUV. De Volvo is 174 inch lang. De Ioniq is 182,5 inch. Ik vind de kleinere maat fijn.
3.) Volvo draaicirkel 18,7 voet. Ioniq 5 is 19,65 voet
4.) De weerstand of luchtweerstandscoëfficiënt van de Volvo is erbarmelijk. 0,34. Ioniq 5 weerstand is 0,288
5.) Volvo MPGe 92/79. Ioniq 110/87

Ik vind het uiterlijk van de Volvo mooi. Wie weet er iets over de Ioniq? Het kan wel eens lang meegaan. Het is een mooie auto om te zien.
De Volvo heeft problemen omdat het een ICE-auto is die is omgebouwd tot een elektrische auto. De Ioniq is van de grond af gebouwd om elektrisch te zijn.

De Ioniq Limited heeft een head-up display, 3D augmented reality-schermen om de positie van de auto te tonen. Apple en Android carplay, maar alleen bedraad.

Ik vind de acceleratie van de XC40 geweldig, maar de rit kan stevig zijn met de 20 inch banden. De Ioniq in de limited edition heeft dezelfde acceleratie en is iets zachter.

Als je nu koopt, gaat de Ioniq limited (die vergelijkbaar is met de XC40) in de meeste markten voor 5-10% boven de adviesprijs. De Volvo is vrijwel adviesprijs en wat kortingen.

Er lijken weinig klachten te zijn over GPS/LTE en batterijen op de Ioniq-forums. Er zijn enkele meldingen van 12 volt-accuproblemen, maar deze lijken zeer beperkt te zijn en afkomstig te zijn van de eerste release.

Beide zijn geweldige auto's. Besef wel dat het beide vroege productieruns zijn en dat er problemen kunnen zijn.

Discussion starter · #40 ·
Een paar van mijn eigen gedachten en inzichten.
1.) Nabijheid voor service moet een factor zijn. Als er iets misgaat, is een lange autorit voor ophalen en afleveren een probleem. Ik heb geleerd dat 1,5 uur rijden naar een dealer te veel ongemak is. Mijn Volvo-dealer biedt geen reguliere conciërgeservice.
2.) De Volvo-vorm is geweldig. Het is een subcompacte SUV. Hij heeft de kortste wielbasis van een luxe SUV. De Volvo is 174 inch lang. De Ioniq is 182,5 inch. Ik vind de kleinere maat prettig.
3.) Volvo draaicirkel 18,7 voet. Ioniq 5 is 19,65 voet
4.) De weerstand of weerstandscoëfficiënt van de Volvo is erbarmelijk. 0,34. Ioniq 5 weerstand is 0,288
5.) Volvo MPGe 92/79. Ioniq 110/87

Ik vind de looks van de Volvo mooi. Wie weet er iets over de Ioniq? Het kan wel eens lang meegaan. Het is een mooie auto in het echt.
De Volvo heeft problemen omdat het een ICE-auto is die is omgebouwd tot een elektrische auto. De Ioniq is van de grond af gebouwd om elektrisch te zijn.

De Ioniq Limited heeft een head-up display, 3D augmented reality schermen om de positie van de auto te tonen. Apple en Android carplay, maar alleen bedraad.

Ik vind de acceleratie van de XC40 geweldig, maar de rit kan stevig zijn met de 20 inch banden. De Ioniq in de limited edition heeft dezelfde acceleratie en is wat zachter.

Als je nu koopt, gaat de Ioniq limited (die vergelijkbaar is met de XC40) in de meeste markten voor 5-10% boven de adviesprijs. De Volvo is vrijwel adviesprijs en wat kortingen.

Er lijken weinig klachten te zijn over GPS/LTE en batterijen op de Ioniq-forums. Er zijn enkele meldingen van 12 volt batterijproblemen, maar deze lijken zeer beperkt te zijn en van de eerste release.

Beide zijn geweldige auto's. Besef wel dat het beide vroege productieruns zijn en dat er problemen kunnen zijn.
Bedankt voor de uitgebreide post. Ja, een van de belangrijkste problemen die ik heb met de I5 is dat de dealer waar ik hem waarschijnlijk zou kopen (geen ADM) een uur verderop zit. Hopelijk zullen de ADM's na verloop van tijd en toenemende aanvoer vervagen en zal er misschien een dealer dichterbij komen. Dit is duidelijk een voordeel voor de Volvo - geen ADM's en online bestellen, hoewel ik vermoed dat inruil de dealer rechtstreeks zal betrekken.

21 - 40 of 83 Posts