Volvo XC40 Forum banner

C40 Recharge P-SIM

4.1K views 10 replies 7 participants last post by  Cro  
#1 ·
Hallo,
ik heb een C40 Recharge en ik heb een data simkaart in de sleuf geplaatst die zich in de buurt van de SOS-knop bevindt, maar als ik de connectiviteitsoptie inschakel, lijkt het niet te werken.

Iemand een idee hoe ik een simkaart kan gebruiken om internet te leveren?

#4 ·
Hallo,
ik heb een C40 Recharge en ik heb een data simkaart in de sleuf gestoken die zich in de buurt van de SOS-knop bevindt, maar als ik de connectiviteitsoptie inschakel, lijkt het niet te werken.

Iemand een idee hoe ik een simkaart kan gebruiken om internet te leveren?
Auto's die in niet-ondersteunde landen worden verkocht, hebben niet de benodigde software geïnstalleerd. Hier kunnen we niets aan doen totdat Volvo besluit softwareondersteuning voor de P-SIM uit te rollen.

#10 ·
Hallo,

nieuws over de bijgewerkte softwareondersteuning voor de P-SIM?
Ik weet niet zeker waar mensen het idee vandaan halen dat de simkaartsleuf door software wordt ondersteund. Ik heb hier op dit forum de afgelopen twee jaar alleen gelezen dat de simkaartsleuf in de 21-24 EV's een overblijfsel is van eerdere auto's die de eerdere internetcommunicatie gebruikten. De simkaartsleuf is niet bedraad, volgens de heersende mythologie, dus software zal hem niet op magische wijze laten functioneren.

#8 ·
Activeer de hotspot op uw mobiele telefoon en verbind de auto via wifi in de auto met de telefoon. Wifi in de auto maakt opnieuw verbinding met uw telefoon wanneer u de auto gebruikt en voorziet het infotainment van de auto van internet (apps afspelen en Google Maps en Assistant gebruiken).

#9 ·
Het lijkt dus een softwareprobleem te zijn, ik heb de lokale dealer gevraagd en zeiden dat het later dit jaar verwacht werd
mijn Volvo-dealer verklaarde dat er geen bedrading is en slechts een overblijfsel van de sensorenvoertuigen.
Hallo,

nieuws over de bijgewerkte softwareondersteuning voor de P-SIM?
niets, hoewel ik verwacht dat gebruikers hier meer druk op zullen uitoefenen, aangezien de MY21-modellen van de xc40 recharge de 4 jaar gratis data naderen.
Schakel de hotspot op uw mobiele telefoon in en verbind de auto via wifi in de auto met de telefoon. Wifi in de auto maakt opnieuw verbinding met uw telefoon wanneer u de auto gebruikt en biedt de auto Infotainment met internet (apps afspelen en Google Maps en Assistant gebruiken).
Het is niet zo eenvoudig. Het is traag en omslachtig. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de hotspot wegvalt telkens als er een oproep binnenkomt. En niet alle telefoons staan automatische herverbindingen toe om batterij te besparen (bijvoorbeeld sommige iPhones).