Volvo XC40 Forum banner
21 - 40 of 73 Posts
Ik ben geen iOS-gebruiker, maar ik interpreteerde de uitspraak van "GoodBoy" als "waarom niet gewoon AAOS Google Maps blijven gebruiken voor navigatie en CarPlay voor al het andere". Dat lijkt mij het beste van beide werelden (althans voorlopig), je verliest de navigatie niet in het midden van het display aan de bestuurderskant en je hebt nog steeds het CarPlay-startscherm met al zijn apps in het middenscherm.

GoodBoy kan verduidelijken of dit niet zijn bedoeling was.
Dit is wat ik bedoelde! Ik vroeg niet naar het gebruik van Carplay. Mensen lijken zich te snel druk te maken over onnozele dingen. Leef je leven, mensen! Ontspan! 🤦 Mijn bericht was een vraag aan cinnamontoast.. waarom zowel Google Maps als Apple Maps tegelijkertijd gebruiken.

Ik ben een iPhone-gebruiker, maar ik geniet echt van de AAOS-integratie.

Toen ik vandaag CarPlay testte, vond ik een erg mooie opzet die beide combineert en me alles geeft wat ik nodig zou kunnen hebben tijdens het rijden.
Ik voerde mijn bestemming in op de AAOS Google navigatie, zodat ik de aankomst SOC en navigatie op het bestuurdersdisplay krijg. Toen opende ik CarPlay en scrolde naar links naar het tegelsscherm waar ik mijn muziek-app en Waze kon zien. De aanwijzingen kwamen via de luidspreker en de muziekweergave werd niet beïnvloed. Een ding dat ik zou willen, is een manier om de zoektegel te verwijderen, zodat alleen Waze en de muziek-app overblijven.

Vandaag hebben we ook deze kabels gekregen. Niet te lang en discreet genoeg.

USB C naar Lightning Kabel 1ft MFi Gecertificeerd 3-pack Haakse iPhone Oplader 90 Graden Nylon Gevlochten Lightning naar USB C Snel Opladen Kabel voor iPhone 13 12 11 Pro X XS XR 8 Plus 7 6 5 (Zwart) https://a.co/d/9Qt7WNh

Ook vandaag hebben we deze kabels gekregen. Niet te lang en discreet genoeg.

USB C naar Lightning Kabel 1ft MFi Certified 3 Pack Haakse iPhone Oplader 90 Graden Nylon Gevlochten Lightning naar USB C Snel Opladen Kabel voor iPhone 13 12 11 Pro X XS XR 8 Plus 7 6 5 (Zwart) https://a.co/d/9Qt7WNh
Ik heb dezelfde. Perfecte lengte en grootte van de lightning-stekker, zodat de iPhone Pro Max nog steeds over de draadloze oplaadhouder past.

Attachments

Voor mij is Apple Maps op dit moment gewoon het superieure product. Gemakkelijker voor mij om in één oogopslag te lezen, betere integratie met sommige functies die ik gebruik (ETA's delen), stoplichten worden weergegeven, betere stemmen. Ik mis het niet om de kaart in het instrumentenpaneel te hebben (om een of andere reden vond ik het altijd moeilijker om deze in één oogopslag te interpreteren), maar ik zou willen dat Volvo nadenkt over een aantal alternatieve dingen die daar weergegeven zouden kunnen worden. In mijn V60 heb ik mijn momenteel afgespeelde media in het instrumentenpaneel, wat mooi zou zijn in de XC40 als de kaart op volledig scherm staat.

Het grote gebrek op dit moment met Apple Maps is uiteraard de afwezigheid van de batterijlaadtoestand. Heeft op dit moment geen invloed op ons, omdat we deze auto gebruiken voor lokale reizen en hij alles thuis oplaadt. We reizen regelmatig tussen Pennsylvania en Maine en zouden Google Maps moeten gebruiken met planning voor laadstops daarvoor. Maar voorlopig worden die reizen in onze ICE-auto gemaakt. Ik hoop dat Volvo die gegevens in een toekomstige update in CarPlay zal routeren, want uiteindelijk zouden we die rit graag op elektronen in plaats van op benzine willen maken.

Ik heb hetzelfde. Perfecte lengte en grootte van de lightning-stekker, zodat de iPhone Pro Max nog steeds over de draadloze oplaadhouder past.
Maar de haakse USB-C-connector bedekt de andere USB-C-poort die een passagier kan gebruiken om op te laden. Ik heb een zwarte kabel besteld met alleen de haakse lightning, maar in de tussentijd heb ik de kabel naar achteren geleid, onder de oplaadmat en uit de linkerkant. Eenmaal aangesloten op de telefoon, open de asbak en zet hem daarin - ik heb een iPhone 13?Pro Max in een hoesje.
Image

Image

Maar de haakse USB-C-connector bedekt de andere USB-C-poort die een passagier kan gebruiken om op te laden. Ik heb een zwarte kabel besteld met alleen de haakse lightning, maar in de tussentijd heb ik het snoer naar achteren geleid, onder de oplaadmat en uit de linkerkant vooraan. Eenmaal aangesloten op de telefoon, open je het asbakje en zet je hem daarin - ik heb een iPhone 13?Pro Max in een hoesje.
Uh, de passagier kan zijn telefoon draadloos opladen op het oplaadpad terwijl mijn telefoon bovenop die van hem ligt. Of ze kunnen opladen met een van de twee USB-A-poorten (op de sigarettenaansteker).

Is er een manier om CarPlay te laten werken zonder Siri? Ik heb de auto op "druk om te praten" staan, maar CarPlay lijkt de aanwezigheid van Siri te eisen.

Help me, ik wil zien waarom CarPlay zo goed is, verdomme!!

Is er een manier om CarPlay te laten werken zonder Siri? Ik heb de auto op druk om te praten, maar CarPlay lijkt de aanwezigheid van Siri te eisen.

Hulp me, ik wil zien waarom CarPlay verdomd goed is!!
Na er een tijdje mee gespeeld te hebben, merkte ik dat als je Google Assistant wilt inschakelen, je kort op de knop op het stuurwiel moet drukken, maar als je Siri wilt, moet je lang drukken.

• Like
Reactions: magnus87
Wat me ook opviel, is dat hoewel de auto is aangesloten op de usb-kabel, ik het kleine draadloze oplaadsymbool op het scherm zie wanneer hij in het draadloze oplaadpad ligt. Wanneer ik hem van het pad verwijder, verdwijnt het symbool, waardoor ik denk dat hoewel de telefoon is aangesloten, de oplader standaard het draadloze pad is.

Is er een manier om CarPlay te laten werken zonder Siri? Ik heb de auto op "druk om te praten", maar CarPlay lijkt de aanwezigheid van Siri te eisen.

Hulp me, ik wil zien waarom CarPlay verdomd goed is!!
Kortom, nee. CarPlay is bedoeld om je ogen zoveel mogelijk op de weg te houden. Siri is nodig om sms-berichten, kaartbestemmingen, muziek- of podcastselecties, enz. te dicteren.

Uh, de passagier kan zijn telefoon draadloos opladen op de oplaadpad terwijl mijn telefoon bovenop die van hen ligt. Of ze kunnen opladen met een van de twee USB-A-poorten (op de sigarettenaansteker).
Uh, de passagier wil de telefoon waarschijnlijk gebruiken tijdens het opladen, dus de oplaadpad helpt niet. Als je een USB-C-kabel met een haakse connector gebruikt voor de CarPlay-poort, wordt de USB-C-poort voor de passagier geblokkeerd door de haakse USB-C-stekker. Je zou een USB-C-oplader in het stopcontact kunnen steken, maar dan krijg je de rommelige uitstraling die mensen proberen te vermijden.

Kortom, nee. CarPlay is bedoeld om je ogen zoveel mogelijk op de weg te houden. Siri is nodig om sms-berichten, kaartbestemmingen, muziek- of podcastselecties, enz. te dicteren.
Zolang het werkt zoals B zei en ik op de knop kan drukken, ben ik blij.

Iets anders dat me vandaag opviel, is dat het systeem soms de neiging heeft om over te schakelen naar de AAOS-app.
Ik luisterde bijvoorbeeld naar een nummer op Spotify (via CarPlay) en tikte om door te spoelen naar een nieuw nummer, het spoelde het nummer wel door, maar begon het nieuwe nummer op de AAOS af te spelen. Geen groot probleem, maar verwarrend omdat de middenconsole een gepauzeerd nummer liet zien, maar er een ander werd afgespeeld.

Iets wat me ook opviel, is dat hoewel de auto is aangesloten op de usb-kabel, ik het kleine draadloze oplaadsymbool op het scherm zie wanneer hij in het draadloze oplaadpad ligt. Wanneer ik hem van de pad verwijder, verdwijnt het symbool, waardoor ik denk dat hoewel de telefoon is aangesloten, de oplader standaard het draadloze pad is.
Open de asbak en zet je telefoon daar neer (de mijne is een iPhone 13 Pro Max met een hoesje)
Image

Ook vandaag hebben we deze kabels gekregen. Niet te lang en discreet genoeg.

USB C naar Lightning Kabel 1ft MFi Gecertificeerd 3-Pack Haakse iPhone Oplader 90 Graden Nylon Gevlochten Lightning naar USB C Snel Laadkabel voor iPhone 13 12 11 Pro X XS XR 8 Plus 7 6 5 (Zwart) https://a.co/d/9Qt7WNh
Een andere optie is een opgerolde, uitschuifbare USB-kabel, zoals een ouderwetse telefoon. Degene die we gebruiken is verkrijgbaar in twee verschillende lengtes.
Opgerolde USB-C naar Lightning Kabel
Image
Image

Moet zeggen dat ik de inspanningen van iedereen hier waardeer. Jullie komen met oplossingen voor allerlei dingen, en ik hoop dat de ingenieurs van Volvo meelezen. Het stukje over het gebruik van de Talk-knop voor Siri vs. Google is nooit bij me opgekomen. Zoals het geval was toen ik in de IT zat, heb ik de neiging om een beperkt aantal beschikbare functies te gebruiken en me alleen met andere te bemoeien als de behoefte zich voordoet. Voor mijn beperkte ervaring van 1500 km met de auto tot nu toe, wissel ik meestal alleen tussen mapping, Spotify en de Range Assistant. Ik gebruik "Hey Google" om naar huis te bellen en verder geniet ik gewoon van het rijden, ondanks dat ik een Apple Watch en iPhone heb en matig geïnteresseerd ben in CarPlay. Leuk om de opties te hebben, hoor. Een gebruik gevonden voor de asbakfunctie - geweldige plek voor de USB/Lightning-kabel.

Iets anders dat me vandaag opviel, is dat het systeem soms de neiging heeft om over te schakelen naar de AAOS-app.
Ik luisterde bijvoorbeeld naar een nummer op Spotify (met CarPlay) en tikte om naar een nieuw nummer te gaan, het speelde het nummer wel verder, maar begon het nieuwe nummer op de AAOS af te spelen. Geen groot probleem, maar verwarrend omdat de middenconsole een nummer dat gepauzeerd was liet zien, maar er werd een ander nummer afgespeeld.
Dit is me vandaag ook opgevallen. Het doet dat alleen als je in een AAOS streaming-app zit, als je eerst radio of SiriusXM had, dan respecteert het CarPlay-muziek voor stuurwielbediening.

21 - 40 of 73 Posts