Volvo XC40 Forum banner

Kan niet van profiel wisselen met toetsen in dit bereik

Tags
profile
4.2K views 6 replies 2 participants last post by  shiftclickme  
#1 ·
Als beide sleutels in de auto aanwezig zijn, kunnen we het profiel dat de auto heeft ontgrendeld niet uitschakelen. Er wordt slechts één profiel weergegeven. Toen we bij de dealer waren, werden beide profielen weergegeven, maar nu we de software hebben bijgewerkt, lijkt die mogelijkheid te zijn verdwenen. Is er een tijdelijke oplossing of een oplossing hiervoor na de update? Ik heb geprobeerd te zoeken en de meeste mensen suggereren om één profiel te gebruiken, wat niet echt past bij onze behoeften of rijgewoonten.

Met een kleintje doen we vaak boodschappen en wisselen we van bestuurder. Op dit moment moeten we in de auto blijven zitten, hem vergrendelen, een seconde wachten, ontgrendelen en dan onze reis voortzetten.

#2 ·
Als beide sleutels in de auto aanwezig zijn, kunnen we het profiel dat de auto heeft ontgrendeld niet uitschakelen. Er wordt slechts één profiel weergegeven. Toen we bij de dealer waren, werden beide profielen weergegeven, maar nu we de software hebben bijgewerkt, lijkt die mogelijkheid te zijn verdwenen. Is er een oplossing of een fix voor dit probleem na de update? Ik heb gezocht en de meeste mensen suggereren om één profiel te gebruiken, wat niet echt past bij onze behoeften of rijgewoonten.

Met een kleintje doen we vaak boodschappen en wisselen we van bestuurder. Op dit moment moeten we in de auto blijven zitten, hem vergrendelen, een seconde wachten, ontgrendelen en dan onze reis voortzetten.
We hebben v2.9 geïnstalleerd en hebben geen probleem met het wisselen van profielen, zelfs als beide sleutels in de auto zitten. Om van profiel te wisselen, moet je op het hoofdscherm naar beneden vegen, op het weergegeven profiel tikken en dan zouden alle andere geconfigureerde profielen moeten worden weergegeven. Tik vervolgens op het profiel dat je wilt gebruiken. Het heeft altijd voor ons gewerkt, ongeacht welke SW-versie de auto had.

#4 ·
Interessant. Als we naar beneden vegen, toont het nog steeds maar 1 profiel voor de sleutel die het voertuig ontgrendelde.
Misschien probeer ik het ontkoppelen en opnieuw koppelen om te zien of dat werkt.
Als je naar beneden veegt, wordt alleen het actieve profiel weergegeven. Zodra je het actieve profiel ziet, tik je erop en het zou alle andere profielen moeten tonen die je in de auto hebt geconfigureerd, tik dan op het profiel dat je wilt gebruiken.

Vaak rijdt mijn vrouw en op een gegeven moment vraagt ze me om het rijden over te nemen, zelfs als ik mijn sleutel niet bij me heb, kan ik mijn profiel nog steeds activeren.

#6 ·
Je hebt 100% gelijk en ik kan niet geloven dat ik er niet eens aan heb gedacht om op het huidige profiel te tikken. Dat lijkt een UX-fout te zijn. Naar beneden vegen zou me profielen moeten laten zien in plaats van begraven te worden in een menu dieper.
LOL, ben het met je eens, ik had precies dezelfde problemen toen we de auto voor het eerst kregen.

Wat fijn is, is dat je meer profielen dan sleutels kunt hebben, soms rijdt onze volwassen dochter in de auto en als ze dat doet, heeft ze haar eigen profiel.