De auto is geleverd met 2.10 en de verkoper denkt dat het een bug is en dat de service ernaar moet kijken, maar ze zijn natuurlijk een uur weg en ik kan er pas morgen terugkomen.
Ja, dat heb ik twee keer geprobeerd. Ik wacht tot mijn verkoper contact met me opneemt over wanneer de service ernaar kan kijken. Hopelijk een gemakkelijke oplossing.Probeer een herstart van het infotainmentsysteem - houd de rechthoekige knop onder het scherm ingedrukt en houd deze ingedrukt tot na de schermreinigingsmodus en laat pas los als u de VOLVO-tekst ziet, die aangeeft dat hij opnieuw opstart. Wacht een paar minuten en ga met de auto rijden om te zien of het werkt. Zo niet, dan kan het een software- of hardwareprobleem zijn dat de dealer moet diagnosticeren.
Ik heb datzelfde probleem gehad nadat mijn voorruit was vervangen. Oorzaak was een defecte verbinding in de kabel tussen de camera en de computer. Nadat dat was opgelost, was alles weer in orde…Net een 23 C40 Ultimate afgeleverd gekregen. Op de terugweg naar huis probeerde ik Pilot Assist te gebruiken, maar een bericht op het scherm zegt: Niet beschikbaar. De rijstrookassistentie en verkeersbordherkenning kunnen niet worden ingeschakeld en hebben een rood uitroepteken ernaast. Heeft iemand dit al eerder gezien? Camera's zijn vrij.
De auto is afgeleverd met 2.10 en de verkoper denkt dat het een bug is en dat de service ernaar moet kijken, maar ze zijn natuurlijk een uur weg en ik kan er pas morgen terug zijn.
Wow. Ik hoop dat het niet zover komt. Waarom duurde het 4 weken? Konden ze geen vervanging vinden? Ik heb vanmiddag een serviceafspraak en zal de post daarna updaten.Ik had hetzelfde probleem met mijn nieuwe 2023 c40 plus (naast andere problemen) een paar dagen na levering. Ze moesten de voorruit van mijn auto vervangen en nadat deze 4 weken in het servicecentrum had gestaan, hebben ze mijn auto vervangen door een gloednieuwe ultimate c40.
Wil je de adresgegevens delen waar je advocaat de kennisgeving naartoe heeft gestuurd? Ik kan online geen postadres voor Volvo vinden en de wet op ondeugdelijke producten van mijn staat vereist dat ik ze eerst zelf een aangetekende brief stuur voordat ik een zaak kan openen.De advocaat stuurde de kennisgeving rechtstreeks naar Volvo corporate om een claim in te dienen op basis van de wet op ondeugdelijke producten en hen te laten reageren binnen 10 dagen en hun laatste reparatiepoging uit te voeren.
Wacht.. ze hebben je niet eens een leenauto gegeven?Als update hoorde ik afgelopen vrijdag van Volvo corporate en ze vertelden me hetzelfde als @Jesse347, dat ik met mijn dealer moest blijven samenwerken aan een reparatie onder garantie, omdat ze niet konden helpen met een vervangend voertuig. Ik vertelde hen dat ik een claim zou indienen op grond van de lemon law en de procureur-generaal van mijn staat op de hoogte zou stellen. Ik kreeg de aangetekende brief vrijdag per post. Ik heb ze ook naar deze thread gelinkt.
Diezelfde dag belde mijn verkoper om de problemen op te volgen. Zijn antwoord op mijn zorgen was dat voorruiten de hele tijd worden vervangen. Dat kan zo zijn, maar ik heb veel nieuwe voertuigen gehad en heb nog nooit een defecte voorruit hoeven te vervangen, een paar dagen nadat ik hem had gekregen. Ik denk dat ze de auto gewoon niet terug willen, omdat ze hem dan zouden moeten repareren en met verlies zouden moeten verkopen.
Ik sprak ook met de serviceafdeling van de dealer, die me vertelde dat er geen ETA is voor de vervangende voorruit. Het klonk alsof ze er een hadden ontvangen, maar er waren problemen mee, dus ze wachtten nog steeds op een andere. Dus voorlopig: pilot assist, cruise control, verkeersbordherkenning, lane keeping en botsingspreventie werken allemaal nog steeds niet, en ik zie foutmeldingen elke keer dat ik in de auto stap. Zal updaten als ik meer hoor.
Het allerbeste! Ik hoop dat uw problemen snel worden opgelost.Als update heeft de dealer eindelijk een intacte vervangende voorruit ontvangen en ik heb maandag een afspraak om deze te laten vervangen. Volvo eist van de dealer dat hij probeert de problemen op te lossen voordat een vervanging wordt overwogen. Ik ben nog steeds van plan de rechtszaak te voeren in het geval dat een aspect van de reparatie niet resulteert in een auto die 100% werkt zoals het hoort.
Hoogst ongelukkig en we zijn allemaal blij dat je nu een Volvo hebt om in te rijden.Ik heb gisteren eindelijk mijn auto teruggekregen... Ik ben tevreden met de auto, maar zal zeker naar andere merken kijken als mijn leasecontract afloopt.
Klinkt er zeker naar uit dat er iets niet goed afgedicht is. Toen de mijne niet werkte, werkte hij niet, ongeacht de weersomstandigheden of de temperatuur.Ik heb nu een probleem (2 weken na aankoop) met Pilot assist dat "Niet beschikbaar" wordt - ik heb vandaag ontdekt dat dit komt doordat de sensor aan de bovenkant van de voorruit beslaat met de rest van de voorruit, dus de sensor kan er niet doorheen kijken! (dit is ofwel alleen mijn auto of een slecht ontwerp voor een auto uit een koud land!
Als ik de ventilatoren 5-10 minuten voluit op heet (met airco) laat draaien, klaart het uiteindelijk op en hervat de Pilot Assist de normale werking. Maar als je 's ochtends haastig in de auto springt (en je hebt hem niet voorverwarmd), dan krijg je in de winter geen pilot assist.
Hopelijk is er een retro-oplossing voor dit probleem, ofwel een betere afdichting van de camera, een kleine ingebouwde ventilator of een verwarmingselement om alles te wissen.
Gekte!!