Volvo XC40 Forum banner
21 - 40 of 66 Posts
Ik denk dat dit een materiaaldefect is, maar ze zullen het niet dekken! Heeft iemand anders zo'n breuk?
Ik zal geen andere Volvo kopen!
Ja, ik heb een paar maanden geleden een XC40 gekocht. Slechts 4500 mijl gereden, het zonnedak is gebarsten van de passagierskant naar de bestuurderskant, geen teken van impact.

Ik merkte vanmorgen tijdens het wassen van mijn auto aanzienlijke scheuren in mijn achterste panoramaglas op, dus het is de afgelopen weken gebeurd. Ik heb de kronkelige scheur aan de achterkant van de ruit die helemaal overloopt, maar dan loopt de scheur ook door naar voren. Ik kan niet zien of er een impact is - ik zie er geen, maar het is moeilijk te zeggen. Ik ben in Zuid-Californië en parkeer buiten, dus de auto staat elke dag in direct zonlicht. Ik heb een afspraak voor service gepland voor later deze week voor een HVAC-probleem en de terugroepactie voor de achterste veiligheidsgordel, dus ik laat ze hiernaar kijken en zal verslag uitbrengen.

Ik merkte vanmorgen tijdens het wassen van mijn auto aanzienlijke scheuren in mijn achterste panoramaglas op, dus het is de afgelopen weken gebeurd. Ik heb de kronkelige scheur naar de achterkant van de ruit die helemaal overloopt, maar dan loopt de scheur ook door naar de voorkant. Ik kan niet zien of er een impact is - ik zie er geen, maar het is moeilijk te zeggen. Ik ben in Zuid-Californië en parkeer buiten, dus de auto staat elke dag in direct zonlicht. Ik heb een afspraak gemaakt voor service later deze week voor een HVAC-probleem en de terugroepactie voor de achterste veiligheidsgordel, dus ik laat ze hiernaar kijken en zal verslag uitbrengen.
View attachment 2438 View attachment 2439 View attachment 2440
Dat is niet goed - hopelijk dekken ze het onder garantie - heb gelezen dat sommige mensen ervaringen hebben gehad waarbij het meestal niet wordt gedekt - zoals er geen tekenen van impact lijken te zijn. Mogelijk is het hittegerelateerd en met de uitzetting/druk van de hitte, wat er op zijn beurt voor zorgt dat het barst.

• Sad
Reactions: Jrainlay
De dealer stelde vast dat de scheur in mijn zonnedak werd veroorzaakt door een soort impact. Vervangend onderdeel kost $980 en nog eens $580 voor de arbeid, dus ik heb een claim ingediend bij de verzekering en zal het eigen risico moeten betalen. Woef.

Volvo moet stoppen met het zoeken van zondebokken bij de eigenaren en de verantwoordelijkheid nemen voor dit probleem. De foto's bewijzen dat deze scheuren het gevolg zijn van een soort defect - materialen, vakmanschap of ontwerp. Het lezen van deze verslagen van de onbevredigende klantenservice van Volvo is zeer verontrustend en doet me denken dat ik mijn C40-bestelling moet annuleren en bij BMW moet blijven, zelfs als dit betekent dat ik mijn EV-aankoop moet uitstellen. Ik zal dit draadje blijven volgen terwijl ik wacht tot mijn C40 wordt verzonden, dus blijf ons op de hoogte houden van hoe het bedrijf elk van deze situaties oplost. Bedankt.

Mijn xc40 heeft deze exacte golfvormige scheur, van links naar rechts. Kan het alleen zien vanaf de binnenkant van het glas. Geen impact. Mijn zoon heeft het opgemerkt. Net binnen de 3 jaar garantie, dus zal het morgen melden. Het weer is koud maar niet vriezend. Ik heb onlangs het dakraam op automatisch sluiten gezet. Ik kan me niets anders bedenken. Het is winderig maar geen teken van schade buiten.

Hetzelfde gebeurde met onze XC90 (scheur in de achterruit) en ik heb de vervanging zelf gedaan. De handleiding staat hier: Achterruit van het zonnedak gebarsten. Mogelijke doe-het-zelf vervanging?. De XC40 zal vrijwel zeker iets anders zijn, maar de voorruit van de XC90 was heel eenvoudig te vervangen, dus het kan de moeite waard zijn om te kijken als iemand een verzekeringsclaim of hoge arbeidskosten wil vermijden.

Nou... Reken mij maar tot de groep met een kapot zonnedak. Geen tekenen van impact.
Is er iemand geweest die succes heeft gehad met de dealer die het glas onder garantie heeft vervangen?
Als iemand documentatie heeft die me kan helpen bij mijn bezoek aan de dealer, stuur me dan gerust een e-mail op mberher@dwc.org.

Bedankt!
View attachment 2653
View attachment 2654 View attachment 2653 View attachment 2654
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb net de dealer gebeld - ze zeiden dat er vandaag iemand anders was om het te laten repareren en ze denken dat een zeemeeuw er een schelp op moet hebben laten vallen om de scheur te veroorzaken! Ongelooflijk!!! Dit is duidelijk een defect in het materiaal en Volvo zou het onder garantie moeten dekken. Volgende stap is om rechtstreeks met Volvo te bellen.

Ik besef dat het in wezen anekdotische informatie is, maar toen we de reparatie van ons zonnedak met de dealer planden, merkten ze op dat ze onlangs een twintigtal van dezelfde reparaties hadden uitgevoerd. Vervolgens vertelden ze ons over hun kennis van hoe vrachtwagens stenen zo kunnen opgooien dat het dakglas breekt.

Op een gegeven moment zouden de cijfers kunnen oplopen tot iets dat significant genoeg is voor Volvo om actie te ondernemen, of misschien ben ik overdreven optimistisch.

Ik ben net terug van mijn Volvo-dealer in Watford (VK) nadat ik hen op de hoogte had gebracht van mijn gebarsten panoramadak (fijne scheur van zijkant tot zijkant - voorpaneel) van het T5-model uit 2021.
4 technici en de manager (die met een balpen over de scheur ging) diagnosticeerden een steenslag die het 'platte' glas beschadigde, wat leidde tot de haarlijnscheur over de volledige breedte van het autodak. Hoe een steen een plat dak kan beschadigen zonder dat ik het merk of hoor, gaat mijn pet te boven.
De dealer verklaarde dat als ze de fout zouden accepteren en Volvo vervolgens hun diagnose zou afwijzen, de dealer de reparatie zou moeten betalen - dus ze zoeken altijd heel hard om een fout te vinden. Als ik de XC40-berichten en de herhaalde problemen met scheuren voor zoveel nieuwe auto's lees, hoe kan Volvo dit dan negeren?
Het dwingen van dealers om valse fouten van impact en steenslag te vinden, heeft mijn Volvo-eigendomservaring bedorven - het is absurd!!
Dus nu is mij verteld dat als ik verder wil gaan, ik rechtstreeks Volvo moet bellen, aangezien de dealer het probleem weigerde te accepteren.
Word wakker, Volvo, het probleem zal niet plotseling verdwijnen en waarom zouden eigenaren last moeten hebben van dergelijke problemen met gloednieuwe auto's. Een bekende fout moet worden aangepakt, niet teruggegooid naar de betalende klant.
Hun slogan - Premium, Progressief en bekroond???

Tja... deze draad interesseert me, aangezien de hitte hier ondraaglijk is en zorgwekkend. Gisteren, op het hoogtepunt van de hitte bij een verkeerslicht, was de temperatuur wel 120 graden. Op het werk staat hij buiten zonder enige beschutting, dus ik maak me zorgen of het temperatuur gerelateerd is.

Ook, als de "reden" te wijten is aan een of andere "pseudo-impact" of "stenen".....dan wil ik de %-vergelijking zien van DEZELFDE gemelde incidenten/conclusie door ANDERE AUTO'S voordat ik een eigen risico met mijn verzekering accepteer. De "steen"-reden ter discussie stellen is hetzelfde als zeggen "....trouwens, deze "stenen" richten zich ALLEEN op Volvo's over de hele wereld...."

Als het druk gerelateerd is, dan kan ik beter de ramen openzetten als ik buiten op het werk parkeer bij zulke hoge temperaturen, ervan uitgaande dat de interne cabine als een snelkookpan functioneert.

HHmmmm......

We hebben zojuist hetzelfde probleem ontdekt in een in het VK geleverd voertuig uit 2020… Exact dezelfde omstandigheden - geen bekende impact, geen duidelijke impactschade, waanzinnige/golvende scheuren over het hele voorsegment…

Voor degenen onder u met dit probleem, in de VS: misschien is het de moeite waard om dit aan de NHTSA te melden?

Ze zeggen dat het een veiligheidsgerelateerd probleem moet zijn en ik geloof dat dit gemakkelijk een probleem zou kunnen zijn vanwege mogelijk glassplinters over passagiers van het voertuig.

Misschien zet dit Volvo eindelijk aan tot actie!

Ik heb gelukkig nog geen last van dit probleem, maar na het lezen van deze thread heb ik mijn hoop niet opgegeven.

Is dit probleem al bij iemand voorgekomen?
Het glas in het panoramadak heeft een scheur over de hoek van misschien 15 cm lang. De auto is nog geen jaar oud
Er is geen teken van impact aan beide kanten van het glas
De lokale dealer sprak in eerste instantie met Volvo, die zei dat het veroorzaakt zou zijn door een impact. Mijn dealer zei dat ze geen bewijs van impact kunnen zien en hebben een rapport ingediend. Ik wacht op een reactie!!
Nou vrienden, voeg mijn 2021 xc40 P8 Recharge toe aan de lijst. Voertuig staat in de garage met 5k mijl (geen impact) en het voorpaneel heeft 2 enorme scheuren. Zal naar de dealer in CA gaan en terugkoppelen!

Is dit probleem al bij iemand voorgekomen?
Het glas in het panoramadak heeft een scheur over de hoek van misschien 15 cm lang. De auto is nog geen jaar oud
Er is geen teken van impact aan beide kanten van het glas
De lokale dealer sprak in eerste instantie met Volvo, die zei dat het veroorzaakt zou zijn door een impact. Mijn dealer zei dat ze geen bewijs van impact kunnen zien en hebben een rapport ingediend. Ik wacht op antwoord!!
Hoi ja, had hetzelfde probleem - Volvo-inspectie vandaag zegt dat de scheur is veroorzaakt door een steenslag! Geen teken van impact - alleen ernstige breuken rond het frame. Dit wordt naar het Volvo Exec Office gebracht

21 - 40 of 66 Posts