Volvo XC40 Forum banner

Nieuwe glitch? Stoelverwarming/stuurwiel komt aan met profiel

5K views 7 replies 5 participants last post by  cinnamontoast  
#1 ·
Hier is een nieuwe (denk ik). Mijn partner ging naar de auto om een ritje te maken en merkte dat de stoelverwarming en het stuurwiel aan stonden. Hij schakelde ze uit en reed toen. Uitgestapt, auto afgesloten, boodschappen gedaan, terug naar de auto, ontgrendeld en weggereden, en de stoelverwarming en het stuurwiel stonden weer aan. Hij probeerde ze uit te schakelen, uit te stappen, de auto af te sluiten, te ontgrendelen en weer te rijden en ze gingen weer aan. Waarom onthoudt het profiel zijn stoelverwarming en stuurwielverwarming (uit) niet? Hmm... Ik herinner me vaag dat iemand automatische stoelverwarming en stuurwielinstelling op basis van de buitentemperatuur noemde - zou dat het kunnen zijn?

#4 ·
Ik vraag me af wat de lage temperatuurdrempel is voor die instelling. Over dit onderwerp gesproken, de XC40 is de enige auto die ik heb gehad waarbij de stoelverwarming en het stuur automatisch weer aangaan als je ze niet uitzet voordat je uit de auto stapt.
Ja, goede vraag. We zitten in landelijk VIC, Australië, en hebben de auto eind september vorig jaar (midden in de lente) opgehaald... vandaag was het hier denk ik maar 2C 's nachts (koudste dag tot nu toe hier in 2022). Ik denk niet dat het zo koud was in de garage waar de auto geparkeerd stond... misschien 8-10C?