Volvo XC40 Forum banner

Ratel links vooraan bij acceleratie

1 reading
1.9K views 22 replies 4 participants last post by  dunphytodd  
#1 ·
Ik woon in MN. Als het koud wordt - onder de -20 °F - komt er bij snelle acceleratie een rammelend geluid van links voor - mogelijk de voorste motor? Gebeurt alleen in de kou. Ik heb volgende week een serviceafspraak. Enige gedachten van de gemeenschap?

#2 ·
Ik had hetzelfde, eerst alleen bij koude temperaturen en daarna altijd bij stevig accelereren. Beide aandrijfassen zijn onder garantie vervangen, daarna geen geluid meer.

#3 ·
Ik had hetzelfde, eerst alleen bij koude temperaturen en daarna altijd bij stevige acceleratie. Beide aandrijfassen vervangen onder garantie, daarna geen geluid meer.
Bedankt voor de snelle reactie Swedish C40! De reactie is logisch voor mijn situatie. Zijn er twee aandrijfassen aan de voorkant? Is dit ook een inherent probleem waar we over 30.000 mijl weer mee te maken kunnen krijgen?

#6 ·
Heb dit probleem ook en ben onlangs naar de dealer geweest om het te laten diagnosticeren. Ik ben trouwens in de VS. De dealer vertelde me dat de voorassen vervangen moeten worden, maar deze zijn voorlopig niet op voorraad in de VS. Gedekt door garantie en de huidige assen vormen geen gevaar om mee te rijden.

#8 ·
Heb ook dit probleem en ben onlangs naar de dealer geweest om het te laten diagnosticeren. Ik ben trouwens in de VS.

De dealer vertelde me dat de voorassen vervangen moeten worden, maar dat deze voorlopig niet op voorraad zijn in de VS. Gedekt door de garantie en de huidige assen vormen geen gevaar om mee te rijden.
Hoe lang wacht je al? Hoeveel mijlen en welk jaar? Is die van jou een C40?

#7 ·
@SwedishC40 Heeft u toevallig de onderdeelnummer(s) voor de nieuwe aandrijfassen? Net als BabaMkubwa ben ik ook in de VS. Ik denk dat we hier een loopje worden genomen door deze dealers. Ik heb mijn acceleratiegeluid en trillingen meer dan een jaar geleden aangekaart. Alles wat ik elke keer hoor als ik informeer is 'Volvo is er nog mee bezig en heeft ons geen instructies gegeven'. Het is duidelijk dat sommige mensen deze problemen hebben opgelost - ik herinner me zelfs een paar in de VS. Ofwel Volvo geeft geen consistente boodschap aan hun dealernetwerk hier, ofwel de individuele dealers doen gewoon waar ze zin in hebben - of geen zin in hebben.

#17 ·
Bericht ter informatie.

Heb vandaag mijn C40 teruggekregen nadat de assen zijn vervangen. Het was ongeveer 45 graden Fahrenheit toen ik hem ophaalde en ik trapte meteen het gaspedaal in en hoorde of voelde het gebruikelijke geratel niet.

Op de factuur staat dat het technische journaal #36496 is. Benodigde onderdelen waren twee afstandhouders (#32436419-9) en assen (#36003544-8 en #36010612-4). De assen kwamen rechtstreeks uit Zweden en zouden naar verluidt 15 werkdagen nodig hebben gehad om aan te komen en eenmaal verzonden.

Onderdelen en arbeid vielen onder de fabrieksgarantie.

Ik hoop dat dit helpt!

#18 ·
Posten voor bewustwording.

Heb vandaag mijn C40 teruggekregen nadat ze de assen hadden verwisseld. Het was ongeveer 45 graden Fahrenheit toen ik hem ophaalde en ik trapte hem meteen op zijn staart en hoorde of voelde het gebruikelijke geratel niet.

Op de factuur staat dat het technische journaal #36496 is. Benodigde onderdelen waren twee afstandhouders (#32436419-9) en assen (#36003544-8 en #36010612-4). De assen kwamen rechtstreeks uit Zweden en zouden naar verluidt 15 werkdagen nodig hebben gehad om aan te komen en eenmaal verzonden.

Onderdelen en arbeid vielen onder de fabrieksgarantie.

Ik hoop dat dit helpt!