Ik heb het er moeilijk mee om te beslissen welk voertuig het beste bij mijn behoeften past, zelfs zo ver gegaan dat ik een beslissingsmatrix ben gaan maken. Samenvattend, en niet in een bepaalde volgorde:
Een paar andere factoren voor mij persoonlijk: Ik geef echt niet om 0-60 prestaties, het hebben van een zonnescherm voor het zonnedak is belangrijk, rijcomfort is belangrijker voor mij dan hoe het rijdt bij agressief rijden, gezien mijn verwachte rijprofiel is het twijfelachtig dat ik ergens anders dan thuis hoef op te laden.
In ieder geval hoop ik dat het stellen van dit soort vragen op het forum is toegestaan. Bedankt voor alle inzichten, vragen of opmerkingen. : )
- Voordelen van I5: Bereik: +25 mijl, efficiënter, geventileerde stoelen, meer ruimte in de cabine, meer functiebesturing, goedkoper, head-up display.
- Voordelen van XC40 Recharge: Dealer heel dichtbij, restwaarde (?), luxueuzer, Google infotainment, online bestellen (geen afdingen of ADM), waarschijnlijker belastingvoordeel (tijdstip van aankoop), achterruitwisser
- Nadelen van I5: Dealer zonder ADM erg ver weg, carrosseriestyling (zal ik er moe van worden?), restwaarde (?), geen achterruitwisser, misschien geen belastingvoordeel.
- Nadelen van XC40 Recharge: Duurder, minder bereik (~25 mijl), minder interieurruimte, geen geventileerde stoelen, minder functiebediening, minder efficiënt.
Een paar andere factoren voor mij persoonlijk: Ik geef echt niet om 0-60 prestaties, het hebben van een zonnescherm voor het zonnedak is belangrijk, rijcomfort is belangrijker voor mij dan hoe het rijdt bij agressief rijden, gezien mijn verwachte rijprofiel is het twijfelachtig dat ik ergens anders dan thuis hoef op te laden.
In ieder geval hoop ik dat het stellen van dit soort vragen op het forum is toegestaan. Bedankt voor alle inzichten, vragen of opmerkingen. : )