Volvo XC40 Forum banner

Neutrale remmenreiniger

4.4K views 12 replies 8 participants last post by  santellavision  
#1 ·
Ik kan me niet herinneren wie me hierop heeft gewezen, maar ik ben nu een fervent aanhanger van het neutraal remmen.

Om dit te doen, zoek je een mooie heuvel. Zet de auto in de neutraalstand. Laat hem rollen en rem dan zodat hij blijft rollen maar vertraagt. Al het remmen is mechanisch in de neutraalstand, zodat je je remmen mooi kunt schoonmaken zonder de enge harde remmethode van buitenaf.

Hieronder zie je de wielen na het neutraal remmen.

#3 ·
Dat is een goed idee! Doe dit af en toe om ze schoon te houden.
Was niet mijn idee, maar helaas ben ik vergeten wie het oorspronkelijk zei.
Maar wilde het delen. Bonuspunten voor het niet worden aangehouden door de politie voor schijnbaar willekeurig hard remmen :)

#5 ·
Uit nieuwsgierigheid: helpt dit de esthetiek, of om de incidentie van dat lichte grijpgevoel dat soms optreedt bij het eerste rijden te verminderen, of...? Nog nooit eerder over nagedacht bij een van mijn vorige ICE-auto's.

#6 ·
Out of curiosity, is this helping with aesthetics, or to reduce the incidence of that slight gripping feeling sometimes when first driving, or...? Never thought about this before with any of my prior ICE cars.
Het laatste. Voorkomen van roestvorming.

#13 ·
Even ter informatie. Ik heb mijn auto weggebracht vanwege roestende remmen, blokkeren en groeven op de remschijven. (De auto is 2 maanden oud) Ze hebben de remmen vervangen door andere remonderdeelnummers per Volvo. (Natuurlijk kosteloos). Dus als je groeven ziet of problemen hebt met bonken, breng hem dan zeker weg!