Volvo XC40 Forum banner

Pilot Assist niet beschikbaar

1 reading
12K views 37 replies 10 participants last post by  JDC -XC40 Recharge  
#1 ·
De auto is geleverd met 2.10 en de verkoper denkt dat het een bug is en dat de service ernaar moet kijken, maar ze zijn natuurlijk een uur weg en ik kan er pas morgen terugkomen.

#2 ·
Probeer het infotainmentsysteem opnieuw op te starten - houd de rechthoekige knop onder het scherm ingedrukt en houd deze ingedrukt tot na de schermreinigingsmodus en laat pas los als u de VOLVO-tekst ziet, wat aangeeft dat het opnieuw opstart. Wacht een paar minuten, maak een proefrit met de auto en kijk of dat werkt. Zo niet, dan kan het een software- of hardwareprobleem zijn dat de dealer moet diagnosticeren.

#3 ·
Probeer een herstart van het infotainmentsysteem - houd de rechthoekige knop onder het scherm ingedrukt en houd deze ingedrukt tot na de schermreinigingsmodus en laat pas los als u de VOLVO-tekst ziet, die aangeeft dat hij opnieuw opstart. Wacht een paar minuten en ga met de auto rijden om te zien of het werkt. Zo niet, dan kan het een software- of hardwareprobleem zijn dat de dealer moet diagnosticeren.
Ja, dat heb ik twee keer geprobeerd. Ik wacht tot mijn verkoper contact met me opneemt over wanneer de service ernaar kan kijken. Hopelijk een gemakkelijke oplossing.

Weet iemand of dealers updates kunnen terugdraaien als dat nodig is, als blijkt dat dit een 2.10-bug is?

#5 ·
Net een 23 C40 Ultimate afgeleverd gekregen. Op de terugweg naar huis probeerde ik Pilot Assist te gebruiken, maar een bericht op het scherm zegt: Niet beschikbaar. De rijstrookassistentie en verkeersbordherkenning kunnen niet worden ingeschakeld en hebben een rood uitroepteken ernaast. Heeft iemand dit al eerder gezien? Camera's zijn vrij.

De auto is afgeleverd met 2.10 en de verkoper denkt dat het een bug is en dat de service ernaar moet kijken, maar ze zijn natuurlijk een uur weg en ik kan er pas morgen terug zijn.
Ik heb datzelfde probleem gehad nadat mijn voorruit was vervangen. Oorzaak was een defecte verbinding in de kabel tussen de camera en de computer. Nadat dat was opgelost, was alles weer in orde…

#7 ·
Ik had hetzelfde probleem met mijn nieuwe 2023 c40 plus (naast andere problemen) een paar dagen na levering. Ze moesten de voorruit van mijn auto vervangen en nadat deze 4 weken in het servicecentrum had gestaan, hebben ze mijn auto vervangen door een gloednieuwe ultimate c40.
Wow. Ik hoop dat het niet zover komt. Waarom duurde het 4 weken? Konden ze geen vervanging vinden? Ik heb vanmiddag een serviceafspraak en zal de post daarna updaten.

#11 ·
De voorruit van mijn auto kwam eigenlijk vrij snel. Dat was binnen een week nadat de auto bij de dealer was gebeurd. Mijn grootste probleem was het dakpaneel (dat de antenne erin heeft) achter het glazen dak maar voor de kofferbak, dat ratelde alsof ik in een oude vrachtwagen reed. De eerste vervanging die ze bestelden duurde twee weken, daarna hadden ze nog een week nodig om een glasbedrijf te vinden om de installatie te doen, het paneel kwam krom aan, dus moesten ze een nieuwe bestellen en het glasbedrijf opnieuw laten komen. Het onderdeel wordt vastgelijmd als een voorruit, dus ze moesten het professioneel laten vervangen door een extern bedrijf.
Ik ben blij met de uitkomst, ze hadden mijn plus trim c40 niet op voorraad, maar wel 3 ultimates, dus hebben ze me daarvoor geüpgraded voor dezelfde betalingen die ik deed.

#12 · (Edited)
Welnu, mijn dealer zegt dat er een fabricagefout is met de voorruit en dat deze vervangen moet worden. Ik ben er niet mee akkoord dat de voorruit vervangen wordt op een auto die ik pas 3 dagen geleden heb ontvangen. De dealer heeft de auto vandaag niet eens correct weer in elkaar gezet nadat hij de camera/sensorbank achter de achteruitkijkspiegel had gedemonteerd. Er hing een los sierstuk naar beneden toen ik de auto terugkreeg.

Ze hadden dit probleem moeten identificeren voordat ze de auto ooit aan een klant leverden. Ik heb op aanbeveling van mijn verkoper een zaak geopend bij Volvo met het verzoek de auto terug te nemen en deze te vervangen door een andere uit hun voorraad met dezelfde adviesprijs. Ik zal een update geven wanneer ik iets hoor.

#13 ·
Succes! Toen ik contact opnam met Volvo corporate, vertelden ze me dat ze niets konden doen en stuurden ze me een standaard e-mailreactie op mijn claim. Er stond: “sorry Volvo is niet bereid u te helpen en ga verder met uw dealer.” Een paar uur nadat mijn advocaat hen een brief per e-mail en aangetekende post had gestuurd, word ik gebeld door de dealer om een ​​nieuwe auto uit te kiezen uit de beschikbare auto's op het terrein.

Let wel, hiervoor had ik een 2021 xc40 recharge waar ik van hield en die me NOOIT problemen gaf.

#14 · (Edited)
Heeft uw advocaat een brief naar Volvo Corporate gestuurd of alleen naar de dealer?

Grappig, ik had ook een XC40 Recharge uit 2021. Ik had kort na de levering een groot probleem toen de boordlader uitviel en de dealer de auto bijna een maand lang had in afwachting van een vervangend onderdeel. Ik opende een zaak bij Volvo Corporate en ze vergoedden me een maand huurbetaling voor de tijd dat ik zonder mijn auto zat. Daarna heb ik nooit meer problemen gehad.

Ik vermoed dat ze iets soortgelijks zullen proberen aan te bieden, maar ik heb al eerder een auto gehad met een lekkende voorruit en ik heb geen interesse om in een gloednieuwe auto met een vervangende voorruit te rijden, dus ik ben van plan om hier voet bij stuk te houden dat de dealer dit tijdens de PDI had moeten controleren en deze auto niet in de huidige staat had moeten afleveren.

#16 ·
De advocaat stuurde de kennisgeving rechtstreeks naar Volvo corporate om een claim in te dienen op basis van de wet op ondeugdelijke producten en hen te laten reageren binnen 10 dagen en hun laatste reparatiepoging uit te voeren.
Wil je de adresgegevens delen waar je advocaat de kennisgeving naartoe heeft gestuurd? Ik kan online geen postadres voor Volvo vinden en de wet op ondeugdelijke producten van mijn staat vereist dat ik ze eerst zelf een aangetekende brief stuur voordat ik een zaak kan openen.

#18 ·
Wat ik hier niet van begrijp, is hoe verschillende staten wetten uitvaardigen om dealers te beschermen tegen directe verkoop door bedrijven als Tesla. Het is bijna alsof ze proberen het recht van de dealers te beschermen om niet aan de behoeften van de klant te voldoen. Volvo lijkt te evolueren naar een hybride oplossing - online directe verkoop via een dealer. In Canada betekent dit ook dat de geoffreerde prijs is wat je betaalt, en geen extra dealeropslagen. Laten we hopen dat ze met een klantenservicecontract komen dat de noodzaak van controversiële en dure rechtszaken om problemen met nieuwe en onder garantie vallende voertuigen op te lossen, vermijdt.

#19 ·
Als update hoorde ik afgelopen vrijdag van Volvo corporate en ze vertelden me hetzelfde als @Jesse347, dat ik met mijn dealer moest blijven samenwerken aan een reparatie onder garantie, omdat ze niet konden helpen met een vervangend voertuig. Ik vertelde hen dat ik een claim zou indienen op basis van de wet op ondeugdelijke producten en de procureur-generaal van mijn staat op de hoogte zou stellen. Ik kreeg de aangetekende brief vrijdag per post. Ik heb ze ook naar deze thread gelinkt.

Diezelfde dag belde mijn verkoper om de problemen op te volgen. Zijn reactie op mijn zorgen was dat voorruiten de hele tijd worden vervangen. Dat kan zo zijn, maar ik heb veel nieuwe voertuigen gehad en heb nog nooit een defecte voorruit hoeven te vervangen, een paar dagen nadat ik de auto had gekregen. Ik denk dat ze de auto gewoon niet terug willen, omdat ze hem dan zouden moeten repareren en met verlies als gebruikt voertuig zouden moeten verkopen.

Ik sprak ook met de serviceafdeling van de dealer, die me vertelde dat er geen ETA is voor de vervangende voorruit. Het klonk alsof ze er een hadden ontvangen, maar er waren problemen mee, dus ze wachtten nog steeds op een andere. Dus vanaf nu: pilot assist, cruise control, verkeersbordherkenning, lane keeping en botsingspreventie werken allemaal nog steeds niet, en ik zie foutmeldingen elke keer dat ik in de auto stap. Zal een update geven als ik meer hoor.

#20 ·
Als update hoorde ik afgelopen vrijdag van Volvo corporate en ze vertelden me hetzelfde als @Jesse347, dat ik met mijn dealer moest blijven samenwerken aan een reparatie onder garantie, omdat ze niet konden helpen met een vervangend voertuig. Ik vertelde hen dat ik een claim zou indienen op grond van de lemon law en de procureur-generaal van mijn staat op de hoogte zou stellen. Ik kreeg de aangetekende brief vrijdag per post. Ik heb ze ook naar deze thread gelinkt.

Diezelfde dag belde mijn verkoper om de problemen op te volgen. Zijn antwoord op mijn zorgen was dat voorruiten de hele tijd worden vervangen. Dat kan zo zijn, maar ik heb veel nieuwe voertuigen gehad en heb nog nooit een defecte voorruit hoeven te vervangen, een paar dagen nadat ik hem had gekregen. Ik denk dat ze de auto gewoon niet terug willen, omdat ze hem dan zouden moeten repareren en met verlies zouden moeten verkopen.

Ik sprak ook met de serviceafdeling van de dealer, die me vertelde dat er geen ETA is voor de vervangende voorruit. Het klonk alsof ze er een hadden ontvangen, maar er waren problemen mee, dus ze wachtten nog steeds op een andere. Dus voorlopig: pilot assist, cruise control, verkeersbordherkenning, lane keeping en botsingspreventie werken allemaal nog steeds niet, en ik zie foutmeldingen elke keer dat ik in de auto stap. Zal updaten als ik meer hoor.
Wacht.. ze hebben je niet eens een leenauto gegeven?

#28 ·
Als update heeft de dealer eindelijk een intacte vervangende voorruit ontvangen en ik heb maandag een afspraak om deze te laten vervangen. Volvo eist van de dealer dat hij probeert de problemen op te lossen voordat een vervanging wordt overwogen. Ik ben nog steeds van plan de rechtszaak volgens de wet van de citroen te voeren, voor het geval een aspect van de reparatie er niet in resulteert dat de auto 100% naar behoren functioneert.

#29 ·
Als update heeft de dealer eindelijk een intacte vervangende voorruit ontvangen en ik heb maandag een afspraak om deze te laten vervangen. Volvo eist van de dealer dat hij probeert de problemen op te lossen voordat een vervanging wordt overwogen. Ik ben nog steeds van plan de rechtszaak te voeren in het geval dat een aspect van de reparatie niet resulteert in een auto die 100% werkt zoals het hoort.
Het allerbeste! Ik hoop dat uw problemen snel worden opgelost.

#30 ·
Ik heb gisteren eindelijk mijn auto teruggekregen. Tot nu toe lijkt alles normaal te werken. Eerst werkten mijn DRL's niet, maar ze lijken vanochtend weer terug te zijn. De bekleding aan weerszijden van de voorruit was niet goed teruggeplaatst en had wat openingen, maar ik kon het verwijderen en goed vastklikken.

Volvo corporate keurde de vergoeding van mijn eerste maand leasebetaling goed vanwege het ongemak hiervan, maar het laat nog steeds een bittere smaak in mijn mond achter dat een voertuig met veel niet-werkende functies een pre-delivery inspectie doorstond en aan een klant werd verkocht. Ik heb meerdere uur lange ritten naar de dealer en terug moeten maken om een volledig werkend voertuig te krijgen.

Ik ben tevreden met de auto, maar zal zeker naar andere merken kijken als mijn lease afloopt.

#31 ·
Ik heb gisteren eindelijk mijn auto teruggekregen... Ik ben tevreden met de auto, maar zal zeker naar andere merken kijken als mijn leasecontract afloopt.
Hoogst ongelukkig en we zijn allemaal blij dat je nu een Volvo hebt om in te rijden.

Voor degenen die voor het eerst naar het forum komen: de ervaringen van Kevin zijn uiterst zeldzaam. De meeste Volvo's zijn goed geconstrueerd en worden niet op deze manier afgeleverd. En ik denk dat al zijn problemen gedetecteerd en verholpen hadden moeten worden door competente technische en verkoopmedewerkers tijdens de pre-delivery inspectie en tests van het voertuig. Ik weet niet of er betrouwbare dealerbeoordelingen zijn die zo'n gebrek aan klantenservice weerspiegelen. Service die waardeloos is. Totaal.

De aandacht van Lyle Pearson voor zowel leveringsdetails als het snel oplossen van problemen - waar mogelijk - is in deze regio bekend. Ze verkopen Volvo, Mercedes, Land Rover, Jaguar en Porsche. Volvo staat inderdaad aan de onderkant van die lijst. Toen ik bericht kreeg dat mijn auto was uitgeladen, legde mijn dealer uit wat ze met de C40 zouden doen voordat ze hem aan mij zouden geven. Ik had geen reden om niet te geloven dat de C40 grondig zou worden onderzocht en voorbereid om zowel de reputatie van Volvo als die van de dealer te weerspiegelen. Het is heel goed mogelijk dat ze hem alleen een paar uur hebben aangesloten en de ramen hebben schoongemaakt. Ik weet het niet zeker, maar ik had het gevoel dat ik in goede handen was.

#32 ·
Helaas lijkt het erop dat ik de laatste auto van de band heb gekregen op een vrijdagmiddag. Ik heb een apart topic aangemaakt over een aantal andere problemen die ik had met mijn voorpassagiersstoel die los zat en een luid fluitend geluid uit de ventilatieopeningen. De dealer zegt dat beide normaal zijn. Ik heb geen van beide problemen ooit waargenomen op mijn XC40 Recharge.

De luide ventilatieopeningen kan ik mee leven, maar niet de stoel. In geen geval mag een stoel in een voertuig bewegen tijdens het remmen of accelereren. Ik zal contact opnemen met de dealer en Volvo USA om hen te vragen de stoel te vervangen als ze de oorzaak van de beweging niet kunnen achterhalen.

#35 ·
Ik heb nu een probleem (2 weken na aankoop) met Pilot assist dat "Niet beschikbaar" wordt - ik heb vandaag ontdekt dat dit komt doordat de sensor aan de bovenkant van de voorruit beslaat met de rest van de voorruit, dus de sensor kan er niet doorheen kijken! (dit is ofwel alleen mijn auto of een slecht ontwerp voor een auto uit een koud land!

Als ik de ventilatoren 5-10 minuten voluit op heet (met airco) laat draaien, klaart het uiteindelijk op en hervat de Pilot Assist de normale werking. Maar als je 's ochtends haastig in de auto springt (en je hebt hem niet voorverwarmd), dan krijg je in de winter geen pilot assist.

Hopelijk is er een retro-oplossing voor dit probleem, ofwel een betere afdichting van de camera, een kleine ingebouwde ventilator of een verwarmingselement om alles te wissen.

Gekte!!
Klinkt er zeker naar uit dat er iets niet goed afgedicht is. Toen de mijne niet werkte, werkte hij niet, ongeacht de weersomstandigheden of de temperatuur.

#38 ·
* Update *
Dus, na 3 bezoeken om dit te repareren, hebben ze de voorruit vervangen.
Het verwarmingselement in en rond het sensorveld was inderdaad defect. Dit veroorzaakte het “beslaan” en overmatig vocht in de sensorveldbehuizing aan de bovenkant van de voorruit.

Ik ben echter alweer terug, want halverwege naar huis kreeg ik nieuwe foutmeldingen over koplampen en toen schakelden de veiligheidssystemen zichzelf uit🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

Dus, ik reed voor de 4e keer terug, het servicepersoneel, toen ze me weer naar binnen zagen lopen, zagen hoe ik me voelde.

Kortom: het lijkt erop dat ze het niet goed opnieuw hebben gekalibreerd toen ze de voorruit vervingen.

Nooit problemen gehad met 15 jaar nieuwe Audi's…

Misschien ga ik hierna terug naar de 4 ringen.