Volvo XC40 Forum banner

360 graden rondom camera

9.4K views 18 replies 10 participants last post by  hkwan  
#1 ·
Vóór de laatste OTA-update werd de 360 graden camera weergegeven op de centrale monitor wanneer de auto in de achteruit werd gezet. Deze 360 graden cameramodus is bijzonder waardevol bij het achteruitrijden uit en in parkeerplaatsen, omdat deze laat zien waar de auto zich ten opzichte van andere voertuigen bevindt.

Om de een of andere reden wordt na de OTA alleen de achteruitrijcamera geactiveerd wanneer de achteruit wordt ingeschakeld.

Is er nog iemand met een vergelijkbaar probleem en een manier om de camera standaard terug te zetten naar de 360 graden weergave bij het achteruitrijden?

#2 ·
Voor de laatste OTA-update werd de 360 graden camera weergegeven op de centrale monitor wanneer de auto in de achteruit werd gezet. Deze 360 graden cameramodus is bijzonder waardevol bij het achteruitrijden uit en in parkeerplaatsen, omdat deze laat zien waar de auto zich ten opzichte van andere voertuigen bevindt.

Om de een of andere reden wordt na de OTA alleen de achteruitrijcamera geactiveerd wanneer de achteruit wordt ingeschakeld.

Heeft iemand anders een vergelijkbaar probleem en een manier om de camera standaard terug te zetten naar de 360 graden weergave bij het achteruitrijden?
Een andere Canadees hier zei hetzelfde. Misschien is het teruggezet naar de Amerikaanse instellingen, want in de VS moet de achteruitrijcamera volgens mij wettelijk als eerste aangaan.

#3 ·
Een andere Canadees hier zei hetzelfde. Misschien is het teruggezet naar de instellingen van de VS, aangezien in de VS de achteruitrijcamera naar mijn mening wettelijk als eerste aan moet gaan.
U heeft gelijk, het is sinds 2018 wettelijk verplicht in zowel de VS als Canada dat auto's zijn uitgerust met achteruitrijcamera's. Ik geloof echter wel dat het achteruitkijkgebied dat door de 360-camera's wordt bestreken, voldoet aan de letter van de wet. Om nog maar te zwijgen van het feit dat we extra audio- en rode kleurensignalen hebben wanneer obstakels worden gedetecteerd.

Dat gezegd hebbende, weet iemand een manier om terug te schakelen naar 360?

#9 ·
Voor de laatste OTA-update werd de 360 graden camera weergegeven op de centrale monitor wanneer de auto in de achteruit werd gezet. Deze 360 graden cameramodus is bijzonder waardevol bij het achteruitrijden uit en in parkeerplaatsen, omdat het laat zien waar de auto zich ten opzichte van andere voertuigen bevindt.

Nog iemand met een vergelijkbaar probleem en een manier om de camera standaard terug te zetten naar de 360 graden weergave bij het achteruitrijden?
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan de 360 graden camera handmatig selecteren via de middenconsole. Ik heb contact opgenomen met Volvo Canada Customer Care en na een paar dagen lieten ze me weten dat ze me niet konden helpen en dat ik met mijn 2022 C40 naar een Volvo-werkplaats moest gaan om te laten kijken hoe ik de 360 graden weergave als standaardweergave kon instellen (zoals het was vóór de V2.3 OTA-update). Ik heb maandagochtend om 8:00 uur een afspraak.

#10 ·
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan de 360 graden camera handmatig selecteren via de middenconsole. Ik heb contact opgenomen met Volvo Canada Customer Care en na een paar dagen informeerden ze me dat ze me niet konden helpen en dat ik mijn 2022 C40 naar een Volvo-werkplaats moest brengen om te laten bekijken hoe ik de 360 graden weergave de standaardweergave kon maken (zoals het was vóór de V2.3 OTA-update). Ik heb maandagochtend om 8:00 uur een afspraak.
Volvo klantenservice agent vertelde me dat ze aan een oplossing werken, geen tijdsbestek vermeld. Ik sprak ook met de dealer, maar de manager was niet op de hoogte van het probleem. Ik weet niet zeker of ze de standaardinstelling daadwerkelijk kunnen wijzigen.
Eén ding dat me opviel, is dat de achteruitrijcameramodus overdreven gevoelig lijkt te zijn bij het achteruit inparkeren in een krappe parkeerplaats. De audio- en visuele waarschuwingen (rood knipperen) blijven afgaan, zelfs als er een veilige afstand is tot aangrenzende voertuigen.

#12 ·
Ik zou graag een weergave willen hebben, waarbij een enkele camerabeeld wordt weergegeven op basis van of de auto achteruit rijdt (camera achter) of als de auto vooruit rijdt - en daarnaast moet er altijd de 360 graden cameraweergave zijn. Zoiets als ik hieronder als mock-up heb gemaakt.
Image

Ik had hiervoor een BMW en er was altijd een Split View met 360 en een contextgevoelige 3D-weergave die beelden van de voor-, achter- of zijkantcamera's toonde op basis van de richting en waar er obstakels mogelijk zijn. Dit is natuurlijk nog beter, maar een weergave zoals hierboven getoond, zou een eerste stap zijn.

#13 ·
Ik ben net terug van een bezoek aan mijn lokale Volvo-dealer hier in Canada, en zoals vermoed, konden ze de 360 ​​parkeerhulpcamera niet als standaardmodus instellen. De technicus legde uit dat de recente software-update de instellingen zo heeft gewijzigd dat de achteruitrijcamera nu de standaardmodus is, en hij dacht dat dit het gevolg was van een bepaalde wettelijke naleving, maar hij wist het niet zeker. Hij legde me wel uit dat ik nog steeds toegang had tot de 360 ​​graden weergave, maar dat ik dat handmatig moest doen. Dat wisten we al. Het was het proberen waard.

#14 ·
Ik ben net terug van een bezoek aan mijn lokale Volvo-dealer hier in Canada, en zoals vermoed, konden ze de 360 park assist camera niet als standaardmodus instellen. De technicus legde uit dat de recente software-update de instellingen zo heeft veranderd dat de achteruitrijcamera nu de standaardmodus is, en hij dacht dat dit het gevolg was van een of andere wettelijke naleving, maar hij wist het niet zeker. Hij legde me wel uit dat ik nog steeds toegang had tot de 360 graden weergave, maar dat ik dat handmatig moest doen. Dat wisten we al. Het was het proberen waard.
Bedankt voor het delen. Ik hoop alleen dat Volvo snel met een oplossing komt. Persoonlijk vind ik de achteruitrijcamera te vervormd om als standaard te gebruiken, terwijl de 360 meer informatie geeft.

#17 ·
Ik denk dat Volvo een instelling moet toevoegen waarmee de bestuurder de standaard cameraview naar eigen inzicht kan instellen op 360 of ACHTER! Hoe krijgen we deze suggestie zo snel mogelijk en op tijd voor de volgende ÔTA-update in handen van Volvo?
Ik ben er vrij zeker van dat Volvo dat zou kunnen doen, maar ik geloof dat de wetten op het gebied van de veiligheid van voertuigen hen dat verbieden, althans hier in Canada.

#18 ·
Voor zover ik weet, is het in Canada wettelijk verplicht (hoe dom ook) dat bij het achteruitrijden de achteruitrijcamera moet worden weergegeven. Ik moet nu altijd op de 360 graden knop drukken bij het achteruitrijden, maar het is irritant. Aangezien dit geen beslissing van Volvo is, maar eerder te wijten is aan de huidige wetgeving, betwijfel ik of dit zal veranderen.