Volvo XC40 Forum banner

Rittenregistratie

13K views 33 replies 23 participants last post by  Gilles  
#1 ·
Ik merkte vandaag dat er een Rijdenboek-app in mijn XC40 verscheen, best intrigerend! Ik weet niet zeker of het er al sinds v2.5 is of recenter. Het lijkt echter niet helemaal te werken, er staat dat het een niet-bestaande toestemming nodig heeft om te worden verleend. Heeft iemand anders dit gezien?

#2 ·
Ik merkte vandaag dat er een Rijlogboek-app in mijn XC40 verscheen, best intrigerend! Ik weet niet zeker of deze er al is sinds v2.5 of recenter. Het lijkt echter niet helemaal te werken, er staat dat er een niet-bestaande toestemming moet worden verleend. Heeft iemand anders dit gezien?
Ik zit op 2.5, maar heb nog geen Rijlogboek-app gezien. Is deze zomaar verschenen in de bestaande geïnstalleerde apps, of moest je hem downloaden?

#5 ·
Gisteren, toen ik van mijn werk naar huis reed, merkte ik iets nieuws op het infotainmentscherm. Dit journaal kwam zonder update, ik heb dezelfde 2.5-versie als waarmee de auto aankwam. De hele weg naar huis, toen ik stopte voor een rood stoplicht, probeerde ik die optie te vinden om in te schakelen, maar nergens een optie. Tegelijkertijd merkte ik dat Google een update uitvoerde, tot ik thuis aankwam, was de update nog steeds bezig. Dat is raar hoe deze optie arriveerde of gewoon werd geactiveerd zonder een update van de software.

#12 ·
Beide onze auto's staan op 2.4 en het rijlogboek verschijnt niet. Ik denk dat het nog niet is gepusht of dat het onderdeel is van 2.5.
Ik zit op 2.5, een paar weken geleden geïnstalleerd, maar het verscheen de afgelopen dagen vanzelf op IHU. Ik merkte het nadat Shawkinaw het in bericht #1 noemde, er ontbreekt nog steeds een toestemming en niets nieuws in de VOC-app.

#19 ·
Ik kreeg van Volvo te horen dat als je het Google infotainment scherm hebt (niet de sensus), het rijlogboek niet beschikbaar is. Ik heb de xc40 b5 2023 mild hybrid met google infotainment. Ik heb de app, maar geen optie om het in te schakelen, dus krijg ik de foutmelding 'kan niet inloggen', maar ik kan er niets aan doen. Erg teleurstellend, want ik gebruikte dat uitgebreid met mijn vorige volvo (2019).
Ik moet nu $80/jaar betalen voor een app om hetzelfde te doen als wat volvo gratis deed.
Als ik alle tekortkomingen van het Google-systeem had geweten, was ik bij mijn 2019 volvo met de sensus gebleven. De app is praktisch nutteloos, geen informatie meer (brandstof, kilometerstand, autostatus), en geen rijlogboek meer etc..

#20 ·
Ik kreeg van Volvo te horen dat als je het Google infotainment scherm hebt (niet de sensus), het rijlogboek niet beschikbaar is. Ik heb de xc40 b5 2023 mild hybrid met google infotainment. Ik heb de app, maar geen optie om hem in te schakelen, dus ik krijg de foutmelding 'kan niet inloggen', maar ik kan er niets aan doen. Erg teleurstellend omdat ik dat uitgebreid gebruikte met mijn vorige volvo (2019).
Ik moet nu $80/jaar betalen voor een app om hetzelfde te doen wat volvo gratis deed.

Als ik alle tekortkomingen van het Google-systeem had geweten, was ik bij mijn volvo uit 2019 met de sensus gebleven. De app is praktisch nutteloos, geen informatie meer (brandstof, kilometerstand, car status), en geen rijlogboek meer etc..
Het komt eraan - je moet nog even wachten - ze zijn ermee bezig - de journal app is nu zichtbaar met software update 2.5 en ik ben er zeker van dat hij in een toekomstige update ingeschakeld zal worden.

#26 ·
Ik ben ingelogd op mijn Volvo ID op hun website, ben naar de privacy-instellingen gegaan en heb het rijlogboek ingeschakeld. Ik denk dat het ook via de app kan. Klik op het 4e pictogram onderaan, vervolgens op privacy-instellingen, rijlogboek en schakel het in.
Daarna zijn ze ingelogd in de auto. Je kunt ritten in de auto bekijken, maar nog niet in de app.

#30 ·
Ik geloof dat Volvo dit land voor land uitrolt. Blijkbaar is het VK een van de eersten en moeten Ierland en andere Europese landen nog wachten.

In de app, op de website en in de auto is de privacy-optie voor het rijdagboek nog niet zichtbaar voor mij. Ik ben in Nederland.
Ja, zoals ik hierboven schreef, vertelde de Volvo-ondersteuning in de chat me iets over GDPR-problemen (en die gelden alleen voor EU-landen).

#31 ·
Sinds gisteren werkt het rijlogboek hier in Finland. De verstrekte informatie is nogal beperkt en alleen de afgelegde afstand en het totale verbruik van elektriciteit worden verstrekt. Het zou nuttiger zijn om het verbruik uitgedrukt in kW/100 km - of het mijlen equivalent ;) - te zien om verschillende ritten vanuit dat oogpunt te kunnen vergelijken. Misschien zien we op een dag zelfs de gereden route op de kaart en de snelheids- en verbruiksgegevens op individuele punten van de rit - zoals voorheen mogelijk was op het sensus-systeem.

#33 ·
Zoals ik een paar weken geleden schreef, werd het rijlogboek in Finland beschikbaar gesteld. Op dat moment klaagde ik over de zeer beperkte informatie die het biedt. Welnu, daarnaast heeft het niet consistent gewerkt. Alle reizen zijn niet geregistreerd. Op een bepaalde dag kan het slechts een van de vele ritten registreren en op een andere dag kun je alle individuele ritten vinden. Nadat ik er net naar heb gekeken, lijkt het erop dat het de afgelopen week heeft gewerkt, dus misschien hebben ze wat bugs in de software opgelost :)