Volvo XC40 Forum banner

Adaptieve cruise control

1 reading
7.3K views 4 replies 4 participants last post by  dwhickman  
#1 ·
Weet iemand hoe je de ACC-functie uit/aan kunt zetten? In het rijmenu onder Instellingen heb ik een optie voor Pilot Assist en voor Lane Keeping, maar niets over ACC. Het staat altijd aan als ik de Cruise Control aanzet. Ik kan de afstand ervoor aanpassen, maar kan niet uitvinden hoe ik het uit kan zetten. Volgens de Volvo technische ondersteuning en een van de handleidingen zouden de linker- en rechterpijltoetsen de manier waarop het werkt moeten veranderen.....werkt dit voor iemand anders? Mijn voertuig is de 2021 XC40 Recharge P8 Ultimate - is dit een functie die ik niet kan veranderen in dit voertuig?

Alle Volvo technische ondersteuning heeft me alleen maar naar de handleiding verwezen en me vervolgens verteld om contact op te nemen met mijn dealer, heeft iemand anders inzicht in deze functie?

Bedankt allemaal...

#2 ·
De linker- en rechterknoppen werden gebruikt om iets te doen. ACC staat altijd aan als de cruise control aan staat. De linker- en rechterknoppen zouden de rijstrookassistentie in- en uitschakelen, in plaats van alleen de menu-gebaseerde rijstrookassistentie-optie te hebben. Ik ben niet op de hoogte van een traditionele cruise control als de auto is uitgerust met adaptieve cruise control (maar ik heb niet in de handleiding gekeken om erachter te komen).

#3 ·
Net als bij Tesla-producten en veel nieuwere auto's staat adaptieve cruisecontrol altijd aan. Dit is een veiligheidsvoorziening, als je erover nadenkt, dus er is geen echte logica om je toe te staan ​​het uit te schakelen. Je kunt de Pilot Assist uitschakelen, zoals je hebt gezien, en je kunt ook rijstrookassistentie en dergelijke uitschakelen. Maar je kunt het adaptieve deel van de cruise control niet uitschakelen.

#4 ·
Er is geen "normale" cruise control in de 2021 Volvo XC40 PR8. Mijn 2019 ICE had de optie om normale CC aan of uit te zetten, hetzelfde met adaptieve CC geloof ik en Pilot Assist, dus je kon kiezen welke van de 3 opties je had door op de linkerknop te drukken. Ik had normale CC uit, dus ik zou alleen Adaptive en Pilot Assist gebruiken. Er is geen normale CC op de 21 P8, alleen Adaptive, en helaas, zoals we allemaal weten, ben je ofwel gedwongen om Pilot Assist altijd aan of altijd uit te hebben met de Adaptive CC (hoewel het via veel klikken in de instellingen kan worden uitgeschakeld/ingeschakeld, dus het is jammer om het daarheen te verplaatsen).

#5 ·
Bedankt allemaal, ik denk dat het gewoon aan mij ligt - elk voertuig dat ik met ACC heb gehad, had een optie om het uit of aan te zetten. De Volvo-handleiding zou hier wat duidelijker in kunnen zijn, denk ik. Ik ben ook een andere thread gestart over de Lane-Keeping / Pilot Assist, die ik schijnbaar niet kon uitschakelen. Het gaat dus wel uit/aan via het menu, maar ik merk van tijd tot tijd dat zelfs als het uit staat, het oranje pictogram bovenop het dashboard verschijnt en de auto de besturing corrigeert - het is sporadisch, maar ik denk dat dat ook een veiligheidsding is...? Ik merkte dat wanneer Lane-Keeping is ingeschakeld, het VEEL consistenter is in het midden van de weg houden, maar wanneer het is uitgeschakeld, maakt het slechts sporadisch een aanpassing aan mijn besturing. Ik ben er gewoon niet aan gewend dat al deze dingen permanent aan staan zonder de optie om ze uit te schakelen. De tijden veranderen...... :)