Ik heb net een B5-model in ontvangst genomen en de start-stopfunctie maakt mij en mijn vrouw gek. Hoewel we op de hoogte waren van het bestaan ervan, hebben we het niet ervaren tijdens onze proefritten, die voornamelijk op de snelweg plaatsvonden. In ons constante, meedogenloze stop-and-go-verkeer hier in NY vinden we het schokkerig, onveilig en oncomfortabel (de airconditioning stopt grotendeels). De dealer zegt dat de auto werkt zoals ontworpen en bevestigt dat het niet uitgeschakeld kan worden. Ik had een 2020 en toen was het gemakkelijk om het uit te schakelen. Ik weet dat Polestar een upgrade aanbiedt voor $1600 die naar verluidt de start/stopfunctie uitschakelt, maar ik wil geen $1600 uitgeven aan een leaseauto en het is niet bevestigd dat het überhaupt werkt. Weet iemand een apparaat of een betaalbare software-flash van de aftermarket die het uitschakelt zonder de garantie te verliezen? Misschien weet iemand hier of Volvo USA van plan is binnenkort een software-upgrade uit te brengen? Ik heb de dealer gevraagd de auto een paar dagen na levering terug te nemen, maar ze hebben me afgewezen.