Volvo XC40 Forum banner

Tesla prijsverlaging (en wat het betekent voor Volvo- en Recharge-bezitters)

23K views 104 replies 30 participants last post by  DcinBC  
#1 ·
Dus, Tesla heeft net een enorme prijsverlaging gehad. De Model Y in het bijzonder - die ongeveer in dezelfde klasse zit als de Recharge - is bijna 20% gedaald. Dat gaat de gebruikte Tesla-markt beïnvloeden, wat op zijn beurt de gebruikte EV-markt in het algemeen zal beïnvloeden. Ik denk dat ALLE gebruikte EV-waarden op het punt staan te kelderen. De markt voor nieuwe EV's zal waarschijnlijk ook dalen, maar misschien niet zo snel als de gebruikte markten.

Hoe dan ook, ik zit er voor de lange termijn in en ben van plan de Recharge zo lang als ik kan te houden, dus ik ben niet al te bezorgd. Maar iedereen die erover denkt om op dit moment te kopen, zou waarschijnlijk moeten wachten en kijken hoe dit zich de komende maand of twee ontwikkelt.

#2 ·
Ik stond vorige week op het punt een C40 te kopen, blij dat ik gewacht heb. Ik denk dat de prijsverlaging van de Model Y en de subsidiabiliteit van de belastingteruggave Volvo zullen dwingen de prijzen te verlagen. Ik ga in ieder geval veel harder onderhandelen, een prijsdaling van 20% + op de populairste EV is niet mis.

Dit nieuws doet me ook sterk overwegen een Model Y te overwegen, ondanks mijn bedenkingen over Tesla in het algemeen:

#3 ·
Ik denk dat dit effect zou moeten hebben op de meeste andere CUEV's op de markt. Ik vind onze C40 best goed, maar ik heb altijd gedacht dat onze Model Y duidelijk de meest complete auto is, omdat hij meer ruimte, meer bereik, betere software heeft en in het geval van mijn Performance-model sneller is. De Model Y werd vorig jaar te duur, maar met de enorme prijsverlaging en de in aanmerking komende belastingvermindering van $7500, tenminste tot maart, kun je een Model Y Long Range krijgen voor technisch gezien $46.000. De Model Y ging dus van te duur naar waanzinnig goedkoop, ervan uitgaande dat je in aanmerking komt voor de belastingvermindering.

De meeste andere CUEV's op de markt worden niet in Noord-Amerika gemaakt of komen niet in aanmerking als SUV, dus ze kunnen de belastingvermindering niet krijgen, maar de meeste fabrikanten hebben ook niet genoeg capaciteit om aan de vraag te voldoen, dus het zal inderdaad interessant zijn om te zien hoe het zich de komende maanden op de markt ontwikkelt.

#4 ·
Dus, Tesla heeft net een enorme prijsverlaging gehad. De Model Y in het bijzonder - die ongeveer in dezelfde klasse valt als de Recharge - is bijna 20% goedkoper geworden. Dat gaat de gebruikte Tesla-markt beïnvloeden, wat op zijn beurt de gebruikte EV-markt in het algemeen zal beïnvloeden. Ik denk dat ALLE gebruikte EV-waarden op het punt staan te kelderen. De markt voor nieuwe EV's zal waarschijnlijk ook dalen, maar misschien niet zo snel als de gebruikte markten.

Hoe dan ook, ik zit er voor de lange termijn in en ben van plan de Recharge zo lang als ik kan te houden, dus ik ben niet al te bezorgd. Maar iedereen die erover denkt om op dit moment te kopen, zou waarschijnlijk moeten wachten en kijken hoe dit zich de komende maand of twee ontwikkelt.
Ik was net op de website van mijn Volvo-dealer (gewoon om de voorraad te controleren, niet van plan om op dit moment of in de nabije toekomst een auto te kopen), en merkte dat ze zowel C40- als XC40-voertuigen op hun terrein hebben staan. Het deed me nadenken over hoe snel deze zullen verkopen zonder de belastingvermindering, en of Volvo zijn prijzen moet aanpassen aan de "nieuwe realiteit".

#5 ·
Dus, Tesla heeft net een enorme prijsverlaging gehad. De Model Y in het bijzonder - die ongeveer in dezelfde klasse valt als de Recharge - is bijna 20% goedkoper geworden. Dat gaat de gebruikte Tesla-markt beïnvloeden, wat op zijn beurt de gebruikte EV-markt in het algemeen zal beïnvloeden. Ik denk dat ALLE gebruikte EV-waarden op het punt staan te kelderen. De markt voor nieuwe EV's zal waarschijnlijk ook dalen, maar misschien niet zo snel als de gebruikte markten.

Ik denk dat er nu veel minder effect is dan 5 jaar geleden. Veel bedrijven komen met EV's op de markt en verkopen ze tegen prijzen die hoger zijn dan die van Volvo.

Tesla heeft de laatste tijd ook problemen gehad en deze verlaging kan worden gezien als een poging om geld terug te verdienen…

Maar de prijzen zullen doen wat ze doen. De verandering van Tesla zou ze kunnen laten dalen. Hetzelfde blijven of zelfs blijven stijgen (zoals ze voor veel bedrijven al hebben gedaan).

#6 · (Edited)
Ik heb de afgelopen zes maanden besteed aan het handelen in TSLA en het vertrouwd raken met het bedrijf. Ik denk niet dat de prijsverlaging invloed zal hebben op het segment. Marges zijn het enige echte positieve van het bedrijf. Het groeiverhaal is bedacht om de inkomstenproblemen te verhullen. De vraag is duidelijk gedaald. FSD is mogelijk het meest dramatische voorbeeld van marketing en automotive gaslighting. Tesla zit momenteel niet in een geweldige positie en ik denk niet dat andere BEV-fabrikanten die al worstelen met marges en kosten, de druk zullen voelen om de prijzen te verlagen als reactie op de acties van dit bedrijf. Hij probeert wat bullish dingen te regelen voor de winst. De verlaging van de modelprijs zorgde ervoor dat zijn winst per aandeel schattingen onder analisten daalden, waardoor de kans op een winstverbetering op de 25e veel groter werd. De timing is geen toeval. Hij heeft een beat en bump nodig van deze winst of veel dingen spiraalvormig. De huidige aandelenkoers is laag genoeg om problemen te veroorzaken met het veiligstellen van de twitter-schuld. Dat is voordat we aankomen bij de bouwkwaliteit in vergelijking met legacy auto's.

#8 ·
FSD is misschien wel het meest dramatische voorbeeld van marketing en automotive gaslighting.
Ik stuurde een vriend van me die een Model Y bezit op oudejaarsavond een bericht met de tekst: "Goed nieuws! Vandaag is 31 december. Dat betekent dat volledig autonoom rijden volgend jaar komt!"

Daarna stuurde ik hem op 1 januari nog een bericht met de tekst: "Goed nieuws! Vandaag is 1 januari. Dat betekent dat volledig autonoom rijden volgend jaar komt!"

De hele FSD-zaak doet me denken aan de bar met het bord met de tekst "Morgen gratis bier"

#9 · (Edited)
Lol. Precies. Het gekke is dat ze net papierwerk hebben ingediend in CA waarin staat dat FSD op geen enkele manier autonoom rijden is, maar stevig niveau 2 semi-autonome/actieve cruise control. Ze lijken te spelen met de juridische nomenclatuur van "een ambitieus doel". MB ontgrendelt momenteel niveau 3, wat tot nu toe het verst is gegaan. Ik heb de EX90 voorbesteld waarvan ik denk dat deze op een gegeven moment niveau 3 en verder mogelijk zal maken. Werkelijk niveau 6 volledig autonoom is nog ver weg. Vele jaren verwijderd. Daarom begrijp ik niet hoe hij een "volledige zelfrijdende" functie kan verkopen. En het is ook vreemd dat investeerders zoals Cathie Wood en haar medewerkers op tv praten over hoe FSD een enorme waarde voor het bedrijf is.

#10 ·
Ik heb een reservering voor een Ariya (die ik zeer waarschijnlijk niet zal doorzetten), dus ik volg de forums daar. Met het verlies van de belastingvermindering op de Ariya en nu de plotselinge daling van de Tesla-prijzen, zijn er verschillende mensen die posten dat ze hun Ariya's al hebben geannuleerd en zich klaarmaken om hun Model Y's op te halen.

#11 ·
Met het verlies van de belastingvermindering op de Ariya en nu de plotselinge daling van de Tesla-prijzen, zijn er verschillende mensen die posten over hoe ze hun Ariya's al hebben geannuleerd en klaar staan om hun Model Y's op te halen.
Hebben ze de economische aandeelhouderssituatie van Tesla en de Y grondig onderzocht? Mensen die BEV's alleen op prijs kopen, negeren mogelijk tonnen waardevolle informatie.

#12 ·
Op basis van de prijsverlaging van 20% van Model Y probeerde ik te onderhandelen met mijn Volvo-verkopers over een aankomende C40, hij antwoordde met “geniet van je Tesla”.

Dus dat zal ik doen, heb vandaag een Model Y besteld voor in totaal $6K minder dan een C40 Ultimate.

Ik hoop wel te upgraden naar misschien een Volvo uit 2026 wanneer ze sneller opladen hebben opgelost en de Android Automotive nog een paar iteraties krijgt.

#19 ·
Op basis van de prijsverlaging van 20% van Model Y heb ik geprobeerd te onderhandelen met mijn Volvo-verkopers over een aankomende C40, hij antwoordde met “geniet van je Tesla”.

Dus dat zal ik doen, vandaag een Model Y besteld voor in totaal $ 6.000 minder dan een C40 Ultimate.

Ik hoop te upgraden naar misschien een Volvo uit 2026 wanneer ze sneller opladen hebben opgelost en de Android Automotive nog een paar iteraties krijgt.
Leuk gefeliciteerd, dat is wat verandering en geld bespaard!

#16 ·
We overwegen onze tweede EV te kopen en ik noemde de laatste prijsdaling bij Tesla aan mijn vrouw, aangezien ze momenteel in een C40 uit 2023 rijdt. Ze zei: "Nee, Musk is een totale klootzak en we steunen hem niet en kopen geen van zijn producten." Ik denk dat dat het dan is :rolleyes:
Lol. Ik kan het begrijpen. Maar op deze manier zou je ook geen EV moeten kopen, gezien de omstandigheden waaronder mijnbouw wordt gedaan om de batterijcomponenten te maken. Misschien ook geen diamanten en nog veel meer van dat soort dingen in het leven. C40 is zelfs een optie vanwege Musk Madness om een categorie te bouwen.

Natuurlijk weet ik dat niemand de betere en machtigere helft kan overrulen.

#15 ·
Helaas, vanwege de persoonlijkheid die Musk op de wereld projecteert, kan ik geen van zijn producten kopen.

Eerlijk gezegd, zelfs zonder de persoonlijkheid heb ik geen vertrouwen in zijn eerlijkheid en betrouwbaarheid en het feit dat zijn persoonlijkheidscult Tesla naar een slechte plek zou kunnen drijven.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening en vreemd genoeg weet ik niet wie de meeste autofabrikanten runt, maar dat is een goede zaak.

#95 ·
Ik wist er niet eens van voordat we het bestelden, maar de Camp Mode is een behoorlijk aantrekkelijke functie op de Model Y:

Zal leuk zijn voor weekenduitstapjes in het noordwesten van de Stille Oceaan.

Ik zal uitkijken naar een EX60 in de toekomst, hopelijk heeft die dingen als dit en V2L.
Weet niet zeker of de EX9@ met de "camp mod" optie komt; Het is een handige functie.

#21 ·
Ik heb hier een paar willekeurige opmerkingen.
De kwaliteitsproblemen bij Tesla lijken enorm overdreven. Het lijkt erop dat ze grotendeels zijn opgelost en dat problemen relatief snel worden opgelost.

Tesla's waren enorm overprijsd voor wat ze waren. Dit lijkt meer op een correctie dan wat dan ook. Ze hebben veel meer concurrentie dan vroeger, en de concurrentie is erg goed.

Tesla heeft waarschijnlijk nog steeds het beste oplaadnetwerk in Noord-Amerika. Ik hoop nog steeds dat ze op een dag een Tesla naar CCS-adapter uitbrengen, ook al is dat uiterst onwaarschijnlijk.

Ik zou persoonlijk nooit een Tesla kopen. Ik haat het uiterlijk, ze zijn te gewoon, ik wil Musk niet steunen, ik haat het rijden met één pedaal en ik hou niet van de interieurs en het gebrek aan knoppen.

#22 ·
Deze prijsverlaging lijkt te zijn ingegeven door de perceptie van aandeelhouders die meer rapporteren dan de marktrealiteit. Hoewel er blijkbaar meer onbestelde Tesla's op parkeerterreinen staan dan nodig is om bestellingen uit te voeren, is dat een tijdelijke marktsituatie. Een prijs die plotseling daalt, kan net zo snel weer stijgen, misschien zelfs hoger. En Tesla reageert op onbekende marktdruk.

Als u op zoek bent naar een BEV, zou u een dwaas zijn om Tesla niet te overwegen. Er zijn zeker genoeg redenen om geen Tesla te kopen. Hetzelfde kan gezegd worden voor elke auto of elke BEV. Men probeert het onderzoek te doen, misschien een paar auto's te testen en een persoonlijke beslissing te nemen. Voor mij had ik de bodemvrijheid van de Volvo nodig en ik hou erg van de fastback-carrosserie van de C40. Als ik gewoon een BEV wilde, zou Tesla slechts een van de twaalf auto's zijn die de moeite waard zijn om te bekijken. Als ik nu een BEV nodig had, zou Tesla misschien wel de enige auto zijn die direct beschikbaar is.

#23 ·
Deze prijsverlaging lijkt gemotiveerd te zijn door de perceptie van aandeelhouders die meer rapporteren dan de realiteit van de markt. Hoewel er blijkbaar meer onbestelde Tesla's op de parkeerplaatsen staan dan nodig zijn om bestellingen uit te voeren, is dat een tijdelijke marktsituatie. Een prijs die plotseling daalt, kan net zo snel weer stijgen, misschien zelfs hoger. En Tesla reageert op onbekende marktdruk.

Als je op zoek bent naar een BEV, zou je gek zijn om Tesla niet te overwegen. Er zijn zeker genoeg redenen om geen Tesla te kopen. Hetzelfde kan gezegd worden voor elke auto of elke BEV. Men probeert onderzoek te doen, misschien een paar auto's te testen en een persoonlijke beslissing te nemen. Voor mij had ik de bodemvrijheid van de Volvo nodig en ik ben erg gecharmeerd van de fastback-carrosserie van de C40. Als ik gewoon een BEV wilde, zou Tesla slechts een van de twaalf auto's zijn die de moeite waard zijn om te bekijken. Als ik nu een BEV nodig had, zou Tesla misschien wel de enige auto zijn die direct beschikbaar is.
Voor mij had ik de bodemvrijheid van de Volvo nodig en ik ben erg gecharmeerd van de fastback-carrosserie van de C40. Als ik gewoon een BEV wilde, zou Tesla slechts een van de twaalf auto's zijn die de moeite waard zijn om te bekijken. Als ik nu een BEV nodig had, zou Tesla misschien wel de enige auto zijn die direct beschikbaar is.

In 2019 heb ik bijna een Model Y bekeken en de bestelling verwijderd voordat ik hem kon indienen. Zo blij dat ik dat heb gedaan en ik ben dol op de C40 om een groot aantal redenen, waarvan er één het unieke ontwerp van de achterkant is, het lage zwaartepunt met de bodemvrijheid en een complete “uitblinker” ten opzichte van de alledaagse, saaie en smakeloze Tesla”! Plus nadat Musk in 2022 zijn reputatie verpestte, dumpen een heleboel mensen hun bestellingen en verkopen ze hun Tesla's.

#24 ·
Dus, Tesla heeft net een enorme prijsverlaging gehad. De Model Y in het bijzonder - die ongeveer in dezelfde klasse valt als de Recharge - daalde met bijna 20%. Wat de gebruikte Tesla-markt zal beïnvloeden, wat op zijn beurt de gebruikte EV-markt in het algemeen zal beïnvloeden. Ik denk dat ALLE gebruikte EV-waarden op het punt staan ​​te kelderen. De markt voor nieuwe EV's zal waarschijnlijk ook dalen, maar misschien niet zo snel als de gebruikte markten.

Hoe dan ook, ik ben voor de lange termijn en van plan de Recharge zo lang als ik kan te houden, dus ik ben niet al te bezorgd. Maar iedereen die erover denkt om op dit moment te kopen, zou waarschijnlijk moeten wachten en kijken hoe dit zich de komende maand of twee ontwikkelt.

#28 ·
Misschien is dat meer een weerspiegeling van Tesla's business dan een wijdverspreide reflectie op het hele EV-marktsegment.... Uiteindelijk zal het worden gedreven door vraag en aanbod voor de specifieke modellen. Tesla maakt VEEL meer EV's dan Volvo, dus VEEL meer aanbod. Als XC40's en C40's langer op de verkoopterreinen blijven liggen, dan is er misschien ruimte voor onderhandeling, maar ik betwijfel echt of Volvo zelf zijn prijzen zal verlagen. Bekijk de voorraad op carguru, er staan niet veel Volvo EV's vermeld.

#32 ·
Dus, Tesla heeft net een enorme prijsverlaging gehad. De Model Y in het bijzonder - die ongeveer in dezelfde klasse valt als de Recharge - daalde met bijna 20%. Wat van invloed zal zijn op de gebruikte Tesla-markt, wat op zijn beurt de gebruikte EV-markt in het algemeen zal beïnvloeden. Ik denk dat ALLE gebruikte EV-waarden op het punt staan ​​om te kelderen. De markt voor nieuwe EV's zal waarschijnlijk ook dalen, maar misschien niet zo snel als de gebruikte markten.

Hoe dan ook, ik ben voor de lange termijn en van plan om de Recharge zo lang als ik kan te houden, dus ik ben niet al te bezorgd. Maar iedereen die erover denkt om op dit moment te kopen, zou waarschijnlijk moeten wachten en kijken hoe dit de komende maand of twee uitpakt.
Laat de prijzen dalen! EV's zijn al te duur en zullen nooit het belangrijkste vervoermiddel worden. Realistisch gezien is de benzinemotor de meest economische en betaalbare, punt.

#33 ·
Laat de prijzen dalen! EV's zijn al te duur en zullen nooit het belangrijkste vervoermiddel worden. Realistisch gezien is de benzinemotor de meest economische en betaalbare, punt.
Is dit uw mening of heeft u feiten om dit te ondersteunen?
U weet dat een ICE voornamelijk warmte genereert en geen beweging.

#36 ·
Mijn grootste bezwaar tegen Tesla, afgezien van het feit dat ik hun uiterlijk niet mooi vind en ze weigeren Android Auto of Apple CarPlay te integreren, is dat ik er niet van overtuigd ben dat het bedrijf er op de lange termijn zal zijn. Ze hebben veel gedaan om de industrie te ontwrichten, maar de grote autofabrikanten halen ze in en ik denk dat ze Tesla uiteindelijk plat zullen walsen of dat een van hen ze zal opkopen en het merk stopzet. Slechts speculatie.

#38 ·
  • Lucid Motors probeert zijn bestaande klanten te behouden en bestellingen van werknemers op te krikken door flinke kortingen aan te bieden, aangezien het totale aantal bestellingen in september daalde tot 34.000.
  • Het bedrijf biedt klanten 10% korting om verlopen bestellingen te herstellen; een korting van $ 18.000 voor werknemers die vóór het einde van het jaar een Grand Touring-model kopen; en een interne financieringsrente van 2,81% voor kant-en-klare eenheden.
  • De productiedoelen voor 2022 werden vastgesteld op 7000 eenheden, teruggebracht van de oorspronkelijke 14.000 die in februari werden genoemd, maar het bedrijf heeft dit jaar slechts ongeveer 4000 eenheden geproduceerd.
Nu de auto-industrie zich richt op elektrificatie, blijven de kosten om elektrische voertuigen te produceren hoog in vergelijking met tegenhangers met verbrandingsmotoren, als gevolg van stijgende materiaalkosten en nieuwe productieprocessen. Die kosten zijn verwerkt in de verkoopprijs van elke EV die vandaag op de markt is, waarbij legacy-fabrikanten hopen de kosten terug te verdienen van early adopters die bereid zijn upmarket prijzen te betalen. Startup EV-fabrikanten gokken grotendeels op een andere demografische groep: de welgestelde maar anti-Tesla-koper. Of, met andere woorden, een Lucid Air-eigenaar.

#57 ·
"Luxe", hè.
Heb je extra $150k?
Tesla-eigenaar dumpt het voor Mercedes EV

"Ik schaamde me dat de Mercedes-Benz vertegenwoordiger in de Model S moest gaan om de kilometerstand op te halen, aangezien de EQS zoveel verfijnder is. Het was zo'n groot verschil."
Een vriend van me die van MB-producten houdt en er verschillende heeft, en altijd al heeft gehad, variërend van G-wagen tot C63 AMG en alles daartussenin, ging naar de EQS kijken. De dealer overtuigde hem om hem niet te kopen, omdat ze ze allemaal terug hebben gekregen die ze hebben verkocht, na 5-7K mijl vanwege problemen en gremlins. Natuurlijk, misschien loog de verkoper wel en wilde hij de verkoop niet?