Volvo XC40 Forum banner

Telefoonhouder?

1 reading
13K views 7 replies 6 participants last post by  BALanigan  
#1 ·
Wat gebruiken jullie allemaal om je mobiele telefoons op een handige plek te monteren? Ik wil dit absoluut niet op mijn voorruit plaatsen. Een van de mogelijke oplossingen die ik zag, was een houder die bovenop het centrale display komt, maar het ziet ernaar uit dat de telefoon te ver uit het dashboard zal steken en dat hij mogelijk ook het display blokkeert.

#2 ·
Wat gebruiken jullie allemaal om je mobiele telefoons op een handige plek te monteren? Ik wil dit absoluut niet op mijn voorruit plaatsen. Een van de mogelijke oplossingen die ik zag, was een houder die bovenop het centrale display komt, maar het ziet ernaar uit dat de telefoon te ver uit het dashboard zal steken en dat hij mogelijk ook het display blokkeert.
Je zou eens kunnen kijken naar Ram Mounts. Ik heb goede ervaringen met zowel iPhone- als iPad-houders in mijn vrachtwagen. Ze raden meestal aan om een van de vier afzonderlijke locaties te selecteren. De bekerhouderlocatie kan voor jou werken.

RAM® Mounts | Car Phone Holders, Motorcycle Phone Mounts, Tablet Mounts and Dashboard Mounts (rammount.com)

#6 ·
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar in mijn deel van de wereld wordt het aanraken ervan al afgeleid rijden genoemd - $500 plus punten de eerste keer en $1000 plus meer punten de tweede keer. Je telefoon werkt handsfree met Google Voice Control en je hebt Google Maps. Ik laat de mijne gewoon op de oplaadpad liggen. Krijg je een ongeluk en heb je zitten sms'en, dan is het eerste waar de politie naar kijkt je telefoon. Je kunt een huiszoekingsbevel eisen, maar je verzekering trekt zich niets aan van de details en betaalt de reparatie van je EV? Ik weet niet zeker of ik dat zou willen...

#7 ·
Ik gebruik dit van AUKEY:

Image

Het heeft een dubbele montage-optie. Eén is een permanent plakpad dat je op het dashboard plakt, en dan gebruik je de zuignap om het daaraan te bevestigen. Ik had het in mijn vorige auto, maar het is een rotklus om het los te maken als je de auto verkoopt of na de lease terugbrengt naar de dealer. :) Dus ik gebruik nu alleen de zuignap op het dashboard. Het is een zacht, licht hechtend, rubberachtig materiaal. Het combineert dus de natuurlijke hechting van het materiaal met de zuignap... Ik moet het wel eens in de paar weken opnieuw vastplakken. Maar je krijgt een waarschuwing... de telefoonhouder wordt wiebelig voordat hij de kans krijgt om helemaal op je benen te vallen. Je kunt de zuignap dus opnieuw vastzetten voordat hij daadwerkelijk valt. Ik heb nog nooit gehad dat hij helemaal losraakte en viel. Werkt redelijk goed. Verstelbaar. Heeft een plek waar de oplaadkabel in past en zo.

#8 ·
Ik gebruik dit van AUKEY:

View attachment 6432

Het heeft een dubbele montage-optie. Eén is een permanente plakpad die je op het dashboard plakt, en dan gebruik je de zuignap om hem daaraan te bevestigen. Ik had hem in mijn vorige auto, maar het is een rotklus om hem los te maken als je de auto verkoopt of terugbrengt naar de dealer na de lease. :) Dus ik gebruik nu alleen de zuignap op het dashboard. Het is een zacht, licht hechtend, rubberachtig materiaal. Het combineert dus de natuurlijke hechting van het materiaal met de zuignap... Ik moet hem wel eens in de paar weken opnieuw vastplakken. Maar je krijgt een waarschuwing... de telefoonhouder wordt wiebelig voordat hij de kans krijgt om helemaal op je benen te vallen. Je kunt de zuignap dus resetten voordat hij daadwerkelijk valt. Ik heb nog nooit gehad dat hij helemaal losraakte en viel. Werkt redelijk goed. Verstelbaar. Heeft een plek waar de oplaadkabel in past en alles.
Bedankt, ik zal die eens bekijken.