Terwijl je nadenkt over Orbit, kan de software ook alle functies van je Pixel Headlight-modules volledig activeren, als je die hebt geïnstalleerd, inclusief de mogelijkheid om om bochten te draaien - een functie waarvan we dachten dat we die zouden krijgen, omdat we ervoor betaald hebben, maar die Volvo heeft geweigerd te activeren in de VS.
Dit is niet helemaal waar. Volvo's hebben WEL Active Bending Lights, ook wel draaien om bochten genoemd. Mijn 2024 V60 heeft deze, en ik geloof dat de 2021 XC40 Recharge van mijn vrouw deze ook heeft. Ik bekijk nu de raamsticker en de vermelde functie is "LED-koplampen met DRL, AHB en ABL". (Dagrijverlichting, Active High Beam, Active Bending Lights).
DRL's spreken voor zich.
Active High Beam is de automatische aan/uit-grootlicht dat je moet activeren door de linker hendel van je af te draaien. Er is geen wettelijke reden waarom dit elke keer dat de auto opnieuw wordt opgestart, geactiveerd moet worden. Mijn 2015 F150 had automatisch grootlicht en het werkte bijna perfect. Het was een instelling die ik op de dag dat ik de auto ophaalde in het menu activeerde en die ik in 9 jaar eigenaarschap nooit heb uitgeschakeld omdat het zo goed werkte.
Active Bending Lights draaien de lichten naar links en rechts met het draaien van het stuur om beter te zien in bochten. Dit is toegestaan in de VS.
Wat we hier in de staten niet krijgen, is de volledige Pixel-activering. Dit komt door wat DcinBC zei, de NHTSA heeft de acceptatietest nog niet ingediend.
We weten dat auto's die in de VS worden verkocht (niet alleen Volvo's, maar ook Audi's, BMW's, MB's, enz.) meestal de volledige LED-koplampen hebben, en ze zijn slechts een software-switch verwijderd van activering, omdat veel eigenaren ze zelf hebben geactiveerd. Als je naar de Orbit-softwareforums gaat, hebben eigenaren van S60's, V60's, XC40's en Polestar 2-eigenaren allemaal de volledige LED Pixel-koplampen kunnen activeren.