Volvo XC40 Forum banner
21 - 39 of 66 Posts
Discussion starter · #22 ·
De dealer belde me vandaag en bevestigde dat de Pixel-koplampen zijn verwijderd vanwege een chiptekort. Ze wachten op bevestiging van de prijsverlaging voordat ze de klant informeren (althans in Australië). Hoe langer ik wacht, hoe meer ik me afvraag of ik mijn bestelling moet annuleren en een aanbetaling voor iets anders moet doen.

De zorg is dat elke auto hiermee geraakt kan worden. Audi heeft 360-camera's uit de Q4 gehaald, terwijl het er nog steeds uitziet alsof de camera's er nog zitten vanwege chip-problemen. Misschien komt het door waar ik woon, maar pixelverlichting is voor mij een beetje meh. De bochtverlichting van de XC40 vind ik geweldig met automatische grootlichten.
Het lijkt erop dat in mijn geval onze C40 is geleverd met de Pixel-koplampen, maar zonder de Active Bendling Lights. De C40 is in de VS in 2022 slechts in één uitvoering verkrijgbaar (Ultimate), dus dat hadden we bij aflevering verwacht. Best jammer. Ik had veel liever de ABL gehad zonder de Pixel-koplampen, aangezien we ze toch nog niet kunnen gebruiken.

Ik was niet op de hoogte van pixellichten met actieve buiging. Ik denk ook dat de standaard XC40-bochtverlichting een van de beste koplampen is die ik op een auto heb gehad die ik heb bezeten.

Heb zojuist via de 'chat'-functie op de website van Volvo USA de vraag gesteld over de beschikbaarheid van de pixel LED-verlichting op de 2023 Volvo XC40 Recharge.... Het antwoord was teleurstellend: "We hebben geen actuele informatie over Volvo-modellen uit 2023". Op aandringen zei "Yvette" dat het haar spijt, mijn interesse waardeerde, maar geen informatie had om te delen over Volvo-modellen uit 2023. Echt waar???

Net de vraag gesteld op de website van Volvo USA via de "chat" functie over de beschikbaarheid van de pixel LED-verlichting op de 2023 Volvo XC40 Recharge.... Het antwoord was teleurstellend: "We hebben geen actuele informatie over 2023 Volvo modellen". Op aandringen voor meer duidelijkheid, zei "Yvette" dat het haar spijt, mijn interesse waardeerde, maar geen informatie had om te delen over 2023 Volvo modellen. Echt waar???
Volvo (USA) heeft nog geen officiële aankondigingen gedaan over 2023 modellen en toch verwacht je dat er een komt van een of andere simpele online chat agent?

Volvo (VS) heeft nog geen officiële aankondigingen gedaan met betrekking tot modellen uit 2023 en toch verwacht u er een van een of andere onbeduidende online chatagent?
Eigenlijk, JA, dat doe ik. Als Volvo voertuigen uit 2023 aan recensenten levert, waarom beweren ze dan dat ze de functies van 2023 NIET kennen of ons gewone mensen iets over hun voertuigen kunnen vertellen? Als uw "chat"-functie niet de laatste modelinfo geeft... waarom zou u die dan hebben? Heb geen "historische" info nodig/willen... rant-modus uit nu... gewoon frustrerend.

Eigenlijk WEL. Als Volvo 2023-voertuigen aan recensenten levert, waarom beweren ze dan dat ze de 2023-functies NIET kennen of ons gewone mensen iets over hun voertuigen kunnen vertellen? Als je "chat"-functie niet de nieuwste modelinfo geeft... waarom heb je die dan? Heb geen/wil geen "historische" info... rant-modus uit nu... gewoon frustrerend.
Dit lijkt onredelijk. Ik ontwerp producten voor mijn bedrijf en weet niets over 2023. Waarom zouden ze chatmedewerkers potentieel onstabiele specificaties geven over een auto die waarschijnlijk nog in ontwikkeling is? Lijkt een recept voor een ramp.

Dit lijkt onredelijk. Ik ontwerp producten voor mijn bedrijf en weet niets over 2023. Waarom zouden ze chatmedewerkers potentieel volatiele specificaties geven over een auto die waarschijnlijk nog in ontwikkeling is? Lijkt een recept voor een ramp.
Ik zou het met je eens zijn ALS de 2023-modellen (in dit geval C40- en XC40 Recharge-modellen) nog niet voor beoordeling waren vrijgegeven....

Ze voltooien net de productie van de XC40 2022 (de mijne werd of wordt net gebouwd). Ongetwijfeld is er een serie 2023-modellen geproduceerd voor persvoertuigen, waarbij de hoofdserie in de komende maanden begint - Australische media melden dat het nieuwe model medio dit jaar beschikbaar komt, terwijl het VK december zegt, dus wanneer Noord-Amerika ze krijgt, is een raadsel. Wie de koplampunits voor Volvo maakt, schakelt over van het oude naar het nieuwe ontwerp, en als er een tekort is aan pixelmatrixmodules, zullen ze ongetwijfeld niet beloven wat ze niet kunnen leveren. Laten we niet vergeten dat deze tekorten tijdelijk zijn, maar de kans op prijsverhogingen is een probleem, daarom heb ik de knoop doorgehakt voor het model van dit jaar. Als ik jonger was en veel nachtritten door de bergen hier in de buurt zou maken, zouden pixellichten een groot pluspunt zijn, maar geen dealbreaker. Ik herinner me de lichten van mijn eerste auto - beter dan petroleumlampen, maar niet veel…

Ze zijn net klaar met de productie van de 2022 XC40 (de mijne werd of wordt net gebouwd). Ongetwijfeld is er een serie 2023-modellen geproduceerd voor persvoertuigen, waarbij de hoofdserie in de komende maanden begint - Australische media melden dat het nieuwe model medio dit jaar beschikbaar komt, terwijl het VK december zegt, dus wanneer Noord-Amerika ze krijgt, is pure gok. Wie de koplampunits voor Volvo maakt, schakelt over van het oude naar het nieuwe ontwerp, en als er een tekort is aan pixelmatrixmodules, zullen ze ongetwijfeld niet beloven wat ze niet kunnen leveren. Laten we niet vergeten dat deze tekorten tijdelijk zijn, maar dat de kans op prijsverhogingen een probleem is, en daarom heb ik de trekker overgehaald voor het model van dit jaar. Als ik jonger was en veel nachtritten door de bergen hier in de buurt zou maken, zouden pixellichten een groot pluspunt zijn, maar geen dealbreaker. Ik herinner me de lichten van mijn eerste auto - beter dan petroleumlampen, maar niet veel…
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik talloze YouTube-videorecensies heb gezien die beweren 2023 Volvo C40- en XC40 Recharge-modellen te zijn. Ik weet dat mijn Noorse neef net zijn 2021 XC40 Recharge heeft verkocht om het nieuwe 2023-model te bestellen... zoals hij zei, waren de originele LED-koplampen niet toereikend om elanden ver genoeg van tevoren te detecteren... ja, hij woont in landelijk Noorwegen. Dat doet me denken dat de pixel-LED-koplampen het wachten waard zijn. Ik heb ook eerdere voertuigen gehad met koplampen die schijnbaar niet sterker waren dan draagbare BIC-aanstekers en wil dat niet nog een keer meemaken ;-) Ik begrijp ook dat de huidige leveringsproblemen dat een beetje kunnen laten wachten... wat ik gelukkig kan doen, aangezien wij niet de directe markt zijn om onze '15 V60 Cross Country te vervangen.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik talloze YouTube-video reviews heb gezien die beweren 2023 Volvo C40 en XC40 Recharge modellen te zijn. Ik weet dat mijn Noorse neef net zijn 2021 XC40 Recharge heeft verkocht om het nieuwe 2023 model te bestellen... zoals hij zei, waren de originele LED-koplampen niet voldoende om elanden ver genoeg van tevoren te detecteren... ja, hij woont in landelijk Noorwegen. Dat doet me denken dat de pixel LED-koplampen het wachten waard zijn. Ik heb ook eerdere voertuigen gehad met koplampen die schijnbaar niet sterker waren dan draagbare BIC-aanstekers en wil dat niet nog een keer meemaken ;-) Ik begrijp ook dat de huidige leveringsproblemen dat een beetje kunnen laten wachten... wat ik gelukkig kan doen, aangezien wij niet de directe markt zijn om onze '15 V60 Cross Country te vervangen.
Mijn xc40-lampen zijn de beste die ik ooit heb gehad of gezien. Met deze logica zou geen enkele auto voldoende zijn voor de pixelkoplampen.

Ik wist niet wat ABL was toen ik het op de sticker zag. Nu kan ik een bochtige canyonweg gaan zoeken en het uitproberen. 🙂

Discussion starter · #36 ·
Ik denk dat ABL ook is geschrapt. Alleen de hondenlampen hebben bochtenverlichting.

De sticker op onze in januari 2022 gebouwde C40 geeft Pixel-koplampen met ABL aan. Ik kan zien dat het licht meedraait met het stuur, hoewel het subtieler is in vergelijking met de ABL op de Mazda CX-5 die we hebben ingeruild voor de C40.

De sticker op onze in januari 2022 gebouwde C40 geeft Pixel-koplampen met ABL aan. Ik kan zien dat het licht meedraait met het stuur, hoewel het subtieler is in vergelijking met de ABL op de Mazda CX-5 die we hebben ingeruild voor de C40.
Het is niet subtiel op mijn xc40, het is echt duidelijk. Mistlampen gaan ook aan tijdens het draaien.

Het is niet subtiel op mijn xc40, het is echt duidelijk. Mistlampen gaan ook aan tijdens het draaien.
Ik zei net dat het subtieler leek in vergelijking met de CX-5. Ik zie zeker dat het licht aangaat op de C40, maar voor mij was het licht dat aanging duidelijker in de Mazda.

• Like
Reactions: stevenfuzz
21 - 39 of 66 Posts